Trei teatre, trei destine
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-teatre-trei-destine/

În această primăvară se aniversează 31 ani de la înfiinţarea a trei instituţii de teatru… Teatrul Masca, Teatrul Excelsior şi Teatrul Urmuz…. actualul Teatrul Metropolis.

Un articol de Ziarul Metropolis|25 mai 2022

În clădirea în care se află astăzi Teatrul Metropolis se înfiinţează în anul 1991 Teatrul Urmuz, un teatru care a urmărit promovarea dramaturgiei româneşti contemporane, condus de regizorul Mircea Marin. Printre cele mai importante spectacole amintim “Şcoala ludică” de Dumitru Groşan şi “Jaguar party” de Dinu Grigorescu, regia Mircea Marin.

1993 –  ia naştere Theatrum Mundi sub conducerea Corinei Şuteu, mai apoi conducerea fiind preluată de Ion Cocora (1994 – 2005).

Printre spectacolele teatrului amintim: “Cameristele” de Jean Genet, “Râul de bâlci” de Ioana Crăciun, “Jocul nebunei mele mame” de Anne Jellicoe, “Trei nopţi cu Maddox” de Matei Vişniec, ”Ceasornicăria Taus” de Gellu Naum,  spectacole  în regia lui Mircea Marin, “Goi în fața destinului” de Tudor Popescu, regia Cristina Ioviţă, “Viitorul e în ouă” de Eugène Ionesco, regia Mihai Măniuţiu, “Dumnezeu binecuvântează America” de Petre Barbu, regia Attila Vizauer, “Pietonul şi Furia” după Eugène Ionesco, regia Alexander Hausvater, “Lecţia” de Eugène Ionesco, regia Horatiu Mălăele, “Mireasa cu gene false”, de D.R. Popescu, regia Cătălina Buzoianu, “Poate Eleonora” de Gellu Naum, regia Alexandru Tocilescu,” “Levantul” de Mircea Cărtărescu, regia Cătălina Buzoianu, “Regele moare” de Eugène Ionesco, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză.

În 2006 – Teatrul Metropolis, al cărui fondator este George Ivaşcu, a cunoscut un uluitor succes de casă. Anul acesta, Teatrul Metropolis sărbătorește 15 ani de existență. Sub conducerea directorului George Ivașcu, Teatrul Tineretului „Metropolis” a fost și rămâne susținătorul actorilor independenți. Publicul s-a putut bucura de mai bine de 4.000 de reprezentații ale spectacolelor din repertoriu, care au prins viață cu ajutorul celor peste 800 de colaboratori artiști (actori, regizori, scenografi etc.).

Repertoriul a cuprins, de la înființare și până în prezent, peste 110 premiere apreciate la nivel național și internațional, atât de spectatori, cât și de specialiști de renume. Drept urmare, spectacolele Teatrului Tineretului „Metropolis” au avut mai mult de 500 de participări în turnee din țară și străinătate, fiind, de asemenea, distinse cu peste 60 de premii.

În prezent, actualul director interimar este actorul Viorel Păunescu, o prezență constantă pe scena din Mihai Eminescu `89, care a făcut parte din distribuția a peste 15 spectacole semnate de unii dintre cei mai importanți regizori care au pășit pe această scenă: Mircea Marin, Alexandru Tocilescu, Cătălina Buzoianu, Alexander Hausvater, Victor Ioan Frunză, Gelu Colceag.

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.