Viața după Cannes (III): Anamaria Marinca
https://www.ziarulmetropolis.ro/viata-dupa-cannes-iii-anamaria-marinca/

Au fost la Cannes şi au cucerit lumea. Ce a urmat după? Cum a evoluat cariera lor? Cristina Flutur, Cosmina Stratan, Anamaria Marinca şi Laura Vasiliu – destinul unor câştigătoare – o serie de articole marca Ziarul Metropolis.

Un articol de Adina Scorţescu|7 iulie 2015

Anamaria Marinca a interpretat-o pe Otilia, din filmul „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”, în regia lui Cristian Mungiu, care a câștigat Palme d’Or în 2007.

Dar cariera ei internațională începuse dinainte, cu producția „Sex Traffic”, de David Yates, pentru care a primit premiul BAFTA în 2005. „După filmările la Sex Traffic, am revenit des în Londra, fie pentru audiții, fie pentru diferite evenimente. În august 2005 am început repetițiile pentru spectacolul companiei Complicité, „Measure for Measure” – cred că acela a fost momentul în care mi-am dat seama că va fi complicat să lucrez în Londra și să locuiesc în București.” Așa că s-a stabilit la Londra.

În ultimii 10 ani s-au produs schimbări semnificative în ceea ce privește modul în care circulă informația, crede Anamaria. „În 2004 eram deja reprezentată de o agenție importantă din Londra și abia îmi cumpărasem primul meu computer. Între timp, am avut șansa de a întâlni agenți și la Paris și la New York, de a călători și a-mi lărgi sfera de contacte; astăzi am pagină de Fb, conturi pe Twitter și Instagram, îmi filmez și montez singură audițiile, colaborez cu oameni minunați pe partea de PR. În general, încerc să folosesc tehnicile de comunicare moderne cu măsură, și evit crearea unei dependențe de mass-media. Nu în ultimul rând, aleg scenarii bune. În rest, prefer să păstrez misterul…”

După reușita de la Cannes, pentru Anamaria au urmat o grămadă de proiecte, mai ales în zona de film și televiziune. A lucrat cu Francis Ford Coppola în „Youth Without Youth”, apoi cu Julie Delpy în „The Countess” și Hans Christian în „Storm”. A jucat în filmul lui Srinath Samarasinghe, „Un nuage dans un verre d’eau”; a urmat apoi „Europa Report” al lui Sebastian Cordero, care a avut premiera la LA Film Fest. „Și, desigur, filmul despre care s-a vorbit foarte mult în ultima vreme, «Fury», al lui David Ayer, care a încheiat London Film Festival în octombrie 2014 și în care am avut bucuria să joc alături de Brad Pitt, Shia LaBoeuf și Jon Bernthal.”

La sfârșitul lunii mai, a început filmările pentru o nouă peliculă, „She Who Brings Gifts”, în care le are ca partenere de platou pe Glenn Close și Gemma Aterton.

CITIȚI ȘI: Viața după Cannes (II): Cosmina Stratan

„Serialele și mini-seriile au început să ofere în ultima vreme partituri foarte interesante și prilejuri de colaborare cu oameni extraordinari”, remarcă Anamaria. „Am jucat cu Benedict Cumberbatch în «The Last Enemy»; am jucat în «Doctor Who», un serial adorat de britanici; în «Wallander», al lui Kenneth Branagh și, recent, în «The Missing» – un serial britanic nominalizat la Globurile de Aur.”

imageÎn teatru, a avut un one-woman show la care ține enorm, „4.48 Psychosis”, în 2009, la Young Vic, în regia lui Christian Benedetti. Apoi a mai jucat tot în regia lui la Theatre Studio, în „La Mouette”. În 2013, a interpretat-o pe Anka în „Routes”, o piesă montată de Simon Godwin la Royal Court.

Dar cel mai important rol rămâne cel din „4:48 Psychosis”. „E un text care m-a marcat profund și m-a ajutat să ies din zona mea de confort. Datorită acestei experiențe am ajuns să fac film, cred. «4, 3, 2 »mi-a creat o aură pe care timpul se pare că n-a umbrit-o în ochii artiștilor cu care am lucrat ulterior. Printre ei, Brad Pitt, Stellan Skarsgard, Emily Watson, Kenneth Branagh, Liam Neeson, Ben Cumberbatch, Adrian Lester, Jean Rochefort.”

În plan personal, cel mai frumos lucru pe care i l-a adus filmul premiat la Cannes este prietenia cu regizorul Cristian Mungiu – „unul dintre cei mai frumoși oameni pe care îi cunosc”.

Cum se construiește o carieră la Londra, față de una la București? „Pentru mine, a construi o carieră nu poate fi un scop în sine. Nu am avut ambiții de genul ăsta. Lucrurile se văd cu totul alfel dinafară. În realitate, costul personal este enorm într-o astfel de profesiune. Iar ‘succesul’ e trecător, ca să nu zic derizoriu. Obiectiv vorbind, diferența față de București ar consta în miză, bani, sistem, atitudine, oportunitate.”

 

FOTO Anamaria Marinca: Srinath Samarasinghe si Ronald Dick

18
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Proiectat anul trecut în competiţia oficială de la Cannes, „Borgman”, în regia olandezului Alex van Wardermam, se înscrie în seria fabulelor care au ca ţintă predilectă materialismul societăţii moderne şi acea clasă de mijloc blazată în rutina sa emoţională şi familială.

16
/05
/14

 A treia ediție a Festivalului Pelicam are loc la Tulcea între 13 și 15 iunie și aduce filme în premieră națională cu semnătura unor regizori internaționali premiați care ne spun povești despre legături strânse între viața oamenilor și pământurile lor, din pădurea amazoniană până în Laponia.

16
/05
/14

Experiențe bizare, iubiri ucigătoare, transformări neașteptate, zombi, exorciști, canibali – amatorii de senzații tari au la dispoziție trei secțiuni cu povești „întunecate”, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania: Fără limită/ No Limit, Umbre/ Shadows și noua Midnight Delirium, un program special de filme difuzate la miezul nopții.

16
/05
/14

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 - 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.

15
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil ca un monstru spectaculos vizual precum Godzilla să fie adaptat la 3D. Numai că, în aparenta dorinţă de a livra ceva memorabil, realizatorii par să fi pierdut simţul măsurii, oferind un Godzilla gigantesc pentru standardele modelului, însă umbrit de două creaturi nuclearofage cu apucături exterminatoare.

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.