Adina Pintilie, Ursul de Aur şi premiul de debut la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/adina-pintilie-ursul-de-aur-si-premiul-de-debut-la-berlin/

Regizoarea română Adina Pintilie a câştigat Ursul de Aur şi premiul pentru cel mai bun debut la prestigiosul Festival de Film de la Berlin, cu filmul experimental “Touch Me Not”, o coproducţie internaţională.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 Februarie 2018

Filmul experimental “Touch Me Not”, al regizoarei române Adina Pintilie, a câştigat sâmbătă seară Ursul de Aur şi premiul pentru cel mai bun debut la cea de-a 68-a ediţie a Festivalului de Film de la Berlin.

Cu o ditribuţie internaţională de actori, „Touch Me Not”, scris de Adina Pintilie, este o investigaţie asupra dorinţei cronice a omului de atingere, de contact, în diversele sale faţete. O femeie şi doi bărbaţi, în căutarea intimităţii. Singurătăţile lor se întâlnesc din întâmplare sau nu, într-o încercare deznădăjduită de a avea contact.

Născută pe 12 ianuarie 1980, Adina Pintilie este regizor şi scenarist. A absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti, secţia Regie Film, în 2008.

Adina Pintilie este prima regizoare din România prezentă în Competiţia celebrului festival de film din capitala Germaniei.

Producătorii filmului sunt: Bianca Oana, Philippe Avril și Adina Pintilie.
Co-producători: Rohfilm Productions (Germania), PINK (Cehia), Agitprop (Bulgaria), Les Films de
l’Etranger (Franța).

„Touch Me Not” este o co-producție România-Germania-Cehia- Bulgaria-Franța, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Torinofilmlab, Fondul Cinematografic Ceh, Centrul Național Bulgar de Film, Eurométropole de Strasbourg, MEDIA Creative Europe, Sensiblu, Christian Tour, în colaborare cu The Post Republic, cu participarea HBO România și a Televiziunii Române, prin asociere cu Hi Fi Productions – Laura Georgescu-Baron, și cu sprijinul ICR și a Uniunii Cineaștilor din România.

Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor a fost câştigat de americanul Wes Anderson, pentru “Isle of Dogs”. Premiul a fost ridicat de actorul Bill Muray.

 

Premiul Special al Juriului a fost câştigat de filmul “Twarz”, al regizoarei poloneze Malgorzata Szumowska.

 

Rusoaica Elena Okopnaya a primul Ursul de Argint pentru contribuţie artistică deosebită, pentru costumele şi scenografia filmului “Dovlatov”, al regizorului rus Alexey German Jr.

 

Ursul de Argint pentru cel mai bun scenariu a fost câştigat de Manuel Alcalá şi Alonso Ruizpalacios, pentru filmul mexican “Museo”, regizat de Alonso Ruizpalacios.

Cel mai bun actor a fost ales Anthony Bajon, pentru filmul “La prière!”, al regizorului francez Cédric Kahn.

Cea mai bună actriţă a fost aleasă Ana Brun, din Uruguay, pentru filmul “Las herederas”, în regia lui Marcelo Martinessi.

“Las herederas” a fost recompensat şi cu Ursul de Argint “Alfred Bauer” acordat unui film care deschide noi perspective.

 

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »