51 de miliarde de euro, valoarea pieţei de artă globală în 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/51-de-miliarde-de-euro-valoarea-pietei-de-arta-globala-in-2014/

Piaţa de artă globală şi-a depăşit precedentul record, stabilit înainte de declanşarea crizei financiare mondiale, şi a generat venituri de 51 de miliarde de euro pe plan mondial în anul 2014, potrivit unui raport întocmit de European Fine Art Foundation.

Un articol de Petre Ivan|16 martie 2015

Această fundaţie olandeză, cu sediul la Maastricht, care organizează în fiecare an European Fine Art Fair, unul dintre cele mai mari târguri de profil din lume, afirmă că piaţa mondială de artă a înregistrat în 2014 o creştere de şapte procente şi a reuşit să depăşească astfel precedentul record de venituri – 48 miliarde de euro – care fusese stabilit în 2007.

Deşi valoarea totală a tranzacţiilor de artă a stabilit un nou record, numărul tranzacţiilor a înregistrat o scădere faţă de anul 2007.

Aproximativ 1.530 de loturi în valoare de cel puţin 1 milion de euro au fost vândute în 2014, iar 96 dintre acestea au valorat peste 10 milioane de euro. Deşi aceste loturi au reprezentat doar 0,5 procente din numărul total al tranzacţiilor mondiale de artă, ele au asigurat aproape jumătate din valoarea totală a pieţei de artă.

13 milioane de persoane bogate

La sfârşitul anului 2013, pe plan mondial existau 13,7 milioane de persoane bogate, în creştere cu 15 procente faţă de anul 2012, iar averea totală a acestor persoane a fost de aproximativ 53 trilioane de euro, potrivit aceluiaşi raport.51 de miliarde

La polul opus al pieţei de artă, un număr tot mai mare de tranzacţii de mică valoare au avut loc online. Vânzările de artă şi de antichităţi care au avut loc exclusiv pe internet au generat venituri totale de 3,3 miliarde de euro în 2014.

Statele Unite au înregistrat anul trecut 39% din vânzările mondiale de artă, fiind cea mai mare piaţă de artă din lume, urmată de China şi Marea Britanie – ambele cu 22% din totalul vânzărilor mondiale.

Artiştii contemporani, extrem de apreciaţi

Cel mai consistent segment al pieţei globale de artă a fost reprezentat de arta postbelică şi cea contemporană, cu 48% din totalul vânzărilor.

Arta modernă, realizată de artişti născuţi între 1875 şi 1910, a reprezentat 28% din totalul vânzărilor de artă mondială.

Foto: 51 de miliarde de euro, piaţa de artă –  facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.