„After Hours“. Despre superficialitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/after-hours-despre-superficialitate/

După o experienţă care sondează partea întunecată a sufletului uman (“Casa cu pisici” la Foarte Mic), dramaturgul Radu Iacoban revine cu „After Hours”, o comedie de “small talk”. Se joacă în Sala Mică a Naţionalului bucureştean în cadrul proiectului 9G (Noua Generaţie).

Un articol de Andrei Crăciun|11 noiembrie 2015

În acest spectacol scris și regizat de Radu Iacoban (la bază cât se poate de actor) joacă Cătălin Babliuc și Conrad Mericoffer/Anghel Damian. L-am văzut vineri seară, cu Babliuc și Mericoffer. Am râs. Era de râs?

“After Hours” pare foarte simplu: doi bărbați se întâlnesc într-o noapte într-o cârciumă și beau, și beau, și beau, atingând capitolele clasice ale dialogului care curge sub oblăduirea zeului Bachus: femei, mijloace de locomoție și elogierea surselor de divertisment.

În dramaturgie e nevoie, totuși, și de o intrigă, așa că Iacoban propune una surprinzătoare despre care bineînțeles că nu vă voi spune nimic. Vă voi spune însă că “After Hours” tratează cu un umor bine temperat bolile grave ale oamenilor care suntem. Excelăm – în lumea noastră tot mai strâmbă – la superficialitate.

E frumos la cârciumă, târziu, în noapte, se spun bancuri, se dezbat aspecte privind arta imaginației, se recită poezii, se developează filme, se așteaptă un moment anume pentru a lovi.

Radu Iacoban a scris un text amuzant, fără să decadă în șușă. E un amuzament modern și contemporan, cool, hipsterish, dacă vreți. Iar dintre toate artele în care și-a încercat până acum talentul, “After Hours” demonstrează că lui Radu Iacoban regia i se potrivește cel mai bine. Regizează cerebral și curajos, are o viziune asupra artei spectacolului care pune prețul corect pe muzică, de pildă. În plus, nu-și greșește actorii din distribuție.

After hours 7M2A9498

În “After Hours”, Babliuc și Mericoffer sunt alegeri potrivite. Babliuc joacă relaxarea unui tânăr cu aplecare către clovnerie, care preferă băutura în singurătate oamenilor, Mericoffer joacă încordarea tânărului de succes – perfect gol pe dinăuntru. E greu și e nedrept să remarci unul dintre cei doi actori, fiindcă partiturile pe care le-au de îndeplinit sunt profund diferite. E evident că publicul râde mai mult la Babliuc. Personajul său este rebel, nu ia nimic în serios, cu atât mai puțin afacerile de inimă, personajul său este copilul egoist al secolului curent, ghidat de o grijă fundamentală: să fie liber. Cum să nu-l iubești?

“After Hours” este în egală măsură un produs, după logica economiei de piață, care cuprinde deopotrivă cererea și oferta. “After Hours” este o oglindă care i se oferă unei generații dominată de iresponsabilitate, sfârtecată de absurdul căutării succesului, într-un univers din care au fost evacuate refugiile. Câți se vor grăbi să-și admire, aici, căderea? A se urmări.

INFO

After Hours – 9G
de Radu Iacoban
Regia: Radu Iacoban
Multimedia: Codrin Iftodi, Eugen Kelemen
Costume: Ana Ularu
Decor: Conrad Mericoffer (elemente)
Light design: Bogdan Gheorghiu
Distribuţie: Cătălin Babliuc, Conrad Mericoffer/Anghel Damian



27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.