Variety: „Metabolism“ este cel mai cerebral film al lui Corneliu Porumboiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/variety-metabolism-este-cel-mai-cerebral-film-al-lui-corneliu-porumboiu/

Noul lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism”, inclus în competiţia Festivalului de la Locarno, ce se încheie duminică, a fost descris de publicaţia Variety drept „cel mai celebral film” al autorului, dar atât de intelectualizat încât este sufocat.

Un articol de Corina Vladov|14 august 2013

Noul lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism”, inclus în competiţia Festivalului de la Locarno, ce se încheie duminică, a fost descris de publicaţia Variety drept „cel mai celebral film” al autorului, dar atât de intelectualizat încât este sufocat.

„Există foarte mult dialog în pelicula lui Corneliu Porumboiu, dar, asemenea titlului însuşi, cuvintele nu înlocuiesc filmul”, scrie Jay Weissberg, care este unul dintre criticii din industrie pasionaţi de filmul românesc.

El este de părere că acesta este „cel mai cerebral film al lui Porumboiu, care diseacă raportul dintre regizor şi arta sa la fel de mult pe cât face o radiografie a relaţiei dintre regizor şi actriţa sa”.

„Totuşi, Porumboiu intelectualizează fiecare bucăţică atât de mult, încât filmul nu are loc să respire şi forţează publicul să pună osul la muncă, să ajungă la umorul jucăuş strecurat în poveste”, scrie Weissberg, apreciind că titlul are şanse mici să îi atragă pe alţi oameni decât pe marii pasionaţi de cinema de artă.

„Având în vedere faptul că este vorba despre procesul de creare a unui film, Porumboiu se inspiră parţial din filmele lui Hong Sang-soo, deşi nici filmul lui Fassbinder «Beware of the Holy Whore» nu este străin de subiect, aşa că cinefilii hardcore sunt cu siguranţă publicul-ţintă”, mai scrie Weissberg, care apreciază că pilonul filmului este arhitectura sa lucrată la minut. Cum personajul principal – un regizor – explică la un moment dat, în film, că un plan-secvenţă nu poate avea mai mult de 11 minute, niciunul din cele 18 planuri-secvenţă din film nu întrece această durată.

Premieră la Locarno

Variety remarcă jocul rece al lui Bogdan Dumitrache, de parcă personajul său ar fi fost „dezbrăcat de trup şi spirit”, fapt care face vizionarea mai grea, notează Mediafax.

În concluzie, scrie Variety, filmul lui Porumboiu este „ermetic prin excelenţă, cu orice element disturbator eliminat”.

Citiţi şi: Publicaţia Indiewire laudă noul film al lui Corneliu Porumboiu

Filmul lui Corneliu Porumboiu, cu titlul întreg „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism”, îi prezintă în distribuţie pe Bogdan Dumitrache, Diana Avrămuţ, Mihaela Sîrbu şi Alexandru Papadopol şi a rulat în premieră mondială la Festivalul de la Locarno (7 – 17 august), vineri. Este una dintre puţinele pelicule din festival filmate şi proiectate pe peliculă de 35 mm.

Corneliu Porumboiu este unul dintre cei mai importanţi regizori din noua cinematografie românească, alături de nume precum Cristi Puiu, Cristian Mungiu şi Radu Muntean. A luat premiul pentru debut Camera d’Or la Festivalul de Film de la Cannes în 2006, pentru “A fost sau n-a fost?”, o comedie despre cum a fost trăită revoluţia din 1989 într-un oraş de provincie. S-a întors la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard, în 2009, cu “Poliţist, adjectiv”. Filmul a primit premiul FIPRESCI şi premiul juriului secţiunii Un Certain Regard.

Foto: © Festival del film Locarno

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

Pagina 1 din 27312345...102030...Ultima »