Adaptarea 12 Monkeys este „o idee foarte proastă“
https://www.ziarulmetropolis.ro/adaptarea-12-monkeys-este-o-idee-foarte-proasta/

Adaptarea 12 Monkeys ,,Armata celor 12 maimuţe” într-un serial de televiziune reprezintă ,,o idee foarte proastă”, declară regizorul filmului, Terry Gilliam.

Un articol de Andrada Văsii|3 septembrie 2013

Adaptarea 12 Monkeys ,,Armata celor 12 maimuţe” într-un serial de televiziune reprezintă ,,o idee foarte proastă”, declară regizorul filmului, Terry Gilliam.

Postul american de televiziune prin cablu Syfy a anunţat săptămâna trecută că a comandat deja un episod-pilot din adaptarea 12 Monkeys, inspirat din lungmetrajul SF ,,Armata celor 12 maimuţe”, informează screendaily.com.

Realizat în 1995 de studiourile Universal, acest film spune povestea unui deţinut, interpretat de Bruce Willis, trimis înapoi în timp pentru a strânge informaţii despre persoana care a produs un virus ce a decimat aproape întreaga populaţie de pe Terra.

Charles Roven (producătorul filmului original) şi Richard Suckle vor fi producătorii executivi ai acestui episod-pilot care va avea o durată de o oră. Scenariul pentru adaptarea 12 Monkeys este scris de Terry Matalas şi Travis Fickett, care au scris şi scenariile pentru serialele de succes ,,Nikita” şi ,,Terra Nova”.

Producţia pentru noul serial TV va debuta în luna noiembrie.

Adaptarea 12 Monkeys-subiect de controversă

Terry Gilliam, care nu este implicat în acest proiect, a declarat: ,,Nu ştiu nimic despre acest serial. E complet ridicol. Serialul nu are nicio legătură cu mine şi nimeni nu m-a contactat”.

Întrebat despre ideea realizării unei continuări televizate a filmului său, cineastul a adăugat: ,,Este o idee foarte proastă. Asta cred eu. Pentru a fi bun, scenariul serialului ar fi trebuit să fie scris de David şi Janet Peoples, care au scris scenariul filmului. Altfel, va fi doar o altă versiune a filmului «Time Bandits»”.

Adaptarea 12 Monkeys

,,Time Bandits” este un film regizat de Terry Gilliam în 1981 despre un băiat care se alătură unei bande de pitici care călătoresc prin timp în căutarea unei comori pe care intenţionează să o fure.

Adaptarea 12 Monkeys are la bază un film de impact

Rememorând momentele plăcute din timpul filmărilor de la ,,Armata celor 12 maimuţe”, Terry Gilliam a spus: ,,Scenariul a fost pur şi simplu minunat, iar distribuţia s-a dovedit a fi strălucită – iar eu am reuşit să nu stric prea tare această combinaţie reuşită”.

Filmul ,,Armata celor 12 maimuţe” pe care se bazează adaptarea 12 Monkeys, lansat în 1995, i-a avut în rolurile principale pe Bruce Willis (foto sus) şi Brad Pitt şi a obţinut încasări de 168 milioane de dolari pe plan mondial.

Acest lungmetraj a obţinut, totodată, două nominalizări la premiile Oscar, la categoriile ,,cel mai bun actor în rol secundar” (Brad Pitt) şi ,,cele mai bune costume” (Julie Weiss).

Cel mai recent film regizat de Terry Gilliam, intitulat ,,The Zero Theorem”, turnat în România, are premiera, luni, la Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia.

Foto credit: Cinemagia

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.