TIFF 2018, în fotografii
https://www.ziarulmetropolis.ro/tiff-2018-in-cronci-de-film-si-fotografii/

Pe durata Festivalului Internaţional de Film Transilvania (25 mai – 3 iunie), Ziarul Metropolis vă va ţine la curent cu cele mai importante evenimente de la Cluj.

Un articol de Petre Ivan|24 mai 2018

Și dacă Ionuț Mareș ne va prezenta filmele din festival, Cinesseur va fi furnizorul oficial de instantanee cu dichis de la  TIFF

TIFF 2018. Ziua 0
Extratereștrii au aterizat la TIFF! Nu, nu în Pădurea Baciu, locul pe care legendele locale îl dau ca destinație favorită a nepământenilor, ci în plin centru, la doi pași de Piața Unirii. Unde, se știe de-acum, e trademark local, au loc proiecțiile în aer liber la TIFF

TIFF 2018. Ziua 1
L-am găsit pe Lăscărică, mă, ciocoflendere… Era la un film de Bergman. Îți vine să crezi?
P.S.: Aia cu „Mă, ciocoflendere…” e pe spatele scaunului din față (ca să zic așa), dar nu știu cât de bine se zărește.

TIFF 2018. Ziua 2
Sunt mii de bancuri cu și despre Chuck Norris, dar ăsta le întrece pe toate. Pe cuvânt… De general!

TIFF 2018. Ziua 3
Circulația pe strada Napoca, una dintre principalele artere din centrul Clujului, e închisă, iar un Schwartzie local are grijă să nu miște nici musca. La 9 începe o nouă proiecție în Piața Unirii. Hasta la vista, baby!

TIFF 2018. Ziua 4
Ferestrele clădirilor din Cluj au mereu de spus câte o poveste. Sau mai multe. Depinde și de locatar. Azi am găsit povestea asta și v-o spun exact așa cum a gândit-o autorul. Necunoscut, firește.

TIFF 2018. Ziua 5
Binom iconic pentru poporul televizual român, parte a unei expoziții despre comunism intitulată „Partidul te vrea tuns” și vernisată, recent, la TIFF. Nu-s multe exponate, dar au miez. Am zărit și niște almanahuri Scânteia, m-aș fi întins la o lectură numai că spațiul, o hrubă, nu e deloc ofertant. În rest, la tv nu se dă nimic iar peștele e mut. Pentru că el știe tot.

TIFF 2018. Ziua 6
Strigătul lui Munch, versiunea clujeană

TIFF 2018, Ziua 7

„De mai doresc vreo apă din Europa, iată
E balta neagră, rece, pe care-n asfințit
Un trist copil împinge, stând în genunchi, o biată
Bărcuță, ca un flutur de mai, abia ițit.
O, nu mai pot să lunec prin vraja voastră, valuri
Menite cărăbușii bumbacului să fiți!
Nici să înfrunt trufia drapelelor, pe maluri,
Nici să plutesc sub ochii pontoanelor, cumpliți!” (Rimbaud)
Costă doar 150 de lei, iar meșterul care le face zice că nu prea se cumpără. Dacă aveți drum prin Cluj, îl găsiți pe labirinticele străduțe din centru.

TIFF 2018, Ziua 8
(Coffee) „Drama”, ediție limitată, prăjitura aproape oficială a festivalului

TIFF 2018, Ziua 9

Ar mai fi un pic de TIFF, dar lumea începe să (re)simtă un anume sentiment al sfârșitului.
Cu toate astea, ne vedem și mâine .

TIFF 2018, Ziua 10 (și ultima)
Vă scriu carte (nu, nu din amată), ci de la TIFF! Deși, la o adică, am putea vorbi și de armată. Armata tiffarilor, mai precis, la cât de mult public se strânge an de an acolo… See you around!

foto (si text): Cinesseur

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.