5 întrebări pentru actorii de la Teatrul Metropolis – Alexandra Sălceanu
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-intrebari-pentru-actorii-de-la-teatrul-metropolis-alexandra-salceanu/

Actorii de la Metropolis răspund la cinci întrebări despre soarta teatrului autohton, într-o perioadă atipică şi delicată pentru scena românească.

Un articol de Ziarul Metropolis|28 iunie 2020

1. De ce v-a fost cel mai dor în timpul celor două luni de stare de urgență?

Alexandra Sălceanu: De  oameni. De activitățile care implică oameni, culmea!  🙂 De prieteni!

2. Credeți că lumea se va schimba în urma acestei pandemii? În ce fel? 

Eu așa sper. Eu sper că vom înțelege cu toții că ne afectăm între noi! Că avem o responsabilitate și față de cel de lângă noi, de fapt față de oricine și orice. Nimic nu ni se cuvine. Trebuie să învățăm ce înseamnă cu adevărat responsabilitate și respect față de tot: față de viață în primul rând – față de oameni, de animale, de natură, de credințele și alegerile celorlalți, față de noi înșine. Cred că trebuie să recreăm armonia în existența noastră.

3. Ce fel de spectacole credeți că vor căuta spectatorii la teatru după această experiență?

Habar n-am. Cred că vor căuta experiențe variate, noi. Cred că va fi mai multă curiozitate ca până acum și mai multă apreciere a actului artistic. Uneori, când ești privat de ceva, cu care erai obișnuit, înveți să-l apreciezi mai mult. Deci presupun că spectatorii vor căuta orice fel de experiență teatrală, tocmai din curiozitatea de a trăi ceva nou. Eu una voi merge cât de des voi putea.

4. Felul dumneavoastră de a vă raporta la teatru s-a schimbat în vreun fel? Credeți că teatrul va arăta altfel după revenirea la normal?

Cred că eu m-am schimbat, așa că probabil s-a schimbat și felul în care mă raportez la multe lucruri, așadar și modul în care percep teatrul. Aștept să mă duc să-l și simt și văd atunci ce e diferit.

Cât despre cum va arăta teatrul după pandemie… nu știu. Încă. Eu cred că toți suntem, cel puțin, un pic altfel decât eram înainte de această perioadă. Dar cumva, simt că e de bine.

5. Dacă ați fi avut o baghetă magică în timpul acestei pandemii, care ar fi cele trei lucruri pe care le-ați fi schimbat sau le-ați schimba de acum încolo?

Baghetă magică? Ar fi fost bine, aș fi schimbat multe, doar că încerc să scap de acest mod de gândire; încerc să nu mă mai gândesc la ce ar fi putut fi altfel. Îmi face rău.  Încerc să fiu foarte atentă la ce e de fapt, la ce e real și să mă bucur din toată inima.

Foto: Florin Ghioca

01
/10
/14

Miercuri, 1 octombrie 2014, desenele și experimentele grafice ale lui Andrei Tudoran evadează din arhiva sa personală, în care stau închise de obicei, ieșind la aer doar pentru a puncta o evoluție sau a oferi o soluție, și se cațără pe pereții galeriei Pleshoo Contemporary, pentru a-și revendica propriile calități în fața picturii mult mai cunoscute a artistului.

01
/10
/14

De la primul descălecat al lui Marcel Pavel pe iarba suferindă a Arenei Naţionale era clar pentru orice om cu spirit de observaţie că fotbalul nostru are o problemă cu imnurile, nu cu acordurile muzicale, ci cu versurile. Dornic să facă ceva notabil după ce l-a înlocuit pe Mircea Sandu, noul şef al Federaţiei de Fotbal, Răzvan Burleanu, a cotcodăcit câteva luni şi a ouat un ... imn.

30
/09
/14

Pe 23 septembrie 2014, în Cadogan Hall (Londra), a avut loc deschiderea stagiunii 2014/15 pentru Royal Philharmonic Orchestra, printr-un concert de excepție sub bagheta dirijorului român Cristian Mandeal, alături de violinista Tianwa Yang. Din program au făcut parte Beethoven - Egmont Overture, Brahms - Violin Concerto și Franck – Simfonia în re minor.

30
/09
/14

Spectacolul „Romeo şi Julieta” de William Shakespeare, regia Bogdan Sărătean, produs de Departamentul de Artă Teatrală din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu în colaborare cu Teatrul Național „Radu Stanca” a câştigat două premii importante la Teatralny Koufar International Student Theatre Festival din Minsk (Belarus): Premiul pentru cea mai bună regie - Bogdan Sărătean şi Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar - Claudiu Fălămaş (Părintele Lorenzo).

30
/09
/14

Citind o carte despre stres, „Cum să te aperi de stres”, de Patrick Légeron, pentru a-i înțelege mecanismele și modul în care ne afectează viața, am descoperit că autorul oferă și o origine semantică a termenului, care merge dincolo de explicația din dicționar despre proveniența acestuia.

30
/09
/14

Joi, 2 octombrie, de la ora 19.00, Filarmonica “George Enescu” inaugurează stagiunea simfonica 2014 - 2015 cu un concert extraordinar în cadrul căruia Orchestra şi Corul Filarmonicii "George Enescu" (dirijor Christian Badea) vor interpreta Simfonia nr. 9 de Beethoven. Concertul se va relua si vineri, 3 octombrie la aceeaşi oră.

30
/09
/14

Mă sună redactorul-șef al ziarului nostru să îmi pună în vedere că astăzi îndrăgita actriță Monica Bellucci împlinește frumoasa, deși scandaloasa vârstă de cincizeci de ani. Îmi sugerează, nu-mi impune, să scriu ceva la obiect, nu o odă, dar, probabil, ceva să placă la toată lumea.

30
/09
/14

"Toto şi surorile lui", un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă "chinuitoare, dar necesară" asupra "vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene", scrie The Hollywood Reporter.

29
/09
/14

E greu să alegi doar 5 filme și seriale dintre atâtea producții senzaționale, realizate de-a lungul timpului. Însa eu, astăzi, voi face un clasament subiectiv, după gustul meu, cu toate că e foarte probabil să pierd din vedere multe filme care mi-au plăcut și care m-au marcat.

29
/09
/14

Ca Făt-Frumos din poveste, Innersound crește spectaculos de la an la an și devine sub ochii bucureștenilor un eveniment cultural emblematic al lunii septembrie. Acest festival se datorează Asociației Opus cu ai săi directori artistici – compozitoarele Diana Rotaru, Sabina Ulubeanu – și directorul executiv, compozitorul Cătălin Crețu.

29
/09
/14

Premiera de la Metropolis nu este o piesă de teatru în simplul sens al cuvântului. De altfel, în programul de sală este trecută drept „comedie cu oameni și zei“. Este multă comedie, fără îndoială, în „Visul unei nopți de vară“, se râde sănătos, minute în șir.