Teatrul Metropolis, o poveste de succes – primele spectacole
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-primele-spectacole/

La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.

Un articol de Monica Andrei|6 noiembrie 2013

La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.

„Peşte cu mazăre” de Ana Maria Bamberger , în regia Olgăi Tudorache (cu Olga Tudorache şi Tamara Crețulescu), a primit două mari premii. În 2008: Premiu de Excelenţă, acordat de UNITER şi Premiul Excelenţă în Teatru – Olga Tudorache la Gala Premiilor Municipiului Bucureşti – ediţia I (2009). Despre spectacol, Gabriela Hurezean scria în Q Magazin: „Cred că nu se poate vorbi despre actriţă decât la superlativ. Este iubită şi nicidecând detestată, ceea ce pare neverosimil în lumea noastră, dar nu cred că se poate spune despre ea decât că e MIRACOLUL OLGA”.

peste cu mazare

„Jocul de-a adevărul”, de Lia Bugnar, în regia Dorinei Chiriac şi a Liei Bugnar (cu Dorina Chiriac, Lia Bugnar, Marius Manole/Andi Vasluianu, Alexandru Nedelcu) a primit trei premii: Premiul la secţiunea Teatru, acordat de Revista VIP; Premiul pentru cel mai bun rol masculin într-un spectacol de studio acordat lui Andi Vasluianu şi Premiul pentru cel mai bun rol feminin, într-un spectacol de studio, pentru Dorina Chiriac, la Festivalul Dramaturgiei Româneşti (2008).

Monica Andronescu scria în „Ziua“ că spectacolul e un joc într-un „parc de distracţii transformat în «capcana adevărului» şi un joc pe jumătate credibil, pe jumătate nebunesc, «de-a v-aţi ascunselea»cu propria conştiintă”.

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes (anul 2007)

Un alt spectacol de succes de la Teatrul Metropolis a fost „În rolul victimei”,  în regia lui Felix Alexa, (din distribuție: Răzvan Vasilescu, Marius Manole, Dana Dogaru, Dan Aștilean, Vlad Logigan). Dana Dogaru a primit premiul UNITER, în 2008, pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar.

Despre spectacol, Ileana Lucaciu nota în România Liberă: „Viziunea regizorală a lui Felix Alexa se bazează pe credibilitatea relaţiilor conflictuale dintre personaje şi impresionează prin jocul abil dirijat între comic – satiră ajunsă chiar la pragul grotescului -, şi dramatic.”

Teatrul Metropolis In rolul victimei

Despre „Buzunarul cu pâine” (cu Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu), Ileana Lucaciu scria în România liberă: „Un spectacol de «teatru adevarat», simplu, fără artificii, dar care transmite o puternică emoție publicului, îl conduce abil de la râs la o lacrimă discret provocată.”

Spectacolul a primit, în 2009,  marele premiu FestCO.

buzunar3

Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu, pe scena de la Teatrul Metropolis

„Ce e uimitor la montarea de la Metropolis? Felul în care regia se joacă «de-a» şi «cu» binele şi răul. Felul cum rafinează, desface şi analizează păcatul şi virtutea, vina şi jocul de-a pedeapsa. E seducător Claudius aşa cum îl interpretează Sorin Leoveanu, e tulburătoare şi inocent păcătoasă Ofelia Ioana Anton, e tulburător şi Hamlet-ul lui Marius Stănescu”, scria Monica Andronescu în Yorick despre spectacolul cu piesa „Hamlet”, în regia lui László Bocsárdi (cu Marius Stăneescu, Alexandru Repan, Florin Zamfirescu, Coca Bloos, Sorin Leoveanu ș.a.)

Pentru rolul „Ofelia”, actriţa Ioana Anastasia Anton primeşte Premiul pentru Debut, acordat de UNITER.

HAMLET 10

În cadrul Programului Intercultural, AG Weinberger Band susține concertele „Interzis FM – vezi muzici ce nu auzi la radio” şi „De la muntele sinai la muntele lui Venus” (cu Maia Morgenstern).

de la muntele sinai la muntele lui venus

Despre spectacolul cu Maia Morgenstern, ziarul Adevărul nota: „A început piesa «De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus”, un amestec unic de blues live şi poezie. O revoltă personală, un spectacol-confesiune despre neliniştile şi obsesiile actriţei. Maia Morgenstern intră desculţă pe scenă, pe ritmurile blânde ale chitarei. «Cine sunt eu? Sunt jidanul care a scris Biblia şi acum nu mai ştie s-o citească». Maia se prinde în jocul tristeţii şi al bucuriei, recitând poezii cu versuri puternice, răsunătoare şi controversate, scrise de Boris Marian, Martha Izsak, Ştefan Iureş, Toma George Maiorescu, Tania Lovinescu şi Aurel Storin.“

Foto: arhiva Teatrul Metropolis 

25
/07
/17

Veniţi să vizitaţi Sinaia! Într-o plimbare lejeră, la pas, prin 350 de ani de istorie. În fiecare sâmbătă şi duminică, de la ora 10:30, cei pasionați de istorie și turism sunt invitaţi să străbbată, timp de oră, o oră şi jumătate, unul dintre cele două trasee propuse de arhitectul Dan Manea, autorul cărţii „Sinaia, Oraşul Elitelor”.

