Un călător în jurul lumii şi un creator avangardist, într-o nouă ediţie „Duminica poveştilor adevărate“
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-calator-in-jurul-lumii-si-un-creator-avangardist-intr-o-noua-editie-duminica-povestilor-adevarate/

Ediţia de astăzi de la ora 18.10 a emisiunii „Duminica poveştilor adevărate“ (TVR 2) îi are ca invitaţi pe exploratoarea Uca Marinescu şi pe reputatul arhitect Dorin Ştefan.

Un articol de Andrada Văsii|2 iunie 2013

Ediţia de astăzi de la ora 18.10 a emisiunii „Duminica poveştilor adevărate“ (TVR 2) îi are ca invitaţi pe exploratoarea Uca Marinescu, cunoscută pentru călătoriile curajoase realizate în jurul lumii, şi pe reputatul arhitect Dorin Ştefan, unul dintre reprezentanţii arhitecturii româneşti contemporane.

Emisiunea este difuzată simultan şi online, pe portalul video al Televiziunii Române – TVR+.

Liana Stanciu şi Costea Lupescu au pregătit pentru prima duminică din luna iunie o ediţie „Duminica poveştilor adevărate“ despre curaj, pasiune pentru muncă, talent şi performanţă.

O exploratoare a destinațiilor inedite

În timp ce pentru unii Polul Nord, Antarctica, Patagonia, Tanzania sau Tibet rămân destinaţii aproape imposibil de atins, pentru Uca Marinescu sunt doar câteva dintre „lumile“ şi teritoriile pe care şi le va aminti întotdeauna ca fiind experienţe personale.

Exploratoarea vine în platoul emisiunii pentru a povesti câteva dintre momentele cele mai interesante pe care le-a trăit în expediţiile sale. Unul dintre acestea este traseul pe care Uca Marinescu l-a străbătut pentru a comemora „Centenarul Belgica“ (o călătorie pe care Emil Racoviţă a realizat-o acum un secol, traversând Patagonia şi Ţara de Foc şi ajungând până în Antarctica).

Cel mai apreciat arhitect avangardist

Cea de-a doua poveste a ediţiei „Duminica poveştilor adevărate“ de duminică este cea a lui Dorin Ştefan, unul dintre cei mai apreciaţi arhitecţi români, cunoscut pentru stilul avangardist, dar şi pentru proiectele ambiţioase pe care le-a realizat, cel mai cunoscut dintre acestea fiind Taiwan Tower din oraşul Taichung.

Foto credit: TVR

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.