UNITER: Mircea Albulescu – emblemă a teatrului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/uniter-mircea-albulescu-emblema-a-teatrului-romanesc/

„O voce gravă, unică, inconfundabilă, unul dintre ultimii aristocraţi ai teatrului românesc (…)” – Uniunea teatrală din Romania. Actorul Mircea Albulescu, plecat în această dimineaţă dintre noi, va fi înmormântat duminică, de la ora 14.00, cu onoruri militare. Sicriul cu trupul neînsufleţit al artistului va fi depus sâmbătă în foaierul Sălii Mari a Teatrului Naţional Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|8 aprilie 2016

UNITER – Uniunea Teatrală din România își exprimă profunda tristețe față de dispariția actorului Mircea Albulescu – emblemă a teatrului românesc.

Potrivit UNITER, regretatul Mircea Albulescu este „unul dintre cei mai mari actori români, profesor universitar îndrăgit care a modelat zeci de generații de artiști, doctor în arte, publicist, poet, prozator”.

„O voce gravă, unică, inconfundabilă, unul dintre ultimii aristocrați ai teatrului românesc. Un artist total, care timp de 60 de ani a interpretat sute de roluri pe scenele Teatrului Municipal din București, Teatrului de Comedie și Teatrului Național din București, a jucat roluri memorabile în peste 70 de filme și a interpretat peste 300 de roluri remarcabile în teatrul radiofonic”, subliniază UNITER, într-un comunicat de presă.

Printre premiile pe care le-a primit de-a lungul carierei se numără „Premiul UNITER pentru întreaga activitate” (2005), „Premiul Național pentru întreaga activitate artistică” acordat de Ministerul Culturii și Cultelor în 2003, Premiul de Excelență acordat în cadrul Galei Radio România Cultural 2015.

Foto: Mircea Albulescu – facebook

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?