„Doctori de femei“: teatrul TV urcă în audienţe
https://www.ziarulmetropolis.ro/doctori-de-femei-teatrul-tv-urca-in-audiente/

Aproape un milion de telespectatori au văzut miercuri seara la Antena 1 spectacolul „Doctori de femei“, cu Mihai Bendeac în distribuţie. Producţia Teatrului Metropolis din Bucureşti a deschis proiectul Teatru TV

Un articol de Dan Boicea|14 martie 2013

Aproape un milion de telespectatori au văzut miercuri seara la Antena 1 spectacolul „Doctori de femei“, cu Mihai Bendeac în distribuţie. Producţia Teatrului Metropolis din Bucureşti a deschis proiectul Teatru TV.

Experimentul de Teatru TV al lui Mihai Bendeac a prins mai bine la oraşe, scrie Paginademedia.ro. La nivelul întregii ţări, Antena 1, cu Mihai Bendeac, a fost pe locul patru în audienţe. În oraşe, a fost pe locul doi. Difuzarea spectacolului regizat de Emanuel Pârvu s-a intersectat, în intervalul 20.30-22.50 cu Serviciul Român de Comedie şi cu Pariu cu viaţa, de pe Pro TV.

Conform audienţelor obţinute de Paginademedia.ro, la nivel naţional, Bendeac a fost pe locul patru, cu o medie de aproape 950.000 de telespectatori pe minut. A fost depăşit de Pro TV (Serviciul Român de Comedie şi Pariu cu viaţa), Kanal D (Roata Norocului) şi Acasă TV (cu Inimă de ţigan).

Experimentul lui Bendeac a prins mai bine la oraşe, unde a fost pe locul doi, după Pro TV. La Antena 1 s-au uitat aproape 590.000 de orăşeni în fiecare minut, în timp ce la Pro TV erau 745.000 de telespectatori.

Mihai Bendeac: „Cred că era momentul să se-ntâmple treaba asta“

„Doctori de femei“, producţie aflată în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti, s-a difuzat la Antena 1 în cadrul proiectului Teatru TV, iniţiat de Mihai Bendeac.

„Îmi amintesc că aveam 16 ani, îi furam mamei recuzita din casă şi fugeam la liceu, să fac teatru. Iar aseară, o piesă în care am jucat eu şi colegii mei a fost văzută de aproape 1.000.000 de oameni din toată ţara asta. Şi asta cred că e important şi pentru mine, şi pentru colegii mei, şi pentru Teatrul Metropolis, şi pentru Teatrul de Comedie, şi pentru teatru, în general“, a declarat actorul Mihai Bendeac, pentru „Ziarul Metropolis“.

Emanuel Pârvu, regizorul spectacolului, spune că nu-şi aduce aminte ca un produs teatral cu o singură difuzare să aibă o asemenea audienţă. „S-au uitat 950.000 de oameni, adică aproape un milion de telespectatori. Teatru TV a mai fost difuzat, dar, nu cu la fel de mare succes, consideră Emanuel Pârvu. „Dacă tu îl dai la 12 noaptea pe TVR Cultural, înseamnă că undeva, în sufletul tău, ţi-e frică să nu se uite lumea. Dacă ai curaj, îl pui la ora 20.00, în prime-time. Şi vezi atunci câtă încredere ai într-un produs. Când pleci într-o cursă, te baţi cu cei mai buni“, a declarat Emanuel Pârvu, pentru „Ziarul Metropolis“.

Sigartau si Bendeac

Mihai Bendeac a mai spus că face televiziune de şase ani, dar n-a primit niciodată atât de multe mesaje, mailuri, telefoane şi semnale din toate părţile. „Contul meu de Facebook a fost blocat toată noaptea de oameni care voiau să-mi spună ceva. Cred că era momentul să se-ntâmple treaba asta. Nu mi-a rămas în cap un singur mesaj, ci a fost o întreagă serie de mesaje, ale unor femei, mai mult, care îmi spuneau că nu au reuşit să-şi culce copiii până la 11 noaptea“, ne-a declarat actorul.

Din distribuţia spectacolului „Doctori de femei“ fac parte: Mihai Bendeac, Adrian Titieni, Anca Sigartău, Emanuel Pârvu, Mariana Dănescu, Andreea Vasile, Vlad Corbeanu, Gabi Costin. Regia este semnată de Emanuel Pârvu, care a făcut şi adaptarea după „Tailleur pour dammes“ de George Feydeau. Spectacolul se află în stagiunea actuală a Teatrului Metropolis.

Miercuri, 20 martie, la Antena 1 va fi difuzată o altă producţie a Teatrului Metropolis, „Pijamale“, cu Mihai Bendeac.

