Undeva, cândva… Audrey, Orangey (mâța de Oscar), International Cat Day (?) si un studiu despre (bineînțeles) pisici
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-audrey-orangey-mata-de-oscar-international-cat-day-%f0%9f%90%b1-si-un-studiu-despre-bineinteles-pisici/

Cum abia s-a stins International Cat Day, mai merge o poză (via Cinesseur) cu Orangey, pisica lui Audrey Hepburn din “Breakfast at Tiffany’s”.

Un articol de Petre Ivan|9 august 2019

O mâță despre care merită să aflați că a jucat în nu mai putin de 18 filme și a primit (performață unică în lumea pisicilor) două premii PATSY (echivalentul Oscarului pentru animalele actori)

––––––––
Iată și un studiu (foarte recent) despre pisici: Pisicile îşi înţeleg numele şi cel mai adesea aleg să îşi ignore stăpânul
 
Aflăm astfel că Pisicile sunt capabile să îşi recunoască numele de alte sunete din jur, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii din Japonia si publicat în Scientific Reports, citat de CNN.
 
„Din rezultatele tuturor experimentelor, se pare că cel puţin pisicile care locuiesc în gospodării obişnuite îşi pot distinge numele de alte cuvinte şi de numele altor pisici”, se arată în studiu. „Acesta este prima dovadă experimentală care arată capacitatea pisicilor de a înţelege rostirea cuvintelor de către om”.
(stirea completă, pe news.ro)
Foto: Breakfast at Tiffany’s – facebook
24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.