Vandalizat şi jefuit, Teatrul Evreiesc de Stat nu poate începe noua stagiune
https://www.ziarulmetropolis.ro/vandalizat-si-jefuit-teatrul-evreiesc-de-stat-nu-poate-incepe-noua-stagiune/

Teatrul Evreiesc de Stat, instituţie care sărbătoreşte în această toamnă 140 de ani de la înfiinţare, a fost jefuit, în urmă cu câteva zile, incidentul făcând imposibilă începerea noii stagiuni. Prejudiciul se ridică la aproximativ 8.000 – 10.000 de euro, după o primă evaluare.

Un articol de Petre Ivan|29 august 2016

Teatrul Evreiesc de Stat nu avea un spaţiu propriu de depozitare a decorurilor şi echipamentelor tehnice, fiind nevoit să apeleze la bunăvoinţa altor instituţii pentru găzduirea echipamentelor din patrimoniul TES, a anunţat teatrul. ”Spaţiul de depozitare a fost vandalizat, iar teatrul păgubit.

Pierderile material estimate sunt de aproximativ 8.000 – 10.000 euro, la o primă evaluare. Evenimentul nou creat pune teatrul în imposibilitatea de a începe noua stagiune”, au transmis reprezentanţii teatrului, într-un comunicat de presă. Clădirea Teatrului Evreiesc de Stat din Capitală se afla din 2014 în porces de renovare după 60 de ani,  după ce acoperişul teatrului a căzut după o furtună puternică.

Reabilitarea teatrului a costat aproape două milioane şi jumătate de euro, bani din bugetul Primăriei Capitalei. În tot acest timp, actorii s-au mutat cu spectacolele pe scenele mai multor teatre din Capitală. Deschiderea teatrului renovat trebuia să aibă loc în 2016.

Comunicatul de presă al Teatrului Evreiesc de Stat

În data de 26.08. 2016 reprezentatul firmei de pază de la unul din spațiile în care Teatrul Evreiesc de Stat a fost nevoit să își depoziteze decorurile și echipamentele tehnice necesare desfășurării în bune condiții a spectacolelor sale,neavând un spațiu propriu de depozitare, a constatat că în acest spațiu s-a pătruns prin efracție, fiind sustrase echipamente tehnice și bunuri în valoare aproximativă de 10.000 de euro.

Teatrul Evreiesc de Stat a sesizat organele în drept depunând o plângere penală, în urma căreia s-a demarat o anchetă, cercetările fiind în desfășurare la fața locului.

Menționăm că Teatrul Evreiesc de Stat se află în situația de a-și depozita decorurile și echipamentele tehnice în diverse spații deoarece clădirea TES, monument istoric și parte din patrimoniul național se află în reparații și reconsolidare de mai bine de doi ani.

Cu toate acestea, Teatrul Evreiesc are o clădire numită „extindere Teatrul Evreiesc”, care a fost atribuită de către PMB unei instituții private, teatrul neavând posibilitatea de a utiliza acest spațiu, deși conform tuturor actelor oficiale, acest corp de clădire a fost construit de către Primăria Municipiului București cu mențiunea clară de utilizare pentru Teatrul Evreiesc de Stat. În aceste condiții Teatrul Evreiesc de Stat a fost nevoit să găsească în ultimii doi ani soluții de avarie, jucând pe scenele altor teatre care au dat dovadă de înțelege și amabilitate de a-și susține colegii de breaslă, cât și depozitarea sub pază a aparaturii tehnice în spații externe clădirii teatrului.

Situația mai sus menționată va fi analizată cu maximă seriozitate la nivelul Teatrului Evreiesc de Stat pentru a decide în ce măsură prejudiciul adus instituției poate pune în pericol desfășurarea activității TES și posibilitatea de a onora invitațiile la evenimentele culturale din perioada următoare.

Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Grijile noastre sunt in legatura cu redeschiderea teatrului, cu locul unde trebuie sa ne depozitam tot inventarul, tot ce avem, decorul, echipamentul tehnic, echipamentul de lumini, echipamente electronice. Situatia asta de provizorat nu mai poate continua. Dincolo de amanunt este situatia teatrului care de doi ani se afla pe drumuri… Un provizorat, raspunsuri aproximative, conditii improprii de provizorat de depozitare, de functionare, de existenta. Asteptam sa isi faca datoria cei care trebuie sa si-o faca. – Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Se încearcă, totuşi, ca debutul noii stagiuni să nu fie afectat

Teatrul Evreiesc de Stat dorește să informeze opinia publică și în special publicul spectator, că va face toate demersurile necesare astfel încât debutul noii stagiuni să nu fie afectat.  Totodată sperăm că situația locativă a TES va fi remediată în curând, pentru a evita asemenea evenimente regretabile pe viitor.

Totodată, dorim să mulțumim tuturor instituțiilor care au sprijinit în toată această perioadă dificilă activitatea Teatrului Evreiesc de Stat, transmițându-ne și de această dată mesajele lor de susținere și sperăm că TES își va  relua activitatea în cel mai scurt timp, pentru a putea fi din nou alături de publicul său.

Foto: Maia Morgenstern, Spaţiul de depozitare al Teatrului Evreiesc de Stat – teatrul-evreiesc.com.ro

12
/02
/24

Acolo unde nu mai e trafic, doar o plajă pustie și posibilitatea unui nou început, iubirea poate completa peisajul unei eternități liniștite. „Băieții buni ajung în Rai”, al treilea lungmetraj al regizorului Radu Potcoavă, propune publicului la cinema, din 22 martie, o întâlnire cu o poveste inedită și o scurtă pauză pentru a uita de grijile vieții cotidiene.

12
/02
/24

Școala Academică de balet La Sylphide, alături de Opera Națională București, vă invită, luni, 19 februarie, de la ora 18:30, să sărbătorim împreună un moment special în lumea baletului: Gala de Balet dedicată aniversării a 25 de ani de la înființarea Școlii Academice La Sylphide.

12
/02
/24

La început de primăvară, Opera Națională București propune publicului spectacolul „Carmen” de Georges Bizet în dublă reprezentație, pe 1 și 3 martie, cu o distribuție de excepție: mezzosoprana Ruxandra Donose invitată în rolul titular, tenorul Ramón Vargas invitat în rolul Don José, baritonul Mihai Damian invitat în rolul Escamillo. În rolul Micaela va evolua soprana Operei Marta Sandu Ofrim. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

09
/02
/24

CARTEA DE CINEMA Într-o scurtă carte apărută în 2022 şi bazată pe câteva dialoguri inedite iniţiate de Ioan-Pavel Azap şi derulate între 2009 şi 2011, Tudor Caranfil vorbeşte despre parcursul său şi critica de film. Un moment esenţial au fost "Serile prietenilor filmului", un eveniment pe care l-a creat în 1962 şi al cărui succes avea să ducă la formarea Cinematecii - o poveste demnă însăşi de un scenariu.

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).