Violenta din cinematografie, în vizorul lui Obama
https://www.ziarulmetropolis.ro/violenta-din-cinematografie-in-vizorul-lui-obama/

Violenta din cinematografie îngrijorează autorităţile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

Un articol de Petre Ivan|24 decembrie 2013

Violenta din cinematografie îngrijorează autoritățile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

„În ceea ce priveşte violenţa armelor, trebuie să ne asigurăm că aceasta să nu fie glorificată, pentru că poveştile care le spuneţi modelează privirea şi viaţa copiilor noştri (…)

Poveştile pe care le spunem au o anumită importanţă. Iar voi sunteţi aceia care le povestesc mai frumos ca oricine altcineva de pe pământ.

Cine are puteri mari are şi responsabilităţi mari”, spunea Barack Obama, pe 26 noiembrie, în campusul studiourilor DreamWorks din Glendale, California.

A fost o declaraţie delicată. Hollywoodul şi în special Jeffrey Katzenberg, directorul DreamWorks Animation, se numără printre cei mai generoşi sponsori ai Partidului Democrat.

Este un fapt: violenţa din filmele americane a crescut, potrivit unui studiu realizat de Ohio State University şi Annenberg Public Policy Center din cadrul Universităţii Pennsylvania.

Mai mult decât atât, scenele de violenţă armată din filmele „PG-13” (nerecomandate minorilor sub 13 ani) s-au triplat din 1985, anul în care a fost introdusă încadrarea „PG-13”.

Acestea sunt în prezent la fel de violente ca filmele care au încadrarea „R” (interzise persoanelor sub 17 ani care nu sunt însoţite de un adult) sau chiar mai violente.

Sexul și violenta din cinematografie, la fel de dăunătoare pentru adolescenți

„Dacă sexul trebuie interzis persoanelor sub 17 ani, atunci acelaşi lucru ar trebui să se întâmple şi cu scenele armate de violenţă extremă”, afirmă Daniel Romer, unul dintre autorii studiului menţionat.

De aceeaşi părere este şi Michael Welner, doctor în psihiatrie: „Asasinii erau prezentaţi în trecut ca nişte monştri; de acum, ei sunt nu numai prezentaţi ca personaje cu care poţi să de identifici, precum Tony Soprano, ci şi ca nişte veritabili eroi!”

„Uitaţi-vă la eroii din serialul «Breaking Bad»: spectatorul vrea ca ei să scape, chiar dacă personajele trebuie să ucidă pentru asta, informează Mediafax.

Din punct de vedere cultural, se încalcă graniţa dintre bine şi rău”, a adăugat el.

Violenta din cinematografie

Pe 16 ianuarie, la o lună după masacrul comis în Newtown, Barack Obama a solicitat Congresului să deblocheze 10 milioane de dolari pentru Centers for Disease Control (CDC), principala agenţie guvernamentală în domeniul sănătăţii publice, pentru a finanţa cercetările despre „influenţa jocurilor video şi alte medii asupra violenţei”.

Ideea în sine pare o trimitere directă la Quentin Tarantino.

Pentru regizorul unor filme precum „Django Unchained”, „Kill Bill” şi „Reservoir Dogs”, violenţa din cinema reprezintă un lucru bun, pentru că ea este purificatoare:

„În mod evident, aceste crime în masă reprezintă o problemă care ţine de controlul armelor de foc şi de instituţionalizarea bolnavilor mintali”.

Masacrele recente au obligat Hollywoodul să îşi facă o introspecţie sinceră. Cel de la Newtown, în special, din cauza celor 26 de morţi, din care 20 erau copii.

Mulţi dintre actori sunt şi ei părinţi. Singura problemă este că violenţa pare să fie viagra box office-ului american, notează Mediafax.

Blockbusterurile marilor studiouri, realizate cu bugete uriaşe, se numără printre cele mai bune produse de export ale Americii.

Foto cu Violenta din cinematografie: Reservoir Dogs și Breaking Bad – Cinemagia

20
/10
/22

„Oameni de treabă” / „Men of Deeds”, noul film al regizorului Paul Negoescu, cu Iulian Postelnicu, Vasile Muraru, Anghel Damian și Crina Semciuc în distribuție, va avea o avanpremieră specială în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, sâmbătă, 22 octombrie.

19
/10
/22

CRONICĂ DE FILM După câteva încercări nereuşite de-a lungul anilor de-a face un horror românesc inspirat din literatură sau folclor (de la moroi la vampiri), iată în sfârşit un film căruia nu îi este ruşine să scoată capul în lume - „Capra cu trei iezi”, un debut independent realizat de Victor Canache, care acum câţiva ani lansa şi un scurtmetraj cu acelaşi titlu.

19
/10
/22

Unsul magilor, Black Adam (pseudonimul modern al lui Teth-Adam), spune povestea anti-eroului forțat de împrejurări să ajute câțiva pământeni. Mânat de răzbunare și ură, Black Adam este extrem de eficient în lupta cu opresorii Kahndaq-ului, spre disperarea super-eroilor din Justice Society.

19
/10
/22

După succesul ediţiei precedente cu 88 de minute cu Victor Rebengiuc, o gală care-şi propunea să aniverseze un artist legendar printr-o discuţie intimă şi pasionantă despre ale vieţii şi ale artei, acum spectatorii vor avea ocazia să o întâlnească pe actrița Tora Vasilescu.

18
/10
/22

49 de proiecții de film, 3 piese de teatru, 3 dezbateri și un total de peste 2.600 de spectatori, dintre care 18% copii. Acesta este bilanțul primei luni de funcționare constantă la Cinema Victoria Timișoara, primul dintre cinematografele tradiționale ale orașului care s-a redeschis după o renovare completă.

10
/10
/22

CRONICĂ DE FILM Cum poate un film ca „Athena” (de Romain Gavras), îndoielnic atât din punct de vedere etic, cât şi estetic, să fie inclus în competiţia unui festival precum cel de la Veneţia?

09
/10
/22

La ediția a X-a a festivalului internațional de film fantastic Dracula vor avea loc o serie de evenimente speciale, menite să celebreze ediția aniversară a festivalului de la Brașov. Oaspeți de seamă din Spania, Italia, Finlanda și România vor întâlni publicul iubitor de fantasy & horror, într-o serie de evenimente speciale care se vor desfășura pe parcursul celor 5 zile de festival.