25
/07
/17

Festivalul Film 4 Fun își propune şi anul acesta să aducă zâmbetul pe buzele spectatorilor cu o serie de comedii şi parodii savuroase! Printre invitaţii speciali ai acestei ediţii se vor număra Emilia Dobrin, Radu Gabriel, Irina Margareta Nistor, Nae Caranfil, Alexandru Papadopol, Magda Catone şi mulţi alţii. Trofeul Film 4 Fun va fi înmânat actriţei Coca Bloos.

25
/07
/17

Proiecţia filmului JINA, în regia lui Dumitru Budrala, va avea loc sâmbătă, 29 iulie 2017, de la ora 22 în cadrul Festivalului ”Sus pe muntele din Jina”. Filmul va fi proiectat pe un ecran imens, în aer liber, în Șesul Jinarilor, în prezența a zeci de mii de oameni și a regizorului Dumitru Budrala.

24
/07
/17

Cartea „Călătoria diletanților (Din amintirile locotenentului în rezervă Amiran Amilahvari)” (în ireproșabila traducere a lui Nicolae Iliescu) a fost publicată la Editura Polirom, în anul 2017.

24
/07
/17

În perioada 25 iulie - 3 august, Radio România Muzical transmite în direct șapte spectacole din cadrul Festivalului “Richard Wagner” de la Bayreuth, unul dintre cele mai importante festivaluri de operă din lume şi un punct de referinţă pentru toţi iubitorii muzicii lui Wagner. Transmisiunile directe pot fi ascultate și la Radio România Cultural.

24
/07
/17

În această seară (24 iulie), de la ora 21.10, iubitorii teatrului pot vedea ”Năpasta” de I.L. Caragiale, în regia lui Miron Niculescu. Spectacolul a fost difuzat In Memoriam Emil Bota (15 septembrie 1911 - 24 iulie 1977), în anul 1970, chiar în ziua în care, acum 40 de ani, poetul, prozatorul și îndrăgitul actor - aici în rolul „Ion” – se stingea din viață.

23
/07
/17

Cine nu s-a bucurat în copilărie de minunata „Lorelei” sau de extraordinarele povești din „La Medeleni”? Lumile lui Ionel Teodoreanu, un scriitor de o sensibilitate aparte, care ne-a fermecat pe toți cu „Ulița copilăriei” și care s-a stins brusc, la vârsta de 58 de ani…

22
/07
/17

„Toate aceste nopți albe / All These Sleepless Nights”, „filmul documentar deghizat în ficțiune, teribil de sexy și năucitor în aparenta lui frivolitate”, după cum îl descrie Mihai Chirilov, directorul artistic al Festivalului Internațional de Film Transilvania, va intra în cinematografe vineri, 28 iulie.

22
/07
/17

Într-un spațiu cu o istorie tulbure precum cea a Balcanilor, unde în loc de „casă, dulce casă” zici „butoi cu pulbere”, totul se schimbă, chiar și iubirea. De care te bucuri unde, când și cum poți, chiar și pe drum. Pătimașe și variate, poveștile de amor balcanic au prins viață în filme care te însoțesc asemeni celor mai dulci amintiri ale iubirilor de-o vară.

21
/07
/17

Bogdan-Alexandru Stănescu (BAS) coordonează colecția „Biblioteca Polirom”. BAS (39 de ani) este poet și, din acest an, romancier. Cartea sa „Copilăria lui Kaspar Hauser” a fost primită cu entuziasm, primind elogii peste elogii. Ne-am întâlnit să stăm un pic de vorbă despre cărți, nu neapărat ale noastre. A reieșit că situația nu e deloc roz. Iată.

21
/07
/17

Toys este o experienţă teatrală radicală, venită din Los Angeles, unde piesa autoarei Saviana Stănescu a fost pusă în scenă cu două stagiuni în urmă de Gábor Tompa. Acesta a încadrat textul într-o oră, cu o mare economie de cuvinte, un text plin de elipse şi întreruperi. Ca urmare, această sumbră poveste cu zâne nu se pierde în psihologizarea interminabilă a personajelor, cu atât mai puţin în amânarea narcotică a unui final. O concizie rar întâlnită în ziua de azi.