Zilele Filmului German
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-filmului-german/

La mijlocul lunii octombrie, debutează cea de a X-a ediţie a Zilelor Filmului German (ZFG), un eveniment cu tradiţie, organizat anual de Goethe-Institut Bucureşti. Ediţia din acest an, 16-22 octombrie, vine cu o serie de filme documentare si lungmetraje de excepţie: de la filme de avangardă la filme-cult, de la pelicule de debut ale tinerilor cineaşti germani până la creaţii semnate de regizori consacraţi, de la poveşti intime la scenarii cu largi implicaţii sociale.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2015

Sunt 13 lungmetraje, care vin să ofere o privire de ansamblu asupra celor mai bune producții cinematografice germane de azi, cele mai multe dintre acestea, recompensate cu premii importante.

Ediția din acest a Zilelor Filmului German se bucură și de prezența unor oaspeți germani, precum René Frölke, regizorul filmului „Le beau danger”, sau Mark Reeder, protagonistul filmului „B-Movie”, muzician, producător, actor și unul dintre autorii filmului.

Proiecția filmelor are loc la Cinema Studio, începând din seara zilei de 16 octombrie, data care marchează deschiderea ediției jubiliare, cu o peliculă de excepție: „Victoria”, elogiatul thriller al lui Sebastian Schipper, considerat surpriza germană a Berlinalei din acest an.

„Programat în deschidere, «Victoria» va captiva negreșit publicul și din prisma faptului că a fost filmat într-un singur cadru, lung de 140 de minute.

zilele

Este o impresionantă realizare în materie de imagine (răsplătită, de altfel, cu Ursul de Argint la Berlinala din acest an), posibilă datorită flexibilității și talentului improvizatoric al actorilor”, a declarat Evelin Hust, directoarea Goethe-Institut București, organizatorul evenimentului.

În încheierea Zilelor Filmului German, e programat un eveniment special în Club Control: proiecția filmului „B-Movie”, o peliculă care documentează undergroundul muzical vest-german al anilor ’80 – un eveniment la care va participa însuși Mark Reeder, protagonist, dar și scenarist al filmului –, urmată de un concert al trupelor Future Nuggets şi Loved by Ghosts.

Selecționerul ediției din acest an este Andrei Rus, critic de film, lector universitar la UNATC și curator al festivalului de film NexT.

„Le beau danger” – filmul lui René Frölke despre Norman Manea, „Solo Sunny” – unul dintre filmele-cult ale RDG-ului semnat de regretatul Konrad Wolf, fost regizor, director artistic și președinte al Academiei de Arte din RDG sau „Härte / Dragoste periculoasă” al Rosei von Praunheim, unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai filmului german postmodern, un film care a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin 2015, secțiunea „Panorama Special”, în cadrul căreia a obținut locul al III-lea, acestea sunt doar câteva dintre suprizele ediției jubiliare.

Foto: Zilele Filmului German – goethe.de/bukarest/

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.