Acolo unde trăiesc visele și amintirile
https://www.ziarulmetropolis.ro/acolo-unde-traiesc-visele-si-amintirile/

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra şi Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deşertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu şi Guajira? Avem.

Un articol de Andrei Crăciun|15 martie 2019

Filmul Păsări călătoare este inspirat din fapte reale. Faptele reale sunt anii de început ai traficului de droguri dinspre Columbia înspre Statele Unite ale Americii, la care participă oameni din tribul Wayuu. Totuși, povestea e alta.

Păsări călătoare reușește să atingă excelența în mai multe puncte.

Primul: spune o istorie de iubire foarte frumoasă, derulată între tradiția cea mai riguroasă și modernitatea cea mai înșelătoare. Nu așa sunt toate marile povești de iubire?

Al doilea: arată – cu un realism firește magic – prăbușirea sufletelor atunci când se vând zeului-ban, vorbește despre importanța viselor și morților. Lucruri pe care noi, în lumea noastră europeană moștenită de la Descartes, le ignorăm și nici nu mai știm când plătim nota de plată.

Al treilea: filmul este superb vizual, exotismul tribului e atât de ofertant încât și regizori mai puțin înzestrați ar fi putut să scoată o mică bijuterie de aici. Iar jocul actorilor e remarcabil. Parcă privești un documentar.

Al patrulea: moștenirea filmului. Păsări călătoare reușește, în toată această gălăgie a nimicului care e secolul XXI, să arate ceva care rămâne cu spectatorul și după ce s-a isprăvit popcornul.

Păsări călătoare are puterea să lărgească orizontul, să arate că întotdeauna totul este pe de o parte, dar și pe de altă parte, că viitorul vine chiar și când trecutul nu trece, că nimic nu este de mirare, că natura umană comportă atâtea nuanțe și că prioritățile oamenilor sunt dictate de vocea străbunilor și de vocea timpurilor noi deodată, ceea ce este deopotrivă derutant și magnific.

Și cel mai important: filmul acesta are o poezie a lui, e o poezie a tristeții omenești care însoțește orice cădere.

Și, dacă vreți să știți, ultimele cuvinte îi aparțin unui povestitor care le rostește întru nemurire, întru pomenirea lor acolo unde trăiesc pentru totdeauna visele și amintirile.

Păsări călătoare / Birds of Passage (regia: Ciro Guerra și Cristina Gallego) rulează în cinematografele din România din 15 martie.

Păsări călătoare reușește să atingă excelența în mai multe puncte. Primul: spune o istorie de iubire foarte frumoasă, derulată între tradiția cea mai riguroasă și modernitatea cea mai înșelătoare. Nu așa sunt toate marile povești de iubire?

18
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Proiectat anul trecut în competiţia oficială de la Cannes, „Borgman”, în regia olandezului Alex van Wardermam, se înscrie în seria fabulelor care au ca ţintă predilectă materialismul societăţii moderne şi acea clasă de mijloc blazată în rutina sa emoţională şi familială.

16
/05
/14

 A treia ediție a Festivalului Pelicam are loc la Tulcea între 13 și 15 iunie și aduce filme în premieră națională cu semnătura unor regizori internaționali premiați care ne spun povești despre legături strânse între viața oamenilor și pământurile lor, din pădurea amazoniană până în Laponia.

16
/05
/14

Experiențe bizare, iubiri ucigătoare, transformări neașteptate, zombi, exorciști, canibali – amatorii de senzații tari au la dispoziție trei secțiuni cu povești „întunecate”, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania: Fără limită/ No Limit, Umbre/ Shadows și noua Midnight Delirium, un program special de filme difuzate la miezul nopții.

16
/05
/14

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 - 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.

15
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil ca un monstru spectaculos vizual precum Godzilla să fie adaptat la 3D. Numai că, în aparenta dorinţă de a livra ceva memorabil, realizatorii par să fi pierdut simţul măsurii, oferind un Godzilla gigantesc pentru standardele modelului, însă umbrit de două creaturi nuclearofage cu apucături exterminatoare.

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.