Album de familie, cel mai românesc film turcesc, în cinematografe!
https://www.ziarulmetropolis.ro/album-de-familie-cel-mai-romanesc-film-turcesc-in-cinematografe/

Debutul în lung-metraj al regizorului turc Mehmet Can Mertoglu rulează de vineri în Bucureşti (Cinemateca Union, Cinemateca Eforie şi Cinema Elvira Popescu), Cluj (Cinema Victoria), Constanţa (Cityplex) şi Târgu Mureş (Cinema Arta). Album de familie este o co-producţie Turcia – Franţa – România căreia i-au trebuit trei ani să devină realitate.

Un articol de Petre Ivan|25 noiembrie 2016

La baza acestei colaborări stă faptul că Mehmet Can Mertoglu are o mare admirație pentru filmele Noului Val românesc și își dorea să lucreze cu directorul de imagine Marius Panduru: “a fost unul dintre primii oameni implicaţi în proiect, în 2012.

I-am trimis scenariul şi a acceptat imediat. Am început să căutăm un coproducător român, pentru că se întâmplă rar să existe coproducţii Turcia-România. (…) Mulţi ne-au spus că va fi imposibil, pentru că nu există precedent.

Coproducător trebuia să fie Anca Puiu, prin compania Mandragora, dar avea deja cinci proiecte, cred, în desfăşurare, şi ne-a sugerat să ne întâlnim cu Călin Peter Netzer şi Oana Iancu. Restul se vede la cinematograf.”, povestește regizorul într-un interviu pentru News.ro

Album de familieprezintă povestea unui cuplu aflat în jurul vârstei de 40 de ani, care se pregătește să falsifice un album de familie al unei așa zise perioade de sarcină, pentru a demonstra legătura biologică dintre ei și bebelușul pe care plănuiesc să-l adopte.Album de familie

Album de familie se înscrie în sfera satirelor sociale și, în afară de prejudecățile din jurul adopției, mai vorbește și despre birocrația dezastruoasă din Turcia, conflictele de clasă, o abordare cel puțin problematică a parentingului, plus bolile secolului 21: egocentrismul și obsesia pentru cosmetizarea propriei imagini, totul pe ritm de Nou Val.

“Influența riguroasă a lăudatului Nou Val românesc, adesea caracterizat prin umorul său caustic în fața corupției instituționale, este evidentă în film, Mertoglu se plasează pe o muchie extrem de fină între realism amar și absurd sec”, spune Variety.

Pe Euronews, Album de familieapare ca o poveste despre “o clasă de mijloc limitată și materialistă, și o birocrație absurdă”, într-un film care “portretizează Turcia”.

Aflăm că regizorul nu îi contrazice “Este viața noastră de zi cu zi. Nu m-am forțat să adaug detalii în plus momentelor absurde. Dar există anumite scene în care am dorit să fac asta în mod intenționat, precum scena în care lumea din birou doarme cu capul pe masă. A fost ceva auto-reflexiv.

Mereu când trebuie să stau la o coadă la ghișeu pentru o semnătură (și uneori poate dura și câte opt ore) îmi las capul pe masă, mă plictisesc de moarte.”, aflăm dintr-un interviu pentru Acoperișul de sticlă, din care reiese și că a fost mai complicat de rezolvat birocrațiapentru co-productieîn Turcia decât în România, ceea ce nu poate să însemne decât că există și mai rău ca la noi. Cât de mai rău, se va vedea în film.

Album de familie este proaspătul câștigător al premiului New Waves Special Award, la Festivalul Filmului European de la Sevilia. Filmul a mai câștigat France 4 Visionary Award în secţiunea Semaine de la Critique a Festivalului Internațional de Film de la Cannes, și Heart of Sarajevo,trofeul suprem al Festivalului Internațional de Film de la Sarajevo, 2016.

Mehmet Can Mertoğlu a studiat literatura turcă în Istanbul, a publicat articole despre cinema în reviste şi a atras atenția criticilor de film cu scurtmetrajul proiectat în zeci de festivaluriYokus / The Slope (2008), o viziune asupra vieții din perspectiva unui portar de spital.

Pe viitor, tânărul regizor spune că și-ar dori să lucreze un film cu ansamblu de actori, în stilul lui Robert Altman. Până atunci, Album de familiese poate vedea pe marile ecrane din România.

O producție Kamara (Turcia), ASAP Films (Franța) și Parada Film (România), co-produs de ARTE France Cinema.

Foto: Album de familie – facebook

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.