Alege! este tema pe care o propune anul acesta Festivalul One World Romania!
https://www.ziarulmetropolis.ro/alege-este-tema-pe-care-o-propune-anul-acesta-festivalul-one-world-romania/

Alege! este tema pe care o propune anul acesta Festivalul internaţional de film documentar şi drepturile omului One World Romania, care se va desfăşura între 05 şi 14 aprilie 2024.

Un articol de Petre Ivan|16 ianuarie 2024

Alege! este tema pe care o propune anul acesta Festivalul internațional de film documentar și drepturile omului One World Romania, care se va desfășura între 05 și 14 aprilie 2024. Chiar dacă pare inevitabilă în contextul unui an încărcat electoral, tema invocă nu numai alegerile electorale, ci și alegeri de viață, morală, și atitudine.

„E o ediție pentru oricine s-a simțit nevăzut sau nereprezentat”, spune noua directoare a festivalului, regizoarea și producătoarea Andreea Lăcătuș, care face parte dintr-o nouă generație de cineaști români cu rădăcini adânci în societatea civilă. Festivalul se adresează nu doar unui public angajat socio-politic, cinefil, ci încearcă printr-o selecție cât mai diversă să ofere prilejul unor descoperiri unui public mai larg. În acest sens, ediția de anul acesta aduce un focus țintit pe tineri, prin „Zilele liceenilor”, o extensie a programului „Juriul liceenilor” din anii trecuți, care le va oferi tinerilor timp de 3 zile un spațiu dedicat de explorare în cadrul festivalului.

OWR17 se va desfășura între 05 – 14 aprilie 2024 în cinematografele Elvire Popesco, Eforie și Union din București, iar în perioada 15 – 25 aprilie o parte din filme vor putea fi văzute și online.

Anul acesta, festivalul va avea trei categorii de evenimente conexe, dedicate comunității, educației și industriei. Accesibilizarea filmului documentar pentru categorii diverse de public, cu o preocupare specială, ediția aceasta, pentru adolescenți și seniori, și conexiunea dintre creatorii din România și cei din spațiul internațional sunt direcții importante ale festivalului.

„Mi-ar plăcea ca OWR să continue să fie un prilej de întâlnire și dezbatere pentru societatea civilă, un spațiu de intersecție între ONG-uri, artiști și un public mai larg, contribuind la normalizarea ideii că arta e ancorată în provocările prezentului și-n societatea din care face parte.”, adaugă Andreea Lăcătuș.

Selecția este curatoriată de Anca Păunescu și Andrei Tănăsescu, iar echipa de preselecție a fost compusă din Victor Morozov, Liri Chapelan și Carmen Lăscoiu.

Abonamentele vor fi puse în vânzare începând cu 10 februarie 2024.

Andreea Lăcătuș este regizoare și producătoare culturală. Scurtmetrajele ei au fost selectate la festivaluri precum Shanghai IFF, Golden Goblet Award (2018) și Sarajevo IFF (2023). Din 2018 a co-creat programe de accesibilizare a culturii în mediul rural și mic-urban și programe de educație prin cinema. În prezent, este bursieră CEC ArtsLink, o rezidență în Statele Unite, unde cercetează impactul pe termen lung al programelor culturale și artistice în comunități vulnerabile. Pregătește un doctorat despre etica producției și reprezentării comunităților vulnerabile socio-economic în filmul de ficțiune din România, cercetare ce stă la baza unui film de lungmetraj cu care se află într-o etapă incipientă de dezvoltare.

 

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.