”Țara moartă”, o operă ”perfect suspendată între realism și poezie”, de vinerea viitoare în cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/tara-moarta-o-opera-perfect-suspendata-intre-realism-si-poezie-de-vinerea-viitoare-in-cinema/

Eseul documentar ”Țara moartă”, realizat de regizorul Radu Jude, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 25 august, se bucură de cronici laudative din partea criticilor internaţionali.

Un articol de Petre Ivan|18 august 2017

În viziunea site-ului Kino-Zeit.de, producția ”Țara moartă” face parte dintr-o trilogie a unor povești îngropate, alături de ”Aferim!” și ”Inimi cicatrizate”.

Noul copil de aur al cinematografiei românești a găsit un mod propriu de a privi în spatele mecanismului fotografiilor. Acolo stă ceva care în istoriografia prezentă a României este prea ușor uitat: rasismul. Jude combină cercetările politice cu un mod de abordare abstract. – Kino-Zeit

”O excepție între filmele românești recente care se străduiesc din răsputeri să atingă autenticitatea maximă, «Țara moartă» folosește imaginile împreună cu scepticismul unui istoriograf asupra ariei vaste pe care o evocă”, a notat Variety.

Abordând în mod inteligent și original anti-semitismul și propaganda naționalistă în contextul vieții oamenilor «obișnuiți», filmul merită o expunere la scară largă în festivalurile orientate spre documentare și dincolo de ele. – The Hollywood Reporter

Selecția fotografiilor făcută de Jude este una ”superbă, iluminatoare”, a mai notat publicația americană, iar filmul ”suprinde prin puritatea sa estetică, fiind un instantaneu multi-dimensional al istoriei”.

”«Țara moartă» este o idee atrăgătoare, executată cu un telent artistic curajos care oscilează între experimental și tehnici documentare tradiționale

Cu ultimele sale opere, Radu Jude pare că vrea să reconstruiască o frescă istorică națională, reconstituind evenimentele care au avut loc în țară înaintea erei socialiste”. Meticulozitatea este cuvântul prin care italienii caracterizează producția – ”o operă perfect suspendată între realism și poezie. – Quinlan (revista italiană de critică cinematografică)

”În aparenta sa simplitate, «Țara moartă» este un film foarte valoros, este o reflecție mai mult decât acută asupra poveștii, imaginii, documentelor, asupra istoriei, a implicațiilor sale, asupra paginilor întunecate ale unei națiuni. Este o lectură critică reală a perioadei, detaliată, inteligentă, făcută din opinii personale și din instantanee furate de o cameră obscură gata să ne ducă înapoi 80 de ani”, a scris site-ul cinelapsus.com.

Italienii îl consideră ”probabil cel mai bun film al lui Radu Jude”

Pelicula, prezentată în premieră internațională la Festivalul de la Locarno, este un eseu documentar compus din mai mult de 500 de fotografii dintre cele peste 8.500 ale colecţiei Costică Acsinte, alături de texte ale medicului Emil Dorian şi fragmente din coloana sonoră a filmelor de propagandă din anii ’30-’40.

Montajul documentarului este semnat de Cătălin Cristuţiu, sound design-ul de Dana Bunescu, iar consilierea tehnică este asigurată de Marius Panduru. Filmul este realizat cu sprijinul lui Cezar Mario Popescu, cel care a descoperit fotografiile lui Costică Acsinte.

”Ţara moartă” este o producţie Hi Film şi Fast Film, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi Orange România. Producător este Ada Solomon.

”Ţara moartă” va fi distribuit de microFILM, din 25 august,  în cinematografele din România .

Foto: Ţara moartă– facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.