Teatrul Metropolis, o poveste de succes – primele spectacole
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-primele-spectacole/

La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.

Un articol de Monica Andrei|6 noiembrie 2013

La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.

„Peşte cu mazăre” de Ana Maria Bamberger , în regia Olgăi Tudorache (cu Olga Tudorache şi Tamara Crețulescu), a primit două mari premii. În 2008: Premiu de Excelenţă, acordat de UNITER şi Premiul Excelenţă în Teatru – Olga Tudorache la Gala Premiilor Municipiului Bucureşti – ediţia I (2009). Despre spectacol, Gabriela Hurezean scria în Q Magazin: „Cred că nu se poate vorbi despre actriţă decât la superlativ. Este iubită şi nicidecând detestată, ceea ce pare neverosimil în lumea noastră, dar nu cred că se poate spune despre ea decât că e MIRACOLUL OLGA”.

peste cu mazare

„Jocul de-a adevărul”, de Lia Bugnar, în regia Dorinei Chiriac şi a Liei Bugnar (cu Dorina Chiriac, Lia Bugnar, Marius Manole/Andi Vasluianu, Alexandru Nedelcu) a primit trei premii: Premiul la secţiunea Teatru, acordat de Revista VIP; Premiul pentru cel mai bun rol masculin într-un spectacol de studio acordat lui Andi Vasluianu şi Premiul pentru cel mai bun rol feminin, într-un spectacol de studio, pentru Dorina Chiriac, la Festivalul Dramaturgiei Româneşti (2008).

Monica Andronescu scria în „Ziua“ că spectacolul e un joc într-un „parc de distracţii transformat în «capcana adevărului» şi un joc pe jumătate credibil, pe jumătate nebunesc, «de-a v-aţi ascunselea»cu propria conştiintă”.

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes (anul 2007)

Un alt spectacol de succes de la Teatrul Metropolis a fost „În rolul victimei”,  în regia lui Felix Alexa, (din distribuție: Răzvan Vasilescu, Marius Manole, Dana Dogaru, Dan Aștilean, Vlad Logigan). Dana Dogaru a primit premiul UNITER, în 2008, pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar.

Despre spectacol, Ileana Lucaciu nota în România Liberă: „Viziunea regizorală a lui Felix Alexa se bazează pe credibilitatea relaţiilor conflictuale dintre personaje şi impresionează prin jocul abil dirijat între comic – satiră ajunsă chiar la pragul grotescului -, şi dramatic.”

Teatrul Metropolis In rolul victimei

Despre „Buzunarul cu pâine” (cu Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu), Ileana Lucaciu scria în România liberă: „Un spectacol de «teatru adevarat», simplu, fără artificii, dar care transmite o puternică emoție publicului, îl conduce abil de la râs la o lacrimă discret provocată.”

Spectacolul a primit, în 2009,  marele premiu FestCO.

buzunar3

Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu, pe scena de la Teatrul Metropolis

„Ce e uimitor la montarea de la Metropolis? Felul în care regia se joacă «de-a» şi «cu» binele şi răul. Felul cum rafinează, desface şi analizează păcatul şi virtutea, vina şi jocul de-a pedeapsa. E seducător Claudius aşa cum îl interpretează Sorin Leoveanu, e tulburătoare şi inocent păcătoasă Ofelia Ioana Anton, e tulburător şi Hamlet-ul lui Marius Stănescu”, scria Monica Andronescu în Yorick despre spectacolul cu piesa „Hamlet”, în regia lui László Bocsárdi (cu Marius Stăneescu, Alexandru Repan, Florin Zamfirescu, Coca Bloos, Sorin Leoveanu ș.a.)

Pentru rolul „Ofelia”, actriţa Ioana Anastasia Anton primeşte Premiul pentru Debut, acordat de UNITER.

HAMLET 10

În cadrul Programului Intercultural, AG Weinberger Band susține concertele „Interzis FM – vezi muzici ce nu auzi la radio” şi „De la muntele sinai la muntele lui Venus” (cu Maia Morgenstern).

de la muntele sinai la muntele lui venus

Despre spectacolul cu Maia Morgenstern, ziarul Adevărul nota: „A început piesa «De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus”, un amestec unic de blues live şi poezie. O revoltă personală, un spectacol-confesiune despre neliniştile şi obsesiile actriţei. Maia Morgenstern intră desculţă pe scenă, pe ritmurile blânde ale chitarei. «Cine sunt eu? Sunt jidanul care a scris Biblia şi acum nu mai ştie s-o citească». Maia se prinde în jocul tristeţii şi al bucuriei, recitând poezii cu versuri puternice, răsunătoare şi controversate, scrise de Boris Marian, Martha Izsak, Ştefan Iureş, Toma George Maiorescu, Tania Lovinescu şi Aurel Storin.“

Foto: arhiva Teatrul Metropolis 

19
/06
/14

Astăzi, începând cu ora 16.00 și până la ivitul zorilor, institutele și centrele culturale membre ale Clusterului EUNIC București și partenerii lor vă dau întâlnire la a opta ediție a Nopții Institutelor Culturale la București.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?

18
/06
/14

Se joacă pe scena Naționalului din București “Anonimul venețian”, spectacol-studiu coordonat de însuși Ion Caramitru. Doar doi actori – Ilinca Goia și Ioan Andrei Ionescu, o splendidă ilustrație muzicală (de Vasile Manta) și, mai ales, indimenticabilul text al lui Giuseppe Berto (vă este cunoscut, poate, pentru “Il male oscuro”).

18
/06
/14

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetițiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generație de creatori – 9G, care se va desfășura la Sala Mică a Teatrului Național București, în datele de 20, 21 și 22 iunie, la ora 20.00.

18
/06
/14

Filmul My Name is Salt (Elveția / India 2013), povestea a mii de familii din India care trăiesc din sarea pe care o colectează în deșert, este câștigătorul Marelui Premiu al ediției a treia de Pelicam – Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni.

17
/06
/14

Marele regizor polonez Krzysztof Zanussi afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis realizat la TIFF, că nu există decât un pas între succes și eșec, că premiile sunt folositoare, că a făcut compromisuri în timpul comunismului, că tinerii își vând astăzi prea ușor libertatea și că ceea ce contează este să te comporți decent în viață.