The Bed is Broken a fost selecţionat la IDFA Amsterdam
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-bed-is-broken-a-fost-selectionat-la-idfa-amsterdam/

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiţii din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiţii din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

Raluca Răcean Gorgos va fi singura regizoare din România care are un film la acest eveniment. IDFA se va desfăşura în perioada 20 noiembrie – 1 decembrie.

The Bed is Broken spune povestea lui Răzvan şi Vasile, doi copii (de 11 şi de 14 ani) din zona Tarniţa, judeţul Suceava, care ajung într-o zonă minieră părăsită, prinși între un teren de joacă violent și un loc de muncă ostil. Ei trebuie să adune zilnic fier vechi pentru a-şi câştiga existenţa.

Regia este semnată de Raluca Răcean Gorgos, imaginea de Ana Maria Vîjdea, montajul de Ştefan Dan Pârlog, iar sunetul de Tudor Petre. Producător: Dan Nuţu.

Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA) se desfăşoară din anul 1988 şi este unul dintre cele mai mari festivaluri de film documentar din lume. IDFA a fost dintotdeauna axat pe documentare de tip creativ.

„Documentarul creativ este considerat o formă de artă”, anunţă fondatorii acestui festival încă de pe prima pagină. „Creatorul de film documentar nu este un jurnalist, ci un artist. Legile jurnalismului nu se aplică documentarului creativ, care are propriile sale criterii de calitate: inovaţie, originalitate, aptitudini profesionale, expresivitate şi valoare culturală sau istorică.”

The Bed is Broken a prins viaţă la Aristoteles Workshop

„Este un film despre nevoile umane”, spune regizorul Raluca Răcean Gorgos despre producţie. „Oraşul părăsit – nevoia de integrare – este spaţiul perfect pentru Răzvan şi Vasile pentru a-şi spune povestea într-un mod firesc. Domnul Broscar – nevoia de bani – un personaj pe care nu-l vezi, şi totuşi omniprezent, dă sens aventurii celor doi copii.

Prietenia lor – nevoia de siguranţă şi apartenenţă – chiar şi atunci când este exprimată într-un mod agresiv şi dureros, este vitală. Ea reprezintă tot ce au ei“, declara regizoarea.

Raluca spune despre experienţa Aristoteles Workshop: „Pentru mine, Aristoteles Workshop, așa cum este gândit și structurat, a fost exact contrapunctul de care aveam nevoie pentru a face The Bed is Broken. Limitările de timp și de spațiu m-au determinat să fiu extrem de prezentă și atentă la tot ce se întâmplă în jur. Să observ, să provoc, să iau decizii la minut și să extrag cu atenție acele părți care mă definesc. Lucrurile au fost într-adevar foarte condensate, am trăit o a doua viață în decurs de 6 săptămâni.”

The Bed is Broken

Secvenţă din documentarul „The Bed is Broken’’

Raluca avea de mai mult timp o idee despre locul în care va filma acest documentar. „Ştiam de un an spațiul unde aveam să filmăm The Bed is Broken. În tot acest timp, am încercat să aflu tot ce se poate despre fosta mină Leșu Ursului de la Tarnița. Când i-am cunoscut pe Răzvan și pe Vasile, cei doi copii de la Centrul de minori Ostra, mi-am dat seama că Zona Tarnița este spațiul perfect în care ei își pot relata viața, într-un mod firesc. Spațiul gol și abandonat capătă astfel un rol dublu, cel concret, în care copiii caută fier ca să facă rost de bani pentru dulciuri și cel simbolic, în care abandonarea există pe mai multe planuri.”

Anul acesta, atelierul de film documentar a ajuns la ediţia a opta şi s-a desfăşurat în perioada 22 august – 22 septembrie, locul de filmare fiind acelaşi cu cel din ultimele trei ediţii: satul Vama din Bucovina (județul Suceava).

Aristoteles Workshop (AW), unde a fost realizat şi The Bed is Broken, este un atelier anual de film documentar în care profesioniști ai industriei filmului european îndrumă 12 tineri din Europa Centrală și de Est în crearea propriului documentar de 30 de minute.

Info:

În ultimii 7 ani, filmele produse de AW au fost selecționate și premiate la festivaluri de prestigiu: Cannes, Locarno, Leipzig, Nyon, IDFA Amsterdam, Namur, Montpellier, Sarajevo, Trieste etc.

Foto credit: Aristoteles Workshop, The Bed is Broken

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.