Tabloul „Femei în parc” de Ioan Andreescu, adjudecat la 130.000 de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/tabloul-femei-in-parc-de-ioan-andreescu-adjudecat-la-130-000-de-euro/

Tabloul „Femei în parc” semnat de pictorul Ioan Andreescu a fost adjudecat, miercuri seara, la licitaţia „Artă românească importantă” organizată de casa Artmark în Capitală, la suma de 130.000 de euro, fiind cea mai bine vândută lucrare a sesiunii. La preţuri ridicate au fost cumpărate şi lucrările: „Veneţiană” („Putana”) de Nicolae Tonitza, la 75.000 de […]

Un articol de Andrada Văsii|31 ianuarie 2013

Tabloul „Femei în parc” semnat de pictorul Ioan Andreescu a fost adjudecat, miercuri seara, la licitaţia „Artă românească importantă” organizată de casa Artmark în Capitală, la suma de 130.000 de euro, fiind cea mai bine vândută lucrare a sesiunii.

La preţuri ridicate au fost cumpărate şi lucrările: „Veneţiană” („Putana”) de Nicolae Tonitza, la 75.000 de euro, „Natură statică cu vase şi carte” de Gheorghe Petraşcu, la 27.000 de euro, „Mioare” de Nicolae Grigorescu şi „Iarnă pe strada Lizeanu” de Ion Ţuculescu, fiecare la preţul de 25.000 de euro, „Ţigăncuşă” de Octav Băncilă, la 23.000 de euro, „Tânără în interior” de Francisc Şirato la 21.000 de euro, „Marrakech” de Ştefan Popescu, la 19.000 de euro, „Primăvară la Kyoto” de Samuel Mutzner, la 18.500 de euro, „La fereastră” de Alexandru Ciucurencu, la 15.000 de euro.

Miercuri seara, Artmark a organizat şi licitaţia „Artă postmodernă şi contemporană”, unde cel mai bine vândut lot a fost „Adevăr şi poezie la Mangalia” de Gheorghe Petraşcu, la 70.000 de euro.

Printre lucrările care au fost adjudecate la această sesiune la preţuri ridicate s-au mai numărat: „Pervaz cu hortensii” de Alexandru Ciucurencu, la 16.000 de euro, „Călător în lumea sa” de Ştefan Câlţia şi „Clown” de Corneliu Baba, fiecare la 12.000 de euro, „Anemone” şi „Arlechin” semnate tot de Corneliu Baba, la 8.000 de euro, respectiv 7.000 de euro.

Licitaţia „Artă românească importantă” a avut vânzări de 510.250 de euro şi o rată de adjudecare de 86.67%, iar cea de „Artă postmodernă şi contemporană” de 282.425 de euro, rata de adjudecare fiind de 89.16%.

Următoarea sesiune Artmark, intitulată „Mărţişor I – pictură şi sculptură”, va fi organizată pe 19 februarie.

Sursa: Agerpres

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.