Undeva, cândva… Audrey, Orangey (mâța de Oscar), International Cat Day (?) si un studiu despre (bineînțeles) pisici
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-audrey-orangey-mata-de-oscar-international-cat-day-%f0%9f%90%b1-si-un-studiu-despre-bineinteles-pisici/

Cum abia s-a stins International Cat Day, mai merge o poză (via Cinesseur) cu Orangey, pisica lui Audrey Hepburn din “Breakfast at Tiffany’s”.

Un articol de Petre Ivan|9 august 2019

O mâță despre care merită să aflați că a jucat în nu mai putin de 18 filme și a primit (performață unică în lumea pisicilor) două premii PATSY (echivalentul Oscarului pentru animalele actori)

––––––––
Iată și un studiu (foarte recent) despre pisici: Pisicile îşi înţeleg numele şi cel mai adesea aleg să îşi ignore stăpânul
 
Aflăm astfel că Pisicile sunt capabile să îşi recunoască numele de alte sunete din jur, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii din Japonia si publicat în Scientific Reports, citat de CNN.
 
„Din rezultatele tuturor experimentelor, se pare că cel puţin pisicile care locuiesc în gospodării obişnuite îşi pot distinge numele de alte cuvinte şi de numele altor pisici”, se arată în studiu. „Acesta este prima dovadă experimentală care arată capacitatea pisicilor de a înţelege rostirea cuvintelor de către om”.
(stirea completă, pe news.ro)
Foto: Breakfast at Tiffany’s – facebook
15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.