Teatrul Țăndărică prezintă de Ziua Mondială a Teatrului, în premieră, spectacolul ,,Fata babei și fata moșneagului’’
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-tandarica-prezinta-de-ziua-mondiala-a-teatrului-in-premiera-spectacolul-fata-babei-si-fata-mosneagului/

Joi 21 martie, de Ziua Mondială a Teatrului de Animaţie, va avea loc premiera oficială a spectacolului “Fata babei şi fata moşneagului” , de la orele 18.00; la cererea publicului, o altă reprezentaţie va avea loc joi, 28 martie, la orele 18.00.

Un articol de Andrada Văsii|19 Martie 2013

Joi 21 martie, de Ziua Mondială a Teatrului de Animație, va avea loc, de la orele 18.00, premiera oficială a spectacolului “Fata babei și fata moșneagului” Și, la cererea publicului, o altă reprezentaţie joi, 28 martie, la orele 18.00.

În luna martie când Teatrul de Animație Țăndărică aniversează 68 de ani de la primul spectacol, pregătim  “un mărţişor” mai special pentru cei mici.

Noua versiune reprezintă o lectură modernă, plină de umor și sensibilitate a poveștii lui Ion Creangă și apelează, pe lângă mijloacele clasice ale teatrului de animație (păpuși de diverse tipuri, de la wayang la cele compuse, de mari dimensiuni) la proiecții.

Daniel Stanciu, cel care semnează scenariul și regia a dorit să rămână fidel scriiturii bardului de la Humulești întărind, prin culoare și ritm, morala conform căreia valorile general umane precum cinstea, bunătatea, hărnicia si frumusețea sufletească pot trece peste orice greutăți și ne ajută să răzbatem în viață.

Scenografia  aparține Danielei Drăgulescu iar ilustrația muzicală lui Vasile Manta.

Distribuția  este compusă din “aripa tânără” a teatrului: Simina Constantin, Alina Teianu, Dora Ortelecan Dumitrescu, Viorel Ionescu, Jou-Jou Drăgan, Geo Dinescu, Marin Fagu.

 

Mesajul lui Roberto de Simone cu ocazia Zilei mondiale a teatrului de animație- 21 Martie 2013:

Prima mea intalnire cu Pulcinella vine din negura memoriei mele; din primele zile ale copilăriei când Pulcinella era in imaginația oricărui copil napoletan. Puteai să-l întâlnești pe străzi, în coșurile magnifice ale vânzătorilor ambulanți de jucării sau pe tarabele pentru sărbătorile de Sfântul Iosif, Epifanie sau Piedigrotta, unde jucăriile tradiționale erau expuse la vânzare. Printre acestea, se afla și un Pulcinella mic, montat pe un car și cu o tijă, care bătea mecanic din mâinile ce aveau talgere din alamă. Mai era și o altă jucărie, foarte răspândită compusă dintr-un con din carton roșu. În interior era inserată o trompetă prevăzută cu o pivetta cu care se putea interpreta refrenul unei tarantele tradiționale. Din acest manej mai făcea parte un mecanism dintr-un fir de fier introdus in con și acționat de un copil, făcea să urce și să coboare o marionetă cu capul lui Pulcinella și a cărui cămasă albă era lipită de marginea circulară a conului.

23
/11
/19

La început de decembrie, pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, Cehov se întâlneşte cu viziunea unuia dintre cei mai neconvenționali și mai talentați regizori de teatru din România, Radu Afrim.

22
/11
/19

Duminică, 24 noiembrie, de la ora 14.30, Gaudeamul 2019 găzduiește, la standul editurilor Brumar&Hyperliteratura (standul 127), lansarea volumului „In.Fuzion#Ispita”, în prezența scriitorilor și artiștilor care au participat la acest proiect inovator.

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

Page 5 of 845« First...34567...102030...Last »