4 zile de film politic în București. Cinepolitica 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/4-zile-de-film-politic-in-bucuresti-cinepolitica-2019/

Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica, singurul festival din Europa Centrală şi de Est dedicat filmului politic, revine între 18 şi 22 aprilie, în Bucureşti, la Cinema Elvire Popesco. „The Factory”- regizat de Yury Bykov va deschide ediţia cu numărul 8 a festivalului.

Un articol de Petre Ivan|1 aprilie 2019

După un 2018 agitat politic pe plan mondial, dar și în România, cea de-a opta ediție a festivalului Cinepolitica aduce pentru spectatorii săi cele mai noi și puternice filme cu tematică predominant politică, lungmetraje, filme de ficțiune sau documentare, reunite sub sloganul  „Not so politically correct”.

“Am ajuns la cea de a opta ediție a Cinepolitica păstrând nealterată aceeași dorință: să prezentăm filme din spații culturale și momente istorice cât mai variate dar care tratează probleme fundamentale, relevante pentru fiecare dintre noi. Încercăm în permanență să aducem în față publicului producții care pot avea un real impact, fără a face compromisuri. Dacă vorbim despre filmele de ficțiune, valoare artistică rămâne primordială, iar pentru documentare punem mereu în balanță și conținutul informativ, care trebuie să fie cât mai tranșant și proaspăt. Suntem în continuare la fel de convinși că, la final, doar spectatorul, prin propriul său sistem de analiză, va decide poziția și părerea să, în modul cel mai democtratic cu putință.”, spune Marius Copel, selecționerul festivalului.

„The Factory”- regizat de Yury Bykov, deschide ediția cu numărul 8 a festivalului Cinepolitica

The Factory, cel mai nou film al regizorului rus Yury Bykov, va deschide cea de-a opta ediție a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica, joi, 18 aprilie, la ora 20:30, în sala de cinema Elvire Popesco.

Filmul spune povestea unui oligarh local influent, Kalugin (Andrey Smolyakov), care decide să închidă fabrica pe care o deține. Motiv pentru care un grup de muncitori neplătiți, îl răpesc pentru a-și recupera salariile. Conduși de misteriosul Alexei (Denis Shvedov), ale cărui motive sunt departe de a fi clare, și încolțiți de poliție și de protejații lui Kalugin, răpirea devine un adevărat tur de forță de acțiune, dramă și suspans.

Yury Bykov este unul dintre cei mai importanți regizori ruși ai momentului. A studiat actoria la Institutul de Film Gerasimov (VGIK) și a jucat, după absolvirea din 2005, la mai multe teatre moscovite. A mai regizat: scurtmetrajul „The Boss” (2009), lungmetrajul „Live!” (2010) și lungmetrajul „The Major” (2013) selectat în Săptămâna Criticilor a Festivalului de la Cannes și care i-a adus recunoaștere internațională. Cel de-a patrulea lui film, și cel mai recent, The Factory, a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film de la Toronto, în secțiunea Contemporary World Cinema.

Mai multe detalii în curând pe www.cinepolitica.ro

Foto: Cinepolitica – facebook

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.

11
/06
/20

Cele mai bune documentare de mediu din ultimul an, alături de producții recente care s-au remarcat prin povești nebănuite, vor putea fi vizionate online, gratuit, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, între 10-19 iulie.