Ultimul Cineclub FILM al anului. Un om în Loden (1979)
https://www.ziarulmetropolis.ro/ultimul-cineclub-film-al-anului-un-om-in-loden-1979/

Cea de-a 18-a ediţie a Cineclubului FILM, şi ultima din acest an, vă invită la proiecţia unui film notabil în istoria cinematografiei româneşti, UN OM ÎN LODEN, România, 1979, 85 min., color, versiune originală, 35mm. Film distins cu Premiul „Opera Prima” al Asociaţiei Cineaştilor din România, din distibutia căruia fac parte: Victor Rebengiuc, Ovidiu Iuliu Moldovan, Constantin Diplan, Draga Olteanu-Matei, George Constantin, Tănase Cazimir, Florina Luican.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2017

Filmul va fi proiectat la Cinemateca Eforie (Str. Eforie nr. 2), astazi, 20 decembrie, începând cu ora 19.00.

„Un om în Loden” este filmul de debut al lui Nicolae Mărgineanu, o adaptare după romanul „Moartea vine pe bandă de magnetofon” de Haralamb Zincă.

Filmul programat şi opera cineastului invitat vor fi prezentate de către criticul şi scriitorul Titus Vîjeu, autor al volumului „Nicolae Mărgineanu, filmul sau invizibilul vizibil” (Editura Noi Media Print, Bucureşti, 2016).

Adevărul este că, indiferent de sistemul politic în care se desfăşoară acţiunea unui roman sau a unui film poliţist, dincolo de cadrul social de origine, importantă este arhitectura misterului pe care artistul e chemat s-o creeze cu mijloacele profesionale comune tuturor situaţiilor şi epocilor descrise. Iar Nicolae Mărgineanu a abordat realizarea sa cinematografică de pe o atare poziţie. Într-o astfel de întreprindere important este să faci vizibil invizibilul din angrenajul crimei, eventual al terorii, prin mijloacele de expresie ale cinemaului. Fie că e vorba de cadrul scenografic al filmului, de gestica şi felul de a vorbi al personajului, de «elocvenţa» statică a obiectelor din jur – totul se subordonează într-o formulă a acumulării unor informaţii nevăzute în direcţia descoperirii autorului / autorilor ce stau în spatele misterului crimei. – Titus Vîjeu

„Filmul acesta rămâne viu prin expresivitatea sa vizuală, prin acuitatea acelui simţ pe care un operator cinematografic eminent l-a adus în noua sa profesie. Nicolae Mărgineanu ne-a arătat fără ostentaţie un adevăr esenţial: dacă literatura ne povesteşte ceva, filmul e capabil să şi înfăţişeze acel lucru…”

În cadrul Cineclubului FILM de miercuri, va fi lansat cel mai recent număr (4 / 2017) al revistei FILM, în prezenţa redactorului şef, criticul şi profesorul de cinema Dana Duma, a redactorilor şi colaboratorilor publicaţiei.

Foto: Cineclub FILM , Un om în Loden – facebook

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.