A început FEST – FDR / „Viața-i mai frumoasă după ce mori”, de Mihai Mănuțiu, a deschis Festivalul
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-fest-fdr/

Spectacolul „Viaţa-i mai frumoasă după ce mori” realizat de Mihai Mănuţiu a deschis, miercuri, cea de-a XX-a ediţie Festivalului Dramaturgiei Româneşti, care are loc în perioada 15-22 aprilie.

Un articol de Petre Ivan|16 aprilie 2015

Miercuri, 15 aprilie, pe scena Teatrului Național din Timișoara, s-a dat startul celei de a XX-a ediții a FEST-FDR (Festivalul European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești), festivalul care, între 15 și 22 aprilie și 6-13 iunie, plasează teatrul românesc contemporan în context internațional.

Rolul selecționerului festivalului a fost acela de a aduce  la Timișoara cele mai bune creații, în cazul FDR, pe texte românești, fie clasice, fie contemporane.

”Intenția mea este ca, urmărind ce se întâmplă în alte zone din România, să încerc să fac o imagine mozaicată, un puzzle de direcții, de teme, de preocupări (…). Avem regizori care sunt preocupați de dramaturgia românească, avem actori care joacă cu plăcere și, o concluzie a acestui an, avem teatre de stat care se apleacă din ce în ce mai mut către dramaturgia contemporană care, poate, acum câțiva ani, era puțin marginală”, a precizat teatrologul Oana Borș, selecționerul festivalului.

Dramaturgia românească s-a dezvoltat și a ajuns într-un punct în care spectacolul de teatru contemporan privește cu maximă atenție textul românesc. Anul acesta, ediția se concentrează puternic pe ceea ce înseamnă individualitate. Am pus reflectorul mult mai atent decât, poate, am făcut-o până acum. Întocându-mă la Art of Ageing, la ”arta de a îmbătrâni”, vă propunem să căutăm arta de  a trăi împreună, de a învăța

ORGANIC -  regia Andrei Majeri, Teatrul National Bucuresti

ORGANIC – regia Andrei Majeri, Teatrul National Bucuresti

să trăim împreună, civilizat –  Ada Hausvater, managerul Teatrului Național.

FEST –FDR este organizat cu sprijinul Ministerului Culturii, al Primăriei Municipiului și Consiliului Local Timişoara.

Secțiunea FDR s-a deschis, în Sala Mare a Teatrului Național, cu spectacolul Viața-i mai frumoasă după ce mori (Teatrul “Tomcsa Sándor” Odorheiul Secuiesc), pus în scenă de Mihai Măniuțiu.

A urmat, la Sala 2, Organic de Saviana Stănescu, în regia lui Andrei Măjeri (Teatrul Național București).

Ediția din acest an a FDR înglobează un alt eveniment în care Teatrul Național este organizator, The Art of Ageing – 1st European Theatre and Science Festival, creat în cadrul Convenției Teatrale Europene.

Foto: FEST – FDR – Adrian Pîclișan / TNTm

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.