„The Beach Bum”. Hedonism ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-beach-bum-hedonism-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Noul film al regizorului american Harmony Korine, „The Beach Bum” (2019), este portretul frenetic al unui hedonist: un pretins scriitor din Miami care trăieşte o perioadă din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri şi sex, pe banii soţiei sale bogate.

Un articol de Ionuţ Mareş|28 martie 2019

Cu părul lung, blond și neîngrijit, cu cămăși colorate și pantoloni scurți, mereu cu o bere în mână și cu ochii pe femei, Moondog (Matthew McConaughey) este un pierde-vară care se pretinde scriitor.

Citește din când în când, cu emfază, fără teamă de ridicol, scurte poezii îndoielnice în fața câtorva gură-cască, iar uneori nu ezită să le recite celor din jur versuri furate de la scriitori celebri.

E drept, nu prea e loc de poezie înaltă și de idei profunde pe plajele și în jurul piscinelor îmbietoare din însoritul Miami.

Trăiește pe picior mare din banii soției sale bogate și frumoase, Minnie (Isla Fisher), are ca cel mai bun prieten un rapper, Lingerie (Snoop Dog), și își duce viața numai din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri și multe femei atrăgătoare.

De altfel, exact din cauza unei partide de sex cu o necunoscută în bucătăria unei terase, sub privirile clienților, întârzie la nunta fiicei sale.

Este un excentric misterios, un fanfaron, un hedonist pursânge, care se simte la fel de bine atât printre bogați, cât și printre vagabonzii de la marginea societății.

Iar Harmony Korine nu face decât să ni-l arate în toată splendoarea iritantă a exceselor sale dincolo de moral și imoral, pe care estetica exuberantă a filmului, nu lipsită de un anume kitsch asumat, le reflectă din plin – culori țipătoare, muzică din abundență, o mizanscenă ce frizează pe alocuri suprarealismul și un montaj extrem de alert.

Fără interogații psihologice ieftine, fără informații inutile despre trecut, fără explicații și motivații, fără relații cauză-efect forțate de scenariu, fără aluzii sociale sau politice – doar o frenezie permanentă pe care Moondog pare să o imprime lumii din jur, o lume la rândul său superficială, excesivă.

O viață trăită mereu la limită, prin sfidarea oricăror norme și convenții și în care banii sunt buni doar pentru că servesc la satisfacerea plăcerilor exorbitante.

Bineînțeles că, la fel ca protagonistul său, filmul este autoindulgent, iar Harmony Korine refuză să ia distanță sau să chestioneze în vreun fel universul aproape abstract pe care îl construiește prin stilul său pe care unii l-ar putea considera forțat, agasant, problematic.

Și chiar dacă privim din afară la un astfel de delir, e ceva fascinant la acest dezmăț aproape psihedelic.

Rating Ziarul Metropolis: 4 stele

„The Beach Bum” („Regele plajei”) a intrat în cinematografe la 28 martie, fiind distribuit de Ro Image 2000.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.

13
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Realizator de seriale TV şi de filme, Rodrigo Sorogoyen este unul dintre noile talente din cinematografia spaniolă. Distribuit în sălile din România de Transilvania Film, „El reino” („Jocuri de putere”, 2018), deja penultimul său lungmetraj (între timp a lansat în 2019 şi „Madre”), este un impunător thriller politic.

10
/11
/19

PREVIEW A 13-a ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar (SFM) are loc între 10 şi 18 noiembrie la Bucureşti şi propune mai multe secţiuni atractive, printre care una dedicată câtorva filme clasice restaurate şi o alta pentru marcarea a 30 de ani de la căderea comunismului, în afara obişnuitului program de producţii noi.

08
/11
/19

„The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, va avea loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

07
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Pentru spectatorul român, filmul "Maria, Regina României" (2019), de Alexis Sweet Cahill, vine ca o ciudăţenie. E egal diferit de Noul Val şi de fostele filme pretins istorice de tip Sergiu Nicolaescu şi arată mai degrabă ca o producţie britanică de televiziune, doar că se vorbeşte şi româneşte.

07
/11
/19

Proiecțiile de film continuă la Centrul Ceh, iar zilele de luni și marți, 11 și 12 noiembrie, nu fac excepție. Documentary Mondays aduce „Citizen Václav Havel Goes on Vacation”, pe când „My Sweet Little Village” se vede la Fiction Tuesdays.

07
/11
/19

ICON production anunță premiera în cinematografe a documentarului PALAT PENTRU POPOR regizat de Boris Missirkov și Georgi Bogdanov, ce va avea loc pe 15 noiembrie. Selectat în competiția oficială DOK Liepzig anul trecut, filmul spune poveștile a cinci dintre cele mai emblematice și mai reprezentative clădiri ale fostului bloc socialist.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.