„Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta”, la Humanitas Cișmigiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/trecutul-e-intotdeauna-cu-un-pas-inaintea-ta-la-humanitas-cismigiu/

„Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta” de Ciprian Măceşaru publicat de curând la Editura Cartea Românească, va fi lansat pe 2 octombrie, de la ora 17:00, la Humanitas Cişmigiu. La eveniment, invitaţi, alături de autor, vor fi Andreea Răsuceanu şi Dan C. Mihăilescu.

Un articol de Liliana Matei|2 octombrie 2016

În romanul Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta, Ciprian Măceşaru a creat o Românie miniaturală. Tarele unei întregi societăţi se regăsesc concentrate în lumea fictivei comune Strâmbeni. Întîmplări dintre cele mai diverse şi mai colorate, pline de personaje viguroase animă viaţa localnicilor. E o carte cu foarte mult umor (a se citi: haz de necaz), scrisă alert şi poetic, cu uşoare alunecări în fantastic, construită după modelul unui puzzle, chiar dacă unele episoade nu comunică cu celelalte decît prin apartenenţa la aceeaşi realitate socială. Finalul dur aruncă asupra cititorului umbra unei ameninţări, (încă) o dovadă că joaca autorului e susţinută de o miză ridicată. Un roman electrizant, cu dialoguri şi poveşti memorabile.

„Metonimie a României de azi, Republica Strâmbeni se lăfăie cinic şi bufon într-o veselie iresponsabilă, de carnaval pestriţ, cu Păcală parşivi şi Tîndală furibunzi, cînd fals abulic şi ludic agresiv, cînd agresiv animalic, schimonosit ca fizionomiile Capriciilor lui Goya. Dezosare morală şi dezarticulare socială. Prostie fudul-ţîfnoasă, aparent inofensivă, dar perversă în fond şi sîngeroasă la o adică. (Supra)realism grotesc, anarhie jalnic-feerică, debusolare haioasă la început, dar cu efecte criminale pe drum şi răzbunări atroce în final. În fine, într-o lume de-a-ndoaselea, unde să alergi liber cu bicicleta, dacă nu în cimitir? Numai că, atenţie, nu printre, ci pe sub alei şi morminte!”, spune Dan C. Mihăilescu.

Ciprian Măceşaru s-a născut pe 7 septembrie 1976. A publicat mai multe cărţi de poezie, două microromane înrudite, un jurnal cultural, un dialog epistolar („Despre nerăbdarea de a fi răbdător”, împreună cu Dan C. Mihăilescu), un experiment istorico-poetic („Trei sute de ceauşeşti liliputani”, împreună cu Vladimir Tismăneanu), o carte pentru copii, pentru care a realizat şi ilustraţiile.

07
/02
/22

Editura Humanitas Fiction ne invită să descoperim cea mai nouă carte semnată de scriitoarea Isabel Allende. Lansat simultan în limbile spaniolă, engleză şi română pe 25 ianuarie 2022, romanul „Violeta” surprinde 100 de ani de istorie, din 1920, când gripa spaniolă ajunge pe continentul sud-american, până în 2020, când pandemia de Coronavirus răvăşeşte întreaga lume.

03
/02
/22

În toți și în toate există o parte întunecată, necunoscută, amenințătoare. Umbra fiecărui om și a fiecărui lucru atrage cu o forță magnetică scriitorii.

30
/01
/22

În proza scurtă rigoarea și libertatea se întâlnesc de multe ori în chip fericit. Uneori, reușita atinge cele mai înalte niveluri, iar literatura ajunge în noi teritorii și cucerește milioane de cititori. Este și cazul unor scriitori renumiți, de diverse origini, care au publicat proză scurtă, accesibilă și în limba română.

29
/01
/22

Apărut în limba română în colecția „Cărți cult” la Editura ART (traducere de Petre Solomon, 2021), romanul „Fahrenheit 451” de Ray Bradbury reuşeşte performanţa de a fi deopotrivă o capodoperă a literaturii universale, un clasic al genului şi un bestseller.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.