Teatrul Bulandra prezintă patru spectacole importante ale unor instituții partenere
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-bulandra-prezint%c4%83-patru-spectacole-importante-ale-unor-institu%c8%9bii-partenere/

Teatrul Bulandra anunţă că pe lângă spectacolele sale din repertoriul curent va începe să găzduiască si producţii ale altor teatre, care să beneficieze astfel de aprecierea publicului teatrului bucureştean.

Un articol de Petre Ivan|31 ianuarie 2020

În cadrul turneului

MANIFEST PENTRU DIALOG

spectacolul

TEATRULUI NAŢIONAL RADU STANCA SIBIU

CUI I-E FRICĂ DE VIRGINIA WOOLF?

de Edward Albee

Cu: Ofelia Popii, Marius Turdeanu, Cezara Creţu şi Alin Turcu

Regie: ANDREI şi ANDREEA GROSU

Scenografie: VLADIMIR TURTURICĂ

Cui i-e frică de Martha şi George? Sau de musafirii lor, Nick şi Honey, care nici măcar nu bănuiesc ce noapte îi aşteaptă? Cui i-e frică de mame şi de taţi? Sau de fiii absenţi? De întâlnirile nocturne înecate în alcool? Sau de replicile incisive care muşcă din tine până la măduvă?

Spectacolul se va juca pe data de 18 februarie, ora 19:00, Sala Liviu Ciulei

 

De asemenea, TEATRUL BULANDRA anunţă încheierea unor parteneriate cu ARCUB şi TEATRUL MIC prin care va găzdui până la sfârşitul stagiunii curente

 

coproducţia teatrală internaţională

ARCUB / COMPAGNIE DES OGRES

ITINERARII. ÎNTR-O ZI LUMEA SE VA SCHIMBA

După un text şi o adaptare de Yann Verburgh

Cu: Ioana Bugarin, Nicholas Caţianis, Clémence Laboureau, Radouan Leflahi, Ilinca Manolache, Claire Puygrenier, Alex Călin (voce din off şi video)

Regie: EUGEN JEBELEANU

Scenografie: VELICA PANDURU

Muzică: RÉMI BILLARDON

Design video: IOANA BODALE şi VLAD LĂZĂRESCU

În timp ce naţionalisme de tot soiul îi dau fiori bătrânului nostru continent, doi artişti, unul din România şi altul din Franţa, reunesc actori nativi din cele două ţări pentru a pune întrebarea care îi preocupă: în ce moment suntem pregătiţi să ne depăşim barierele? De la Est la Vest, la Bucureşti sau la Paris, teatrul lui Eugen Jebeleanu şi Yann Verburgh îşi extrage din interpreţii săi şi din actualitate materia propriilor ficţiuni: corupţie, migraţie, topirea calotei glaciare din Groelanda…

Itinerarii. Într-o zi, lumea se va schimba interoghează construcţia identitară înlăuntrul unui teritoriu aflat în plină mutaţie şi mecanismele de luptă dintre individ şi colectivitate, într-un perpetuu joc ludic de punere în abis teatral, care explorează frontierele noastre intime în raport cu cele care delimitează Europa secolului al XXI-lea.

Spectacolul este realizat în coproducţie cu Maison de la Culture d’ Amiens, Le Phénix Scène nationale Valenciennes, Théâtre de Choisy-le-Roi, Le Gallia Théâtre, La Comédie de Béthune şi Centre Dramatique National du Nord-Pas-de-Calais, cu sprijinul Centrului Naţional de Scriere pentru spectacole La Chartreuse din Villeneuve-les-Avignon, al SPEDIDAM şi al Fondului de donaţii POROSUS şi se înscrie în seria de evenimente organizate cu prilejul Sezonului ROMÂNIA-FRANŢA 2019, bucurându-se de susţinerea Institutului Francez şi a Comitetului de Mecenat al Sezonul România-Franţa 2019, prezidat de Frédéric Oudéa, director general al Grupului Société Générale.

Spectacolul se va juca pe data de 17 februarie, ora 20:00, Sala Liviu Ciulei

 

Şi tot la TEATRUL BULANDRA se vor juca şi  spectacolele TEATRULUI MIC

 

ŢINUTUL DIN MIEZUL VERII

de Tracy Letts

traducere Smaranda Nicolau

Cu: Rodica Negrea, Andreea Grămoşteanu, Valentina Popa,

Diana Cavallioti, Mădălina Ciotea, Dana Dembinski-Medeleanu, Silvana Mihai, Mihai Călin, Virgil Aioanei, Claudiu Istodor,

Ionuţ Vişan, Cuzin Toma, Cezar Grumăzescu, Viorica Mureşanu

Regie: VLAD MASSACI

Scenografie: IULIANA VÎLSAN

Light design: IULIANA VÎLSAN

Muzică: BIBI VONGEHR

Trei surori se întorc acasă în momentul în care tatăl lor dispare într-un mod neprevăzut. Nici moartea lui şi nici înmormântarea nu o înfrânează pe mamă să fie ceea ce a ajuns, un om crud, ironic şi acid, care devorează fără oprire absolut tot ce prinde, antidepresive, viaţa fiicelor ei şi minciunile ascunse, departe în trecut.

Spectacolul se va juca pe data de 20 februarie, ora 19:00, Sala Liviu Ciulei

 

VIAŢA ŞI MOARTEA LUI RICHARD AL II-LEA

de William Shakespeare

traducere George Volceanov

Cu: Ionuţ Vişan, Tudor Aaron Istodor, Cristi Iacob, Vlad Logigan, Alexandru Voicu, Lucian Iftime, Gabriela Iacob,

Cezar Grumăzescu şi Andrei Seuşan

Regie: RADU IACOBAN

Scenografie: TUDOR PRODAN

Light design: BOGDAN GHEORGHIU

În prim-plan se află lupta pentru putere, pentru coroană, pentru tron şi pentru consolidarea acestora. Urmează intrigile, comploturile şi în final, după un lung şir de crime, detronarea ideii de conducere monarhică odată cu detronarea lui Richard al II-lea, unsul lui Dumnezeu, de către vărul său, exilatul Bolingbroke şi viitor Rege sub numele de Henry al IV-lea.

Richard al II-lea este considerată una dintre cele mai bune piese ale lui Shakespeare: lucidă, elocventă şi structurată original. Poate fi văzută fie ca o tragedie, fie ca o piesă istorică sau o dramă politică sau ca parte a unui vast ciclu dramatic care a contribuit la naşterea identităţii naţionale a Angliei. Dacă astăzi poate părea o piesă muzeală, în timpurile lui Shakespeare a fost considerată piesa care submina ordinea internă a statului şi Regina Elisabeta I a declarat indignată: Eu sunt Richard al II-lea.

Spectacolul se va juca la o dată ce urmează a fi anunţată

Foto sus: Itinerarii, Adi Bulboacă

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.