Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-gala-de-cinci-stele/

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

Un articol de Monica Andrei|8 noiembrie 2013

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

„Cinci ani de la înfiinţare printr-o gală specială în care premiile nu au fost acordate actorilor, regizorilor, scenariştilor sau oamenilor din teatru, ci spectatorilor fideli. Evenimentul a demarat cu 14 premii speciale de fidelitate oferite tot atâtor spectatori ai teatrului, de la cei mai tineri până la decanul de vârstă, o doamnă de 95 de ani.

Printre premiile oferite s-au numărat „Nicio zi fără teatru”, „Teatrul în familie”, „Limba noastră-i o comoară”, „CTC – Controlul Teatrului de Calitate”, „Veronica Micle”, „Ovidiu Ioaniţoaia”, „Metropolis, pământ românesc” sau premii cu numele unora dintre spectacolele instituţiei – „Doctori, femei şi alte întâmplări”, „Peşte cu mazăre”.

Au urmat Premiile Speciale „Metropolis 5” oferite pentru cel mai tânăr spectator, cel mai longeviv spectator, cel mai spectaculos salt profesional, cel mai bun ambasador al teatrului în rândul tinerilor şi pentru cel mai original spectator.” (www.myTEX.ro Anca Dobri)

Gala, Cosmina Stratan

Au fost încununaţi cu laurii bucuriei şi diploma de onoare cinci categorii de spectatori fideli de la Teatrul Metropolis: Constanţa Bişir, Cosmina Stratan, Lucian Predica Maria Lukacs Renata Matei. Au primit Premii de fidelitate: Anamaria Peligrad, Carina Dilevschi, Coca Doichiţa, Cornelia Grecescu, Cristina Gutman, Liviu Ciocan, Liz Zarik, Lucian Matei, Maio Podoleanu, Stela Dascălu, Florea Oprescu, Florin Bălan.

Programul de promovare a dramaturgiei universale contemporane, la Teatrul Metropolis

„Avem tineri actori de excepţie! Fără aceşti actori din distribuţie, spectacolul nu reuşea să transmită convingător mesajul general de condamnare a segregaţiei, propus de autor” scria Ileana Lucaciu despre spectacolul „Îngeri în America” de Tony Kushner, text premiat cu Premiul Tony pentru cea mai buna piesă de teatru (1993), în directia de scenă a lui Victor Ioan Frunză (cu Virginia Mirea, George Ivaşcu, George Costin, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Alexandru Ion, Nicoleta Hâncu, Cristiana Răduţă Bobic).

ingeri in america

„Toți actorii care dau viață lumii frivole aflate la apus, merită aplauze pentru adaptarea la cerințele manifestării cu sens major a unui personaj colectiv, pentru dăruirea implicării ilustrării în fiecare moment a unui tablou unde punctul forte al acțiunii rămân, fie Aristide Bruant (Vlad Ivanov), fie Henri de Toulouse Lautrec (George Ivaşcu)”, nota Ileana Lucaciu despre „Lautrec la bordel”, după Mario Moretti, în regia lui Horaţiu Mălăele (cu George Ivaşcu, Vlad Ivanov, Ana Covalciuc, Ozana Barabancea, Ruxandra Maniu, Raluca Vermeşan ș.a.).

Lautrec la bordel

„O lume colorată, puţin nebună, închisă într-o lume murdară în care scrisul creează alte reguli şi o redimensionează. Tocmai în asta stă şi frumuseţea regiei, că nu ţine să dea răspunsuri şi că lasă finalul într-o dulce şi elitistă ambiguitate… pe ideea a fi sau a nu fi” (Yorick) este spectacolul „Spitalul comunal” de Hristo Boicev, în regia lui Felix Alexa (cu Răzvan Vasilescu, Valentin Uritescu, Marius Manole, Marius Stănescu, Adela Mărculescu ș. a.). Textul a luat premiul „Enrico Maria Salerno” pentru dramaturgie europeană.

„Am uitat care este diferenţa artistică şi profund umană între râs şi plâns, nuanţele estetice ale tristeţii adânci şi ale bucuriei de a trăi. Aş putea spune, în mod metaforic, că piesa a semănat cu o melodie. Note puse pe un portativ scenic..,” WWW.LUMEBUNA.RO despre spectacolul „Baba care ascultă ABBA” de Catherine Aigner, în regia lui Theo Herghelegiu (cu Luminiţa Gheorghiu, Emilia Dobrin, Ion Arcudeanu, Dana Voicu, Gabriel Duţu).

Baba care asculta Abba

„Fantoma, dragostea mea!” de Noel Coward, în regia lui Şerban Puiu, cu Gabriela Popescu, Marius Florea Vizante, Monica Davidescu, Alexandra Velniciuc, Raluca Ghervan, este „un spectacol creator de bună dispoziţie, ce merge pe linia obişnuită a convenţiei teatrale. Nu propune revoluţii estetice ci doar întâlniri cu umorul de calitate susţinut de actori admirabili.” (ileanalucaciu.blogspot.com)

„Uşor, antrenant, fără mari ambiţii estetice şi care are o singură ţintă: divertismentul. Prea puţin surprinzător, dar cu mare priză la public”, notează Adevărul despre spectacolul „Pijamale”, de Mawby Green şi Ed Feilbert regizat de Emanuel Pârvu (Adrian Titieni, Monica Davidescu, Anca Sigartău, Silviu Biriş, Romeo Pop, Alexandra Velniciuc, Vlad Jipa).

pijamale

„O poveste despre rătăcirea drumului în cuplu, despre căutări, (false) regăsiri… O poveste despre dragoste…O combinaţie între amintire şi dor. ”(Yorick) este spectacolul cu piesa „Sex” de Rob de Graaf, în regia lui Claudiu Goga (cu Emilia Popescu, Mircea Rusu, Gelu Niţu, Mihai Calotă).

Emilia Popescu

„100 de minute de recital actoricesc. Maia Morgenstern, cu sonorităţi de violoncel. De la aroganţă jucată, la sinceritate deplină”. Așa descrie Marina Roman spectacolul „Jubileul” de Jean-Marie, în regia lui Radu Beligan (Maia Morgenstern, Victoria Dicu).

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.