Acum ori niciodata: „n-ai vrea ca între noi totul să decurgă altfel?”
https://www.ziarulmetropolis.ro/acum-ori-niciodata-n-ai-vrea-ca-intre-noi-totul-sa-decurga-altfel/

Iubitorii de teatru sunt invitaţi să sărbătorească începutul verii cu o comedie spumoasă a Asociaţiei Inspira, „Acum ori niciodată“, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti.

Un articol de Georgiana Ene|28 mai 2014

Piesa cunoscutului dramaturg rus Valentin Krasnogorov, în regia lui Mihai Constantin şi scenografia talentatei Iza Tărţan, duce spectatorul într-un joc ilar şi inteligent.

„Acum ori niciodată“ este o investigaţie tragicomică excelentă a unei căsnicii moderne, construită foarte bine prin prestația de excepție a actorilor implicați, dar și prin replicile dulci – amărui ale acestora, de-a dreptul savuroase.

Publicul este martorul aniversării unui cuplu, o aniversare mai puțin obișnuită: în loc să fie purtat într-o poveste de iubire, acesta este implicat în povestea tristă, dar haioasă a acestuia. Personajele ne sunt prezentate pe rând: soțul și prietenul acestuia, apoi soția, și în cele din urmă, prietena soției.

Gheorghe Ifrim și Șerban Pavlu, în spectacolul „Acum ori niciodată“

Gheorghe Ifrim și Șerban Pavlu, în spectacolul „Acum ori niciodată“

Spațiul de joc este generos. Scena este un apartament în secțiune: sufrageria, dormitorul și bucătăria, unde se vede ca în palmă tot ce se întâmplă.

Cunoscând bine tehnica dialogului subtil, regizorul manevrează personaje de o surprinzătoare autenticitate: soțul, Șerban Pavlu – frământat de gânduri, determinat, dar umil în prezența soției lui – este cel care are de luat o decizie grea tocmai în pragul aniversării.

Prietenul acestuia, Gheorghe Ifrim – calm, împăciuitor, este cel care reușește să dea un echilibru situației, dar spre final tocmai el pare a fi cel care se schimbă radical, soția, Mirela Oprișor – este cea aparent stăpână pe situație, și prietena soției, Nicoleta Lefter – este cea de care poate depinde rezolvarea întregii intrigi.

Cele patru personaje, normale la o primă vedere, interconectate în relații complicate de iubire, caută momentul potrivit – acum ori niciodată – moment în care să recunoască cine sunt cu adevărat și care e rolul lor în neobișnuita ecuație a acestui mariaj, ai căror martori suntem.

Astfel, povestea aniversării celor 13 ani de căsnicie – care mai degrabă se dorește destrămată decât aniversată – se construiește între două planuri: cel al iluziei şi cel al deznădejdii. Singurele momente de speranță pentru cei implicați în această poveste – de altfel una obișnuită în care spectatorul se regăsește cu ușurință – sunt cele în care se aude o suavă muzică rusească.

INFO

Acum ori niciodată – o producție Asociația Inspira și On Stage Theatre, după textul lui Valentin Krasnogorov

Regia: Mihai Constantin
Scenografia: Iza Tărţan
Distribuție:
Șerban Pavlu – soțul
Gheorghe Ifrim – prietenul
Mirela Oprișor – soția
Nicoleta Lefter – prietena

Următoarea reprezentație: joi 29 mai, ora 20.00 – Sala Pictură TNB

Foto: Alexandra Pașca

 

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.