Zilele Eugen Ionescu continuă cu recitalul lui Emil Boroghină
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-eugen-ionescu-continua-cu-recitalul-lui-emil-boroghina/

Zilele Eugen Ionescu (ZEI) prezintă pe 27 noiembrie 2013, ora 19.30, la Sala „George Constantin”, recitalul lui Emil Boroghină.

Un articol de Andrada Văsii|26 noiembrie 2013

Zilele Eugen Ionescu (ZEI) prezintă pe 27 noiembrie 2013, ora 19.30, la Sala „George Constantin”, recitalul lui Emil Boroghină.

Zilele Eugen Ionescu sunt organizate de Societatea Culturală Eugen Ionescu din Slatina (SCEIS – înființată în urmă cu 23 de ani chiar cu acordul scris al dramaturgului), în parteneriat cu Colegiul Național SF. SAVA din București cu scopul de a păstra vie în memoria națională atât opera, cât și personalitatea complexă și fascinantă a autorului.

Eugen Ionescu, elev şi, mai târziu, profesor al Colegiului Naţional Sf. Sava, a devenit, fără nicio îndoială, personalitatea culturală cu cel mai mare impact în dramaturgia europeană a secolului XX.

Pentru Zilele Eugen Ionescu, alături de Ministerul Culturii și UNITER, unul din partenerii de tradiție al SCEIS este Teatrul „Nottara” care are onoarea de a găzdui recitalul lui Emil Boroghină, actor și director al Festivalului Internațional de Teatru Shakespeare de la Craiova.

Spectacolul-recital se intitulează „De la Shakespeare și Hamlet la Eugen Ionescu și Bérenger”. Apropierea dintre cei doi dramaturgi se produce la nivelul universalității personajelor lor și a angoasei existențiale pe care o trăiesc.

Și Hamlet și Bérenger, mai cu seamă acel Bérenger din „Ucigaș fără simbrie”, trăiesc între a fi și a nu fi, pentru că presimt frumusețea plenară a ființării la un nivel superior.

Zilele Eugen Ionescu – regal în memoria autorului

Amândoi aleg un a fi al sferelor înalte, așa cum însuși domnul Emil Boroghină mărturisește: „Am gândit, am visat mereu la un spectacol în două părţi care să cuprindă ambele scenarii, cel cu marile monologuri din teatrul shakespearian care vorbesc despre condiţia umană şi cel cu monologul lui Bérenger din „Ucigaş fără simbrie”, căutător, ca şi Hamlet, al răspunsurilor la marile şi eternele întrebări ale omului şi umanităţii.”

Citiţi şi: Metoda de la Nottara, în turneu în trei ţări europene

Deschiderea oficiată în prezența Ministrului Culturii, Daniel Constantin Barbu, este urmată de vernisaje și expoziții de artă plastică și fotografie, de colocvii, de momente de teatru oferite de actori și regizori consacrați.

Zilele Eugen Ionescu

Afișul recitalului din cadrul ZEI

Cu privire la obiectivele pe care dorește să le realizeze Societatea prin organizarea evenimentului cultural Zilele Eugen Ionescu, președintele SCEIS, regizorul Mihai Lungeanu declară: „Nădăjduim că oferta pe care SCEIS o prezintă în acest an va găsi o firească audienţă, continuându-se astfel un proiect ambiţios, care să cuprindă atât realizarea scopurilor fiecărei instituţii în parte, cât şi un program comun de acţiuni menite să dezvolte anual o stare de cunoaştere constructivă şi de emulaţie creatoare, prin participare efectivă la evenimentele culturale pe care ne propunem să le organizăm, în speranţa unui real impact local, naţional şi chiar internaţional.”

Prin urmare, dramaturgul Eugen Ionescu este comemorat de și cu prieteni dragi, în țara lui natală la Zilele Eugen Ionescu.

Foto credit: Teatrul Nottara, Zilele Eugen Ionescu

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”