The Bed is Broken a fost selecţionat la IDFA Amsterdam
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-bed-is-broken-a-fost-selectionat-la-idfa-amsterdam/

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiţii din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiţii din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

Raluca Răcean Gorgos va fi singura regizoare din România care are un film la acest eveniment. IDFA se va desfăşura în perioada 20 noiembrie – 1 decembrie.

The Bed is Broken spune povestea lui Răzvan şi Vasile, doi copii (de 11 şi de 14 ani) din zona Tarniţa, judeţul Suceava, care ajung într-o zonă minieră părăsită, prinși între un teren de joacă violent și un loc de muncă ostil. Ei trebuie să adune zilnic fier vechi pentru a-şi câştiga existenţa.

Regia este semnată de Raluca Răcean Gorgos, imaginea de Ana Maria Vîjdea, montajul de Ştefan Dan Pârlog, iar sunetul de Tudor Petre. Producător: Dan Nuţu.

Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA) se desfăşoară din anul 1988 şi este unul dintre cele mai mari festivaluri de film documentar din lume. IDFA a fost dintotdeauna axat pe documentare de tip creativ.

„Documentarul creativ este considerat o formă de artă”, anunţă fondatorii acestui festival încă de pe prima pagină. „Creatorul de film documentar nu este un jurnalist, ci un artist. Legile jurnalismului nu se aplică documentarului creativ, care are propriile sale criterii de calitate: inovaţie, originalitate, aptitudini profesionale, expresivitate şi valoare culturală sau istorică.”

The Bed is Broken a prins viaţă la Aristoteles Workshop

„Este un film despre nevoile umane”, spune regizorul Raluca Răcean Gorgos despre producţie. „Oraşul părăsit – nevoia de integrare – este spaţiul perfect pentru Răzvan şi Vasile pentru a-şi spune povestea într-un mod firesc. Domnul Broscar – nevoia de bani – un personaj pe care nu-l vezi, şi totuşi omniprezent, dă sens aventurii celor doi copii.

Prietenia lor – nevoia de siguranţă şi apartenenţă – chiar şi atunci când este exprimată într-un mod agresiv şi dureros, este vitală. Ea reprezintă tot ce au ei“, declara regizoarea.

Raluca spune despre experienţa Aristoteles Workshop: „Pentru mine, Aristoteles Workshop, așa cum este gândit și structurat, a fost exact contrapunctul de care aveam nevoie pentru a face The Bed is Broken. Limitările de timp și de spațiu m-au determinat să fiu extrem de prezentă și atentă la tot ce se întâmplă în jur. Să observ, să provoc, să iau decizii la minut și să extrag cu atenție acele părți care mă definesc. Lucrurile au fost într-adevar foarte condensate, am trăit o a doua viață în decurs de 6 săptămâni.”

The Bed is Broken

Secvenţă din documentarul „The Bed is Broken’’

Raluca avea de mai mult timp o idee despre locul în care va filma acest documentar. „Ştiam de un an spațiul unde aveam să filmăm The Bed is Broken. În tot acest timp, am încercat să aflu tot ce se poate despre fosta mină Leșu Ursului de la Tarnița. Când i-am cunoscut pe Răzvan și pe Vasile, cei doi copii de la Centrul de minori Ostra, mi-am dat seama că Zona Tarnița este spațiul perfect în care ei își pot relata viața, într-un mod firesc. Spațiul gol și abandonat capătă astfel un rol dublu, cel concret, în care copiii caută fier ca să facă rost de bani pentru dulciuri și cel simbolic, în care abandonarea există pe mai multe planuri.”

Anul acesta, atelierul de film documentar a ajuns la ediţia a opta şi s-a desfăşurat în perioada 22 august – 22 septembrie, locul de filmare fiind acelaşi cu cel din ultimele trei ediţii: satul Vama din Bucovina (județul Suceava).

Aristoteles Workshop (AW), unde a fost realizat şi The Bed is Broken, este un atelier anual de film documentar în care profesioniști ai industriei filmului european îndrumă 12 tineri din Europa Centrală și de Est în crearea propriului documentar de 30 de minute.

Info:

În ultimii 7 ani, filmele produse de AW au fost selecționate și premiate la festivaluri de prestigiu: Cannes, Locarno, Leipzig, Nyon, IDFA Amsterdam, Namur, Montpellier, Sarajevo, Trieste etc.

