„The Post”, de Steven Spielberg, cel mai bun film al anului?
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-post-de-steven-spielberg-cel-mai-bun-film-al-anului-2017/

Lungmetrajul „The Post”, regizat de Steven Spielberg, cu Tom Hanks şi Meryl Streep în rolurile principale, a devenit unul dintre favoriţii actualului sezon al premiilor cinematografice americane, după ce a fost desemnat marţi seară cel mai bun film al anului 2017 de National Board of Review, o prestigioasă asociaţie de cineaşti şi producători de film, ce a fost înfiinţată în 1909

Un articol de Petre Ivan|30 noiembrie 2017

 

„The Post” prezintă felul în care jurnalista Katharine Graham (Meryl Streep) de la Washington Post și editorul Ben Bradlee (Tom Hanks) au decis să colaboreze și să publice documentele din seria „Pentagon Papers”, riscând sancțiuni din partea justiției, pentru a dezvălui o tentativă de acoperire a unor secrete guvernamentale despre războiul din Vietnam.

National Board of Review a alcătuit și o listă a celor mai bune 10 filme ale anului. În 2017, această listă este alcătuită din următoarele producții cinematografice: „Baby Driver”, „Call Me By Your Name”, „The Disaster Artist”, „Downsizing”, „Dunkirk”, „The Florida Project”, „Get Out”, „Lady Bird”, „Logan”, „Phantom Thread”.

Protagoniștii filmului „The Post”, Tom Hanks și Meryl Streep, au fost premiați de National Board of Review la categoriile de interpretare — cel mai bun actor în rol principal, respectiv cea mai bună actriță în rol principal.

Premiul pentru cel mai bun scenariu original a fost atribuit cineastului Paul Thomas Anderson, regizorul filmului „Phantom Thread” — ultimul film al celebrului actor Daniel Day-Lewis.

Trofeul aferent categoriei „cel mai bun scenariu adaptat” a fost decernat lui Scott Neustadter și Michael H. Weber, scenariștii filmului „The Disaster Artist”.

Greta Gerwig s-a impus la categoria „cel mai bun regizor” cu filmul „Lady Bird”.

Lungmetrajul „Coco” a fost desemnat cel mai bun film de animație, iar producția cinematografică „Jane” a triumfat la categoria „cel mai bun documentar”.

Premiul pentru cel mai bun film străin a revenit peliculei „Foxtrot”, de Samuel Maoz, pe lista celor mai bune cinci filme străine aflanndu-se: „A Fantastic Woman”, „Frantz”, „Loveless”, „Summer 1993” și „The Square”.

Lungmetrajul „Get Out”, de Jordan Peele, a câștigat două premii — cel mai bun regizor debutant și cea mai bună distribuție.

Timothee Chalamet, unul dintre protagoniștii filmului „Call Me by Your Name”, a fost desemnat cel mai bun actor debutant.

 

În 2016, cel mai bun film al anului, potrivit voturilor exprimate de membrii asociației National Board of Review, a fost lungmetrajul „Manchester by the Sea”.

Foto: The Post – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.