Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici,, în juriul Festivalului Ceau, Cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorii-vlad-ivanov-maria-dragus-si-malina-manovici-in-juriul-festivalului-ceau-cinema/

Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici vor face parte din juriul competiţiei internaţionale la cea de-a şasea ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc între 18 şi 21 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|29 mai 2019

Vlad Ivanov este unul dintre cei mai distribuiţi actori români, cu o carieră impresionantă atât în cinematografia română, cât şi în cea internaţională. Devenit celebru cu terifiantul rol din „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007), care i-a adus regizorului Cristian Mungiu trofeul Palme d`Or la Cannes, Vlad Ivanov a jucat în zeci de filme şi a fost recompensat cu numeroase premii.

A interpretat o serie de personaje memorabile în filme ca „Poliţist, adjectiv” (2009, r. Corneliu Porumboiu), „Poziţia copilului” (2013, r. Călin Peter Netzer), „Expresul zăpezii” (2013, r. Bong Joon-ho), unde a jucat alături de staruri precum Chris Evans, Tilda Swinton, Ed Harris sau John Hurt, „Bacalaureat” (2016, r. Cristian Mungiu), „Câini” (2016, r. Bogdan Mirică), „Un pas în urma serafimilor” (2017, r. Daniel Sandu) sau „Apusul” (2018, r. László Nemes).

Cel mai recent rol principal al său este în „La Gomera” (2019), filmul cu care regizorul Corneliu Porumboiu a participat în premieră în Competiţia Festivalului de la Cannes. Ceau Cinema

Născută în România, Maria Drăguş este una dintre cele mai promiţătoare tinere actriţe din Germania, unde a studiat baletul la Şcoala Palucca din Dresda. A devenit cunoscută pentru rolul din „Panglica albă” (2009), film pentru care marele cineast Michael Haneke a obţinut Palme d`Or. Interpretarea i-a adus în 2010 trofeul pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar la Premiile Filmului German.

După mai multe apariţii în seriale şi filme din Germania, a fost distribuită în 2016 de Cristian Mungiu într-un rol principal, alături de Adrian Titieni, în „Bacalaureat”, premiat pentru regie la Cannes. Pentru impresionantul rol principal din filmul de epocă „Domnişoara Paradis” (2017, r. Barbara Albert), Maria Drăguş a fost nominalizată la Premiile Filmului Austriac.

În acest an a putut fi văzută în cinematografele din toată lumea, inclusiv în România, în superproducţia „Maria, regina Scoţiei” (2018, r. Josie Rourke), unde joacă alături de Saoirse Ronan şi Margot Robbie. Participarea Mariei Drăguş la Ceau, Cinema! este posibilă cu sprijinul Consulatului Germaniei la Timişoara.

Actriţă colaboratoare a Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, unde joacă în mai multe spectacole îndrăgite, Mălina Manovici a fost descoperită şi lansată în lumea cinematografiei de Cristian Mungiu, care i-a oferit un rol foarte apreciat în „Bacalaureat” (2016).

În 2018, a făcut un rol principal extrem de puternic şi de lăudat în „Lemonade”, debutul regizoarei Ioana Uricaru. „Lemonade” a avut premiera mondială în secţiunea Panorama a Festivalului de la Berlin anul trecut, iar apoi a câştigat premiul de regie la Sarajevo şi a fost nominalizat la Film Independent Spirit Awards din SUA.

Cei trei membri ai juriului competiţiei vor decerna Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.000 de euro, oferiţi de Vitas România.

Spectatorii vor decide, tot dintre filmele din competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, oferiţi de Conceptual Lab by Theo Nissim.

Cea de-a şasea ediţie a Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 18-21 iulie, la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală din România cu un cinematograf renovat.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul este organizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Evenimentul este realizat de voluntari şi susţinut de: postul de televiziune TNT România, Vitas România, Groupama Asigurări, Conceptual Lab by Theo Nissim, Consulatul Germaniei la Timişoara, Institutul Francez din Timişoara, Centrul Cultural German din Timişoara, Institutul Goethe, Fundaţia Art Encounters, Porsche Timișoara, Restaurantul Vinto, Hotel Timișoara, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Teatrul Auăleu, Anim`est, Institutul Polonez din Bucureşti, Primăria Gottlob.

Foto: Ceau Cinema – Iulia Weiss, facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.