Won Won Myeong și Yutaka Nakata, workshop de dans contemporan la FNT 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/won-won-myeong-si-yutaka-nakata-workshop-de-dans-contemporan-la-fnt-2017/

Won Won Myeong şi Yutaka Nakata – doi dintre renumiţii dansatori şi coregrafi colaboratori ai Companiei Carolyn Carlson – revin în România în cadrul Festivalului Naţional de Teatru pentru a susţine un workshop de dans contemporan. Workshop-ul, 20 – 26 octombrie, este dedicat dansatorilor, coregrafilor şi actorilor români, cu vârsta de peste 18 ani.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2017

Înscrierile se fac la adresa [email protected], în limita locurilor disponibile, prin trimiterea unui e-mail care să conțină: nume, vârstă, contact, dar și experiența sau legătura celui care aplică cu dansul (cuprinsă fie într-un CV, fie într-o mini-biografie, fie în demo – la alegerea candidatului).

Data limită a înscrierilor: 12 octombrie 2017

Workshop-ul de dans contemporan inițiat de FNT se va finaliza în data de 26 octombrie, cu un performance public, rezultat al cercetării și studiului participanților alături de cei doi coregrafi.

Accesul publicului se va face începând cu orele 21:00, în spațiul Centrului Coregrafic Independent LINOTIP (str. Ion Brezoianu, nr. 23-25, et. 1, București).

Despre artiștii invitați:

WON WON MYEONG

Won Won Myeong s-a născut la Seul (Coreea de Sud), în 1976. În prezent trăieşte în Suedia. Lucrează ca artist şi mentor, mereu în căutare de idei pentru diverse proiecte, în diverite părţi ale lumii. A absolvit Institutul de Arte din Seul (1996-1998) şi Universitatea Naţională de Artă din Coreea (1998-2002),  perioadă în care a intrat în contact cu dansul ca formă de artă, a cunoscut diverse forme de dans şi a început să caute material şi să-şi dezvolte propriile metode.

Din 2001, în calitate de artist, a lucrat cu Sungsoo Ahn Pick up Group (Seul), Bill Coleman (Toronto), Carolyn Carlson (Paris), Wim Vandekeybus/Ultima Vez (Bruxelles), Marie Chouinard (Montreal).

În 2015, a reluat colaborarea cu Carolyn Carlson, pentru Burning (solo), pe muzica lui Meredith Monk, spectacol prezentat şi în cadrul Festivalului Naţional de Teatru din România, ca parte a proiectului Short Stories, al Companiei Carolyn Carlson. De curând, Won s-a alăturat Companiei Tero Saarinen din Helsinki şi a fost artist invitat al companiei Mia Habib din Oslo.

Activitatea sa de mentorat se regăseşte în multitudinea de ateliere pe care le susţine în toată lumea, bazate pe conceptul său de Harmonious Man („Omul armonios”), care aduce împreună aspectul emoţional şi pe cel mental, în încercarea de a înţelege care sunt metodele cele mai potrivite pentru a te pregăti pe interior înainte de a te antrena fizic pentru mişcările de dans.

Metodele au fost dezvoltate de-a lungul carierei sale de dansator, dar şi prin studii şi cercetări bogate.

YUTAKA NAKATA

Născut în Japonia, Yutaka Nakata a învăţat dans clasic la Şcoala Teatrului de Balet Nakata din Himeki. La vârsta de 16 ani, a avut ocazia de a ajunge la Şcoala teatrului Naţional de Balet din Melbourne, Australia, unde a învăţat diferite forme de dans. Formarea l-a purtat spre Academia Teatrului La Scala din Milano, pe care a absolvit-o în 2001, specializarea Dans modern.

Între 2002 şi 2007 a făcut parte din Teatrul de Balet din München, condus de Philip Taylor. A dansat pe coregrafii de Philip Taylor, JiríKylián, Carolyn Carlson şi alţii. În acelaşi timp, a încorporat în coregrafiile sale tehnici de arte marţiale, precum Tai-Chi şi Muay-Thai de la şcoala Ajan Lao.

Lucrează cu Carolyn Carlson din 2007 şi este unul dintre dansatorii principali ai creaţiilor acesteia. A fost permanent interesat de sport, căţărat, înot etc. Universul său s-a îmbogăţit din momentul în care a descoperit spaţiul vast din studioul de dans al mamei sale. În copilărie, marile sale preocupări erau însuşirea de mişcări noi şi crearea propriilor mişcări (improvizaţie).

În 2001, a început să creeze coregrafii, pentru a-şi exprima „călătoria interioară”. Yutaka Nakata este sigur pe sine şi crede în propriul destin. Se lasă ghidat de dorinţa de a rămâne sincer şi de a le permite dansatorilor să-i umple creaţiile cu propriile emoţii, cu propria substanţă.

