32 de scurtmetraje în competiția Bucharest International Dance Film Festival 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/32-de-scurtmetraje-in-competitia-bucharest-international-dance-film-festival-2020/

Din cele 291 de producţii înscrise în cele trei secţiuni competiţionale din cadrul Bucharest International Dance Film Festival 2020 – competiţia internaţională, cea naţională şi cea dedicată musicalurilor – au fost selectate 32 de scurtmetraje, din 14 ţări de pe întreg mapamondul.

Un articol de Liliana Matei|21 august 2020

Competiția internațională cuprinde secțiunile – Fictions and Frictions, Dances and Circumstances și Bodies and Fluidities – ce includ 21 de filme, din zece țări.

Din secțiunea Fictions and Frictions fac parte nouă filme de dans, din șase țări, iar scurtmetrajele surprind oameni în căutarea locului potrivit, fie el mental, emoțional sau fizic. Indiferent că se întâlnesc într-un spațiu real sau migrează pe teritorii virtuale, protagoniștii acestor călătorii oscilează jovial între ficțiune și materialitate. Filmele din această secțiune a competiției dedicată scurtmetrajelor internaționale se pot vedea pe 4 septembrie, de la 20:30, la Cinema Elvire Popesco, în aer liber.

În cadrul secțiunii Dances and Circumstances, BIDFF prezintă, pentru prima oară, o selecție de scurtmetraje în care se documentează dansul ca proces uman transformativ. Patru scurtmetraje din Hong Kong, Franța, Israel și SUA vorbesc afirmat și critic despre dans ca necesitate, ca mod de viață. Cele patru filme documentare explorează diverse modalități de a înțelege, practica și folosi dansul: pentru a ne aminti, pentru a transcende culturi și limbaje, pentru a supraviețui. Scurtmetrajele acestei secțiuni din competiția internațională rulează pe 5 septembrie, de la 20:30, la Muzeul Țăranului Român, în aer liber.

BIDFF a pregătit în ultima seară de festival o proiecție de opt filme scurte, din șase țări, care chestionează relația dintre putere și intimitate, prezentând dansul și corpul ca modalități instabile sau unificatoare. Secțiunea Bodies and Fluidities încearcă să răspundă unor întrebări dificile: Când devine dansul un mijloc de rezistență? Când se transformă într-o meditație asupra schimbărilor pe care timpul le imprimă corpurilor noastre? Cum tratăm cu umor un subiect atât de controversat precum obiectificarea corpului femeii? Vedem pe 6 septembrie, de la 21:00, la Cinema Elvire Popesco, în aer liber.

Competiția națională reunește șapte filme de scurtmetraj românesc sub tematica Mazes and Gazes. Regizori și coregrafi români problematizează corpul și (ne)mișcarea, atingerea și interacțiunea interumană, inclusiv noțiunea de realitate, așa cum este ea înțeleasă în mod obișnuit. Cele șapte filme propun, într-o manieră eclectică și detașată, o reconfigurare a privirii asupra acestor subiecte atât de dezbătute, niciodată epuizate. Scurtmetrajele românești se văd pe 5 septembrie, de la 22:00, la Muzeul Țăranului Român, în aer liber.

Lansată anul trecut, secțiunea competițională dedicată musicalurilor avangardiste continuă și în 2020, de data aceasta sub tematica Treats and Traps. Cele patru filme de scurtmetraj folosesc, cu umor, alimentele ca pretext pentru a vorbi despre atitudinile negative pe care le avem față de corpurile noastre, despre anxietatea socială cu care uneori ne confruntăm, despre modul nejustificat în care uneori ne ghidează aparențele. Le vedem pe 4 septembrie, de la 22:30, la Cinema Elvire Popesco, în aer liber.

Juriul BIDFF 2020 va fi frmat din artistul Farid Fairuz (RO), producătorul Patrice Nezan (FR) și coregrafa Chrysanthi Badeka (GR).
Farid Fairuz a avut un rol esențial în multe dintre inițiativele care au condus la recunoașterea internațională a dansului contemporan românesc și la înființarea unor structuri și instituții devenite repere ale acestui domeniu. În prezent este Director de Programe și Proiecte în cadrul Centrului Național al Dansului București.
Patrice Nezan, producător și specialist în audiovizual, a produs numeroase filme selectate în festivaluri prestigioase. Două dintre filmele la care a lucrat au fost selectate la Premiile Oscar 2020: lungmetrajul de ficțiune CORPUS CHRISTI și lungmetrajul de animație WARDI.
Chrysanthi Badeka, coregrafă, dansatoare, creatoare de filme, editor, profesor de videodance și manager de proiect la mAPs – migrating Artists Project in Greece, s-a dedicat promovării și dezvoltării domeniului de videodance. Co-fondatoare a Mediterranean Screendance Network și MØZ PRODUCTIONS, Chrysanthi Badeka a fost curator pentru numeroase conferințe și festivaluri de profil.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro. În Competiția Internațională și în cursa pentru Trofeul Cel Mai Bun Film Internațional au intrat 21 de scurtmetraje, iar Conceptual Lab by Theo Nissim va oferi Marele Premiu, în valoare de 1000 euro, filmului care va avea cel mai puternic impact asupra juriului festivalului. Premiul pentru Cel Mai Bun Film Românesc, în valoare de 500 euro, este oferit de ADFR – Asociația pentru Dezvoltarea Filmului Românesc, un premiu care continuă demersul festivalului de a susține industria creativă locală. Premiul pentru Cel Mai Bun Musical, în valoare de 500 euro, oferit de Tangaj Dance, organizația fondatoare a festivalului, va fi acordat unuia dintre cele 4 scurtmetraje selectate anul acesta, în dorința de a promova noi formate de musical care abordează teme contemporane.

Proiecțiile BIDFF 2020 vor avea loc în aer liber la: Cinema Elvira Popesco și Muzeul Țăranului Român, iar bilete se pot achiziționa prin Eventbook:

https://eventbook.ro/festival/bucharest-international-dance-film-festival

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.