Aferim!, premiat pentru imagine, la Namur
https://www.ziarulmetropolis.ro/aferim-premiat-pentru-imagine-la-namur/

„Aferim!”, de Radu Jude, a câştigat premiul pentru cea mai bună imagine – realizată de Marius Panduru – la Festivalul Filmului Francofon de la Namur – Belgia.

Un articol de Petre Ivan|10 octombrie 2015

ADN Studio a oferit directorului de imagine al filmului „Aferim!„, Marius Panduru, premiul pentru cea mai bună imagine (Bayard d’Or de la Meilleure photographie), în valorare de 2.500 de euro, se arată pe site-ul festivalului.

Palmaresul românesc al ultimilor ani la FIFF Namur este format din trei mari premii Bayard d’Or, pentru „Marţi după Crăciun”, de Radu Muntean, în 2010, „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, în 2012, şi „Poziţia copilului”, de Călin Peter Netzer, în 2013, şi un premiu pentru scurtmetraj, pentru „Arta”, de Adrian Sitaru, în 2014.

La ediţia de anul acesta a evenimentului, premiul pentru cel mai bun film – Bayard d’Or – a revenit peliculei „Tempête”, de Samuel Collardey (France).

Înfiinţat în 1986, Festivalul Internaţional de Film Francofon de la Namur promovează şi difuzează scurtmetraje şi lungmetraje de ficţiune, animaţie şi documentare care reflectă diversitatea şi valorile francofoniei.

Foto: Aferim  – cinemagia

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).