Victor Rebengiuc: „Poliţia n-a aflat, dar în profesia noastră se fură“
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-politia-n-a-aflat-inca-dar-in-profesia-noastra-se-fura/

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“

Un articol de Dan Boicea|26 martie 2013

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“.

Actorii Victor Rebengiuc, Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu şi Maia Morgenstern au acordat interviuri pentru postul Radio România Cultural, cu ocazia campaniei naţionale „Artiştii pentru artişti“.

Iată câteva declaraţii:

Victor Rebengiuc

„Îmi sunt dragi toate rolurile pe care le-am jucat, chiar şi cele pe care le-am ratat.“

„Mi se spune de multe ori «marele actor Rebengiuc». Eu nu mă consider un mare actor. Am zis-o şi o repet: eu tind să fiu un mare actor, dar drumul e lung şi nu ştiu dacă o să am timp să-l parcurg până acolo. Însă n-am să obosesc niciodată să merg pe el şi să încerc să-l câştig metru cu metru, ca să ajung, într-un final, cât mai aproape.“

„În profesia noastră se fură. Poliţia n-a aflat încă de chestia asta, dar se fură. Se fură experienţă, se fură ştiinţa de a face teatru. E o chestie bazată pe hoţie, să ştiţi, în mare parte.“

Ce spectacole recomandă Victor Rebengiuc:

„Să vă spun ce aş vrea eu să văd: «Însemnările unui nebun», cu Marius Manole, «Năpasta», pe care a pus-o Radu Afrim, şi, dacă reuşeşte să finalizeze proiectul, „D’ale carnavalului“, spectacolul lui Ducu Darie, de la Teatrul Bulandra. Şi mai recomand «Conul Leonida faţă cu reacţiunea», de la Teatrul Naţional Bucureşti, un spectacol nou, proaspăt, pe care eu şi partenera mea, Mariana Mihuţ, îl jucăm cu mare plăcere.“

Ion Caramitru

„Am avut toată viaţa o teamă metafizică de a-mi dori un anumit rol. Dacă-ţi doreşti ceva foarte mult, nu-l obţii. Actorii, de regulă, sunt într-o veşnică aşteptare ca regizorii să-i distribuie. Contează foarte mult conjunctura, era să spun şi norocul, deşi cu el ar trebui să încep. Îţi trebuie o şansă. Am vrut să-l joc pe Prospero în «Furtuna»  şi uite că n-am reuşit, deşi era cât pe-aci s-o fac“.

„În memoria publicului de teatru rămâi cu ultimul rol pe care îl joci. Sigur, lumea vorbeşte despre Hamlet, dar puţini mai sunt cei care l-au văzut. Acesta este destinul amar al teatrului. El nu poate fi apreciat şi nu poate contribui la o bucurie publică decât dacă este văzut. În film, «Luchian» rămâne etalonul meu.“

„Dacă nu ai un partener bun, mai bine nu urci pe scenă“.

Eusebiu Ştefănescu

„N-am visat niciodată să joc un anume rol. Dar aş vrea, de acum încolo, toată viaţa, să joc numai Shakespeare. Eu, în Shakespeare, mă simt împlinit.“

Intraţi pe site-ul Radiocultura pentru a asculta interviurile originale cu actorii Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu, Victor Rebengiuc şi Maia Morgenstern. Interviurile au fost realizate de Georgiana Petrache.

Foto: Alex Maftei/Teatrul Bulandra

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.