Vandalizat şi jefuit, Teatrul Evreiesc de Stat nu poate începe noua stagiune
https://www.ziarulmetropolis.ro/vandalizat-si-jefuit-teatrul-evreiesc-de-stat-nu-poate-incepe-noua-stagiune/

Teatrul Evreiesc de Stat, instituţie care sărbătoreşte în această toamnă 140 de ani de la înfiinţare, a fost jefuit, în urmă cu câteva zile, incidentul făcând imposibilă începerea noii stagiuni. Prejudiciul se ridică la aproximativ 8.000 – 10.000 de euro, după o primă evaluare.

Un articol de Petre Ivan|29 august 2016

Teatrul Evreiesc de Stat nu avea un spaţiu propriu de depozitare a decorurilor şi echipamentelor tehnice, fiind nevoit să apeleze la bunăvoinţa altor instituţii pentru găzduirea echipamentelor din patrimoniul TES, a anunţat teatrul. ”Spaţiul de depozitare a fost vandalizat, iar teatrul păgubit.

Pierderile material estimate sunt de aproximativ 8.000 – 10.000 euro, la o primă evaluare. Evenimentul nou creat pune teatrul în imposibilitatea de a începe noua stagiune”, au transmis reprezentanţii teatrului, într-un comunicat de presă. Clădirea Teatrului Evreiesc de Stat din Capitală se afla din 2014 în porces de renovare după 60 de ani,  după ce acoperişul teatrului a căzut după o furtună puternică.

Reabilitarea teatrului a costat aproape două milioane şi jumătate de euro, bani din bugetul Primăriei Capitalei. În tot acest timp, actorii s-au mutat cu spectacolele pe scenele mai multor teatre din Capitală. Deschiderea teatrului renovat trebuia să aibă loc în 2016.

Comunicatul de presă al Teatrului Evreiesc de Stat

În data de 26.08. 2016 reprezentatul firmei de pază de la unul din spațiile în care Teatrul Evreiesc de Stat a fost nevoit să își depoziteze decorurile și echipamentele tehnice necesare desfășurării în bune condiții a spectacolelor sale,neavând un spațiu propriu de depozitare, a constatat că în acest spațiu s-a pătruns prin efracție, fiind sustrase echipamente tehnice și bunuri în valoare aproximativă de 10.000 de euro.

Teatrul Evreiesc de Stat a sesizat organele în drept depunând o plângere penală, în urma căreia s-a demarat o anchetă, cercetările fiind în desfășurare la fața locului.

Menționăm că Teatrul Evreiesc de Stat se află în situația de a-și depozita decorurile și echipamentele tehnice în diverse spații deoarece clădirea TES, monument istoric și parte din patrimoniul național se află în reparații și reconsolidare de mai bine de doi ani.

Cu toate acestea, Teatrul Evreiesc are o clădire numită „extindere Teatrul Evreiesc”, care a fost atribuită de către PMB unei instituții private, teatrul neavând posibilitatea de a utiliza acest spațiu, deși conform tuturor actelor oficiale, acest corp de clădire a fost construit de către Primăria Municipiului București cu mențiunea clară de utilizare pentru Teatrul Evreiesc de Stat. În aceste condiții Teatrul Evreiesc de Stat a fost nevoit să găsească în ultimii doi ani soluții de avarie, jucând pe scenele altor teatre care au dat dovadă de înțelege și amabilitate de a-și susține colegii de breaslă, cât și depozitarea sub pază a aparaturii tehnice în spații externe clădirii teatrului.

Situația mai sus menționată va fi analizată cu maximă seriozitate la nivelul Teatrului Evreiesc de Stat pentru a decide în ce măsură prejudiciul adus instituției poate pune în pericol desfășurarea activității TES și posibilitatea de a onora invitațiile la evenimentele culturale din perioada următoare.

Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Grijile noastre sunt in legatura cu redeschiderea teatrului, cu locul unde trebuie sa ne depozitam tot inventarul, tot ce avem, decorul, echipamentul tehnic, echipamentul de lumini, echipamente electronice. Situatia asta de provizorat nu mai poate continua. Dincolo de amanunt este situatia teatrului care de doi ani se afla pe drumuri… Un provizorat, raspunsuri aproximative, conditii improprii de provizorat de depozitare, de functionare, de existenta. Asteptam sa isi faca datoria cei care trebuie sa si-o faca. – Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat

Se încearcă, totuşi, ca debutul noii stagiuni să nu fie afectat

Teatrul Evreiesc de Stat dorește să informeze opinia publică și în special publicul spectator, că va face toate demersurile necesare astfel încât debutul noii stagiuni să nu fie afectat.  Totodată sperăm că situația locativă a TES va fi remediată în curând, pentru a evita asemenea evenimente regretabile pe viitor.

Totodată, dorim să mulțumim tuturor instituțiilor care au sprijinit în toată această perioadă dificilă activitatea Teatrului Evreiesc de Stat, transmițându-ne și de această dată mesajele lor de susținere și sperăm că TES își va  relua activitatea în cel mai scurt timp, pentru a putea fi din nou alături de publicul său.

Foto: Maia Morgenstern, Spaţiul de depozitare al Teatrului Evreiesc de Stat – teatrul-evreiesc.com.ro

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.