Argentina, ultima șansă a poeziei în aer liber
https://www.ziarulmetropolis.ro/argentina-ultima-sansa-a-poeziei-in-aer-liber/

Se joacă astăzi a doua semifinală, ultima, a Cupei Mondiale la fotbal. Se înfruntă, la prima vedere, naţionalele Argentinei şi Olandei. Fireşte, la mijloc e mult mai mult. Se înfruntă totodată două tipuri de a gândi cultura şi, implicit, fotbalul, cea mai populară dintre formele culturii populare.

Un articol de Andrei Crăciun|9 iulie 2014

Pictorii Olandei, nebuni magici care-și retează urechile, rămân excepții. Când Erasmus din Rotterdam făcea, cu secole în urmă, elogiul nebuniei, rămânea, și el excepțional. Olanda este întemeiată în realitate, în cultură și în fotbal pe răceala rațiunii, care te ridică de sub nivelul mării, abandonează religia și îți construiește o societate funcțională.

Uneori, rațiunea este sublimată de libertate. Olanda este cea mai liberă țară de pe Bătrân. Ar trebui să ne ajungă acest port-drapel al continentului nostru? Răspund fără ezitări, dar nu și fără să trec totul prin filtrul inimii: nu.

Mondialele sunt, cum tot precizez în zadar, mai ales o formă de nostalgie. Așa că diseară vom spune Leo Messi și vom gândi Diego Armando Maradona. Apoi, țin cu Argentina pentru literatura sa, care nu-și cunoaște egalul, pentru Sabato, Borges si Cortazar, cel mai bun trio ofensiv din istoria frumuseții cuvintelor.

Mai mult, mai important: Argentina e ultima șansă a poeziei în aer liber să nu fie înghițită de regulile, întotdeauna strâmte, ale unui sistem. Nici Olanda, nici Germania n-au lirism. Joacă din nou inima contra rigorii. De aceea, Leo Messi trebuie să ajungă campion mondial. De aceea, Leo Messi va ajunge campion mondial. E deasupra lor cu o inimă.

Foto cu Argentina – fifa

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.