Pentru el, viaţa este un mozaic colorat în care fiecare îşi pune amprenta. Aşa cum reiese dintr-una din creaţiile sale de început, frumuseţea se naşte din combinaţia de trăsături particulare.

Foto: FNT, Won Won Myeong și Yutaka Nakata – fnt.ro

16
/12
/15

Teatrul Metropolis vă așteaptă sâmbătă, 19 decembrie, și duminică, 20 decembrie, de la orele 16:00 și 20:00, la spectacolul PAGANINI, în regia lui Mick Davis. Un spectacol fascinant despre viaţa marelui muzician italian Niccolò Paganini care include episodul tensionat dintre celebrul violonist şi biserica de rit catolic.

15
/12
/15

„Tăiam cuvinte, dar nu tăiam niciodată ideea“ - Sanda Manu. „Cenzura mai mult ne-a ajutat, pentru că noi inventasem un mic pachet periculos format din ideile zilelor noastre, din idei care deranjau” - Artan. „Cenzura a avut mai multe etape, dar nu a început în comunism, atunci doar i s-a schimbat semnul şi sensul” - Cristian Tudor Popescu.

15
/12
/15

Acum trei ani, niște actori sibieni s-au decis să pună bazele unui proiect care să îmbine teatrul cu muzica, performance-ul și poezia. Germenele aventurii se regăsește în Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, când în primăvara anului 2012, Bogdan Sărătean a regizat un spectacol-lectură (Camera Isabelei) în prezența autorului, Jan Lauwers de la NeedCompany.

15
/12
/15

Dorel Vişan a debutat târziu în cinema, după vârsta de 35 de ani, însă a devenit rapid unul dintre cei mai distribuiţi actori români, activ şi astăzi. În patru decenii de carieră cinematografică, a făcut zeci de roluri în filme şi a lucrat cu mari regizori din generaţii diferite.

15
/12
/15

Joi, 17 decembrie, și vineri, 18 decembrie, de la ora 19:00, Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” susține, în sala de spectacole a Teatrului Metropolis (adresa: Str. Mihai Eminescu nr.89, sector 2, București), două noi reprezentații ale spectacolului-colaj „Paris, mon amour” – regia: Răzvan Ioan Dincă.

15
/12
/15

Asociaţia Cluster Economie şi Asistenţă Socială în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, organizează marţi, 15 decembrie 2015, începând cu orele 16.30, la sediul Structurii de economie sociala -  Cogito Educaţional SRL din str. Lamaiţei nr 7, sector 4, Bucuresti, conferinţa de inchidere a proiectului „VALORificarea oportunităţilor de insertie pe piaţa muncii pentru grupurile vulnerabile, prin integrarea în Intreprinderi Sociale VALORIS”(ID:144616).

15
/12
/15

Filmul „Genius”, regizat de Michael Grandage, cu Colin Firth, Jude Law si Nicole Kidman in distributie, va avea premiera mondiala la cea de-a 66-a editie a Festivalului International de Film de la Berlin, in luna februarie. Acest lungmetraj, realizat pe baza unui scenariu scris de John Logan, prezinta o poveste inspirata din viata reala si descrie relatia complexa dintre doi uriasi ai universului literar – romancierul Thomas Wolfe si celebrul editor Max Perkins.

14
/12
/15

8PT este un spațiu artistic fără echivalent în capitala țării noastre. Aici, pe Colței 23, într-un apartament de la etajul opt al unui bloc în etate, se joacă teatru așa cum nu se mai întâmplă în alte locuri. Se joacă teatru neconvențional, curajos, nebunește.

14
/12
/15

Ediţia din această seară a emisiunii Nocturne reprezintă împlinirea unui vis al Marinei Constantinescu. În studioul Nocturnelor poposesc regizorul David Esrig şi actorul Florin Vidamski, autorul cărţii „Drumul spre spectacol prin metoda David Esrig", lansată anul acesta în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. Nocturne se difuzează astăzi, de la 23.30, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

14
/12
/15

Teatrul Metropolis a fost inaugurat în toamna anului 2007, când Radu Beligan şi George Ivaşcu au tăiat panglica. Teatrul Tineretului Metropolis a fost conceput ca singurul teatru de proiecte din Bucureşti şi de atunci pe scena din strada Mihai Eminescu au trecut nume importante.

14
/12
/15

“Sfârşit”, de la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova, este un spectacol bine făcut, despre sfârşitul unei vârste, despre momentele cheie şi despre toate finalurile din viaţa noastră; despre insatisfacţia de a fi şi a trăi, despre cât de singuri suntem în relaţiile umane.