15
/05
/17

Vineri, 26 mai, de la ora 20:00, la Serendipity Art, Coffee&Tea, iubitorii muzicii pot asculta RENOUVEAU GRINGO – un concept unic, o îngemănare de stiluri, armonii şi influenţe, pornind de la piesele clasice până la elementele de muzică electronică, însoţite de loopuri de chitară, voce, muzicuţă şi lapsteel guitar, toate filtrate în stilul propriu al lui AG Weinberger.

15
/05
/17

Într-o zi de 15 mai se nășteau Nicolae Grigorescu, unul dintre cei mai valoroși pictori români și scriitorul rus Mihail Bulgakov, autorul romanului Maestrul și Margareta. Și tot într-o zi de 15 mai Mickey Mouse și Minnie Mouse apăreau pentru prima dată împreună în producția "Plane Crazy".

15
/05
/17

„Ouăle lui Tarzan”, cel mai recent documentar regizat de Alexandru Solomon, va avea premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Documentarul va fi proiectat în afara competiției, în cadrul programului „Zilele filmului românesc”.

13
/05
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează câteva repere ale istoriei recente a României prin prisma unul simbol al industriei din timpul comunismului, al cărui importanță s-a prelungit până în prezent: celebrul autoturism produs la Mioveni.

13
/05
/17

Într-o seară de primăvară, la librăria Cărturești Carusel, printre cărți, rechizite, mult spirit, a avut loc conferința de presă despre a VII-a ediție a Festivalului Internațional al Artelor Spectacolului BABEL. Evenimentul organizat de Teatrul “Tony Bulandra” din Târgoviște a fost lansat de către  Constantin Ranin, managerul teatrului și Liviu Cheloiu, directorul artistic și va avea loc între 2 și 11 iunie 2017.

13
/05
/17

La Timișoara începe duminică, 14 mai, o nouă ediție a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, FEST-FDR2017.

13
/05
/17

Într-o zi de 13 mai se stingeau din viaţă Colea Răutu, unul dintre cei mai apreciaţi şi longevivi actori români, și actorul american Gary Cooper. Tot într-o zi de 13 mai se nășteau Elvira Godeanu, Ludovic Spiess, Dinu Manolache, Oana Sârbu, Harvey Keitel, Stevie Wonder, Johnny Logan și Robert Pattinson.

13
/05
/17

Aclamatul realizator Guy Ritchie își imprimă stilul dinamic noului film de aventură și acțiune „King Arthur: Legenda Sabiei”, care vine în întâmpinarea fanilor din România de vineri, 12 mai, când  va putea fi vizionat în avanpremieră pe durata întregului weekend, pe marile ecrane din toată ţara.

12
/05
/17

CRONICĂ DE FILM Într-un  top al celor mai atipice filme româneşti recente, „Ultima zi”, noul lungmetraj al regizorului Gabriel Achim, ar câştiga  premiul pentru cea mai bizară atmosferă. Promovat prin formularea de „thriller comic”, „Ultima zi” este o îndrăzneaţă parabolă apocaliptică minimalistă, în care umorul negru şi absurdul degenerează în tragic.

11
/05
/17

Profitând de lansarea în limba română a romanului „Cel mai frumos loc din lume e chiar aici” (ed. Humanitas, 2017), de Care Santos și Francesc Miralles, am provocat-o pe celebra scriitoare catalană la un exercițiu de rememorare a traseului său – de la primul concurs literar câștigat, pe când era elevă, la cum arată o zi obișnuită pentru ea acum, ca autoare a unor cărți traduse în peste 20 de limbi.

11
/05
/17

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, parțial filmat în România, vine pe marile ecrane din România din 9 iunie, distribuit de Transilvania Film. Premiera oficială va avea loc pe 5 iunie, la Cluj-Napoca, la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie), în prezența lui Radu Mihăileanu și a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

11
/05
/17

Cele mai noi filme românești vor fi proiectate în premieră la Cluj, în cadrul celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania(2-11 iunie). Zilele Filmului Românesc(8-10 iunie) includ, în acest an, 27 de titluri - 13 lungmetraje și 14 scurtmetraje -, selecționate din peste 120 de înscrieri. Cinci lungmetraje vor putea fi văzute la Cluj în premieră mondială. Ca în fiecare an, TIFF-ul va reuni sute de profesioniști români și străini din lumea filmului.

11
/05
/17

După ce ajunge cel mai renumit artist al curentului suprarealist, Salvador Dali (11 mai 1904 - 23 ianuarie 1989) se vede vehement criticat de André Breton, pe motiv că spaniolul nu are o poziţie clară faţă de Hitler şi că nu se alatură mişcării de stânga a avangardiştilor. Exclus din sânul mişcării care l-a consacrat, Dali exclamă înfuriat: "Suprarealismul sunt eu!".