„Voyage of Time: Life’s Journey” – invitaţie la contemplare prin călătorie
https://www.ziarulmetropolis.ro/voyage-of-time-lifes-journey-invitatie-la-contemplare-prin-calatorie/

Seria Documentary Mondays din această primăvară continuă cu un documentar ca o poezie, care îmbină datele ştiinţifice cu imagini impresioante, menite să absoarbă privitorul într-o lume care e a noastră, însă pe care ochiul uman nu o poate surprinde astfel. Luni, 21 mai, de la ora 20:00, la Centrul Ceh, vedem „Voyage of Time: Life’s Journey”, primul documentar al renumitului regizor Terrence Malick, narat de Cate Blanchett.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2018

Abordând atât trecutul nostru planetar, cât și o căutare a locului umanității în viitor, documentarul vibrează cu energia naturii în sine, combinând diferite efecte speciale inovatoare cu imagini de arhivă terifiante de pe întreg mapamondul, în căutarea a ceea ce rămâne, ceea ce supraviețuiește timpului schimbător.

Acțiunea trasează cronologia științifică a Terrei, de la nașterea stelelor până la apariția vieții și, în final, la debutul umanității şi schimbările pe care aceasta le produce asupra planetei. Malick invită publicul să asiste la trecut, prezent și viitor într-un mod intim. Lucrând cu o echipă de consultanți științifici și artiști vizuali conduși de Dan Glass (The Tree of Life, Batman Begins, The Matrix Reloaded), documentarul ilustrează o înșiruire de fenomene naturale nemaivăzute – celeste și terestre, macroscopice și microscopice – într-o varietate de moduri. 

Unul dintre cele mai mărețe vise ale mele” – spune regizorul despre documentarul la care a lucrat mai bine de 40 de ani. Un film colaj (la fel ca Koyaanisqatsi de Godfrey Reggio) care intenționează să ilustreze viața unui univers nedescoperit. Probabil cel mai ambițios film al lui Malick, Voyage of Time este un film ce poate fi considerat a fi extrem de experimental, incluzând imagini puternice care dau o notă copleșitoare imaginii filmului. Acesta a fost lansat în două versiuni, cea narată de Cate Blanchett, de 90 de minute, pentru publicul larg și o a doua, narată de Brad Pitt, de 40 de minute, pentru IMAX.

Dacă unele imagini vă sunt cunoscute, este pentru că acest proiect realizat de Terrence Malick porneşte de la prologul filmului The Tree of Life, care a primit premiul Palme D’Or în 2011, dezvoltând astfel o idee care îl măcina de mult de regizor.

Aşadar,  Centrul Ceh ne propune o nouă aventură cinematografică. Ca de obicei, intrarea este liberă şi berea Budweiser Budvar din partea casei.

Eveniment Facebook aici.

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.