Foto credit: Aristoteles Workshop, The Bed is Broken

22
/12
/16

Cu siguranţă unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului, care se bucură deja de şapte nominalizări la Globurile de Aur şi se poziţionează astfel ca unii dintre marii favoriţi la Oscaruri, ,,La La Land” va avea premiera în cinematografele din România pe 23 decembrie.

21
/12
/16

“Allied”, cu cu Marion Cotillard şi Brad Pitt în distribuție, “Collateral Beauty”, Will Smith, Keira Knightley, Edward Norton, Kate Winslet şi Helen Mirren, “Alice Through the Looking Glass”, cu Helena Bonham Carter si Johnny Depp și „Office Christmas Party”, cu Jennifer Aniston pe afiș, se numără printre cele mai proaste filme ale anului, în opinia celor de la faimoasa revistă Rolling Stone.

21
/12
/16

Născută într-o zi de 21 decembrie (1935), la Slobozia-Hodorogea, Orhei, în Basarabia, Stela Popescu a venit pe lume într-o familie de învățători, iar prima amintire pe care o are bine întipărită în memorie este invadarea Basarabiei de către armata rusă.

20
/12
/16

Primul spin-off al seriei "Star Wars", "Rogue One: A Star Wars story", a reușit cel de-al treilea cel mai bun start din acest an la box-office-ul nord-american, "pulverizându-și" concurenții. "Rogue One" a avut deja încasări de 300 de milioane de dolari la nivel mondial, deși nu a fost lansat încă în Coreea de Sud sau pe imensa piață chineză.

20
/12
/16

Regizorul și scenaristul Nae Caranfil este deopotrivă autorul textelor și compozitorul pieselor muzicale de pe coloana sonoră a celui mai recent film al său, 6,9 pe scara Richter, o comedie cu momente de musical puse în scenă de coregraful sârb Milan Gromilić. A avut premiera la ediţia TIFF de anul acesta, iar din 20 ianurie 2017 rulează pe marile ecran, inclusiv la Cluj.

19
/12
/16

Al Pacino va juca rolul lui Tennessee Williams în piesa "God Looked Away", prima producţie a Pasadena Playhouse, în programul PlayWorks. Spectacolul, care relatează o perioadă tulburată din viaţa dramaturgului, va avea premiera în primăvara lui 2017.

19
/12
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Dorotheea Petre (aproape 36 de ani) este bine-cunoscută publicului cinefil din ţara noastră, din pelicula „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii” (2006).

19
/12
/16

“Când eram tânăr, viața mi se părea fără sfârșit...” - Marcello Mastroianni. Astăzi se împlinesc 20 de ani de la moartea celui considerat latin loverul și figura simbol a cinemaului italian.

18
/12
/16

Topul celor mai bune filme care au putut fi văzute în premieră în România în 2016 este împărţit în trei. Un clasament de 10 poziţii include cele mai îndrăzneţe filme distribuite în cinematografe. Apoi, un top cu câteva filme exclusiv din festivaluri şi trei recomandări de documentare.

16
/12
/16

Relansat pe platforma Cinepub, "Senatorul melcilor", filmul cu care Mircea Daneliuc participa în 1995 în Competiţia oficială a Festivalului de la Cannes, este o satiră politică în care grotescul este îmblânzit prin comic.

15
/12
/16

Cel mai aşteptat film românesc al anului 2017, ,,Ana, mon amour“, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost selectat în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin (9-19 februarie) şi va putea fi vizionat în cinematografele din România din 3 martie, la scurt timp după premiera internaţională.

15
/12
/16

Tudor Aaron Istodor, actorul din „Fixeur” (regia: Adrian Sitaru), a fost selectat în programul Shooting Stars din cadrul celei de-a 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin. Evenimentul va avea loc în perioada 9-19 februarie 2017, în capitala Germaniei.

12
/12
/16

O participare istorică la Cannes, prezenţe şi premii în alte festivaluri importante, o nouă reformă, dezorientarea sau manierizarea unor regizori consacraţi, încercări onorabile de film de gen, documentare îndrăzneţe, dar şi obişnuitele pocnitori: un an 2016 bogat pentru cinematografia română.