25 de scurtmetraje românești și internaționale în Competiția ANONIMUL 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/25-de-scurtmetraje-rom%c3%a2ne%c8%99ti-%c8%99i-interna%c8%9bionale-%c3%aen-competi%c8%9bia-anonimul-2019/

Cea de-a 16-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent ANONIMUL se va desfăşura în perioada 5-11 august 2019, la Sfântu-Gheorghe, în Delta Dunării.

Un articol de Petre Ivan|13 iunie 2019

Peste 550 de scurtmetraje din 46 de țări au fost înscrise pentru Competiția de Scurtmetraj Internațional și Scurtmetraj Românesc ANONIMUL 16, selecția acestora aparținând criticului de film Ionuț Mareș:

“Competiția de scurtmetraje românești este destul de diversă, dar are un numitor comun: sunt filmele pe care le-am considerat a fi cele mai bune și cele mai potrivite pentru ANONIMUL dintre zecile de titluri înscrise. E îmbucurătoare această vitalitate. Selecția propune atât filme ale unor regizori consacrați, cât și filme ale unor studenți la cinema. Ficțiuni, dar și animații (chiar 3!) și filme-eseu. Unele au fost deja în mari festivaluri din străinătate (amintesc doar Cannes, Locarno și Sundance), altele vor avea premiera absolută la ANONIMUL, fapt care mă bucură foarte mult. Toate au potențialul de a surprinde și de a oferi o experiență plăcută de cinema. A fost greu să aleg cele 12 titluri din competiția internațională de scurtmetraje, pentru că oferta a fost una foarte consistentă – sute și sute de filme, din toată lumea. În final, m-am oprit la acele filme care mi-au propus cea mai puternică /neașteptată /emoționantă /originală experiență.”

COMPETIȚIE SCURTMETRAJ ROMÂNESC

WASHINGTON, regia Gabriel Achim

CHRONOCHINEZIA SAU CAZUL TÂNĂRULUI SĂRITOR ÎN TIMP |CHRONOCHINESIA OR THE CASE OF THE YOUNG TIME HOPPER, regia Radu Bărbulescu

TELEFONUL | THE CALL, regia Anca Damian (foto sus)

PATUL LUI PROCUST | THE BED OF PROCRUSTES, regia Andrian Împărăţel

ALBASTRU ȘI ROȘU ÎN PROPORȚII EGALE | EQUALLY RED AND BLUE, regia Georgiana Moldoveanu

CEVA, regia Paul Mureşan

TROFEUL TINEREȚII | THE TROPHY OF YOUTH, regia Răzvan Oprescu

MONSTRUL | MONSTER, regia Laura Pop

MISS SUENO, regia Radu Potcoavă

AFGANISTANII | THE AFGHANISTANS, regia Adrian Silişteanu

NECUNOSCUȚI | UNKNOWN, regia Ioachim Stroe

DACĂ NU EȘTI SIGUR, NU LUA | IF NOT SURE, DON’T, regia Vera Surățel

ULTIMUL DRUM SPRE MARE | THE LAST TRIP TO THE SEASIDE, regia Adi Voicu

COMPETIȚIE SCURTMETRAJ INTERNAȚIONAL

THE SUMMER AND ALL THE REST | L’ÉTÉ ET TOUT LE RESTE, regia Sven Bresser, Olanda

PORNSTAR, regia Maxime Caperan și Thomas Finkielkraut, Franța

COMMUNITY GARDENS, regia Vytautas Katkus, Lituania

SCLERODERMA DOMESTICUS, regia Mattia Lunardi, Italia

THE IMMINENT IMMANENT, regia Carlo Francisco Manatad, Filipine- Sigapore-Italia

THE BEAST | LA BÊTE, regia Filippo Meneghetti, Franța

AS UP TO NOW | AHOGY EDDIG, regia Katalin Moldovai, Ungaria

IN OUR SINAGOGUE | У нашій синагозі, regia Ivan Orlenko, Ucraina-Franța

PIGGY | CERDITA, regia Carlota Pereda, Spania

COLAHOLIC, regia Marcin Podolec, Polonia

THE ROLE, regia Farnoosh Samadi, Iran

MOTH, regia Shu Zu, S.U.A.

Foto sus: Courtesy of Sundance Institute

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.