Alegerile unui om la locul lui: soția sau amanta?
https://www.ziarulmetropolis.ro/alegerile-unui-om-la-locul-lui-sotia-sau-amanta/

Petru (Bogdan Dumitrache), personajul principal al debutului în lungmetraj semnat de Hadrian Marcu, „Un om la locul lui” / „A Decent Man”, se află în faţa unei alegeri dificile. El caută calea onorabilă de ieşire dintr-un triunghi amoros care se zgâlţâie din toate laturile. Viitoarea soţie este însărcinată, iar fosta iubită a suferit un accident înfiorător.

Un articol de Liliana Matei|5 noiembrie 2018

Află ce alege Petru din 23 noiembrie, la cinema. Filmul este o adaptare a romanului „Firesc”, de Petru Cimpoeșu.

Petru are 38 de ani, este inginer de foraj într-o companie multinațională şi îşi petrece mare parte din timp izolat pe un șantier. Petru ține restul lumii la distanță și nu își dă voie să viseze. Cel mai dificil lucru pentru el este să facă o alegere. Laura (Ada Galeș), viitoarea soție, alături de care așteaptă un copil, visează la un mariaj ca-n reviste, în timp ce Sonia (Mădălina Constantin), colega lui și fosta iubită, căsătorită, suferă un accident grav de muncă. Petru nu reușește să se împace cu gândul că noua sa viață abia începe, în timp ce a Soniei pare a se fi sfârșit. Astfel, el își asumă riscul de a căuta un echilibru imposibil între cele două femei.

„Petru este om singur. Este un om care se autoizolează, un om al cărui adevăr interior este în conflict cu convenția socială și atunci caută locuri mai retrase, unde poate fi lăsat în pace, să fie așa cum își dorește. Laura îi oferă lucrurile care îi lipsesc – căldură, casă, emoție – în timp ce Sonia îi oferă un alt tip de relaționare, să fie lăsat în pace atunci când are nevoie de asta. În Sonia găsește un prieten și, în același timp, un partener, în timp ce în Laura găsește o femeie și un partener.”, spune Bogdan Dumitrache despre personajul pe care îl interpretează în filmul „Un om la locul lui”.

„Un om la locul lui” / „A Decent Man”, din distribuția căruia fac parte Bogdan Dumitrache, Ada Galeș, Mădălina Constantin și Adrian Titieni, va fi lansat în cinematografele din România pe 23 noiembrie.

Bogdan Dumitrache a absolvit Academia de Teatru şi Film în 1999. A debutat ca actor pe scena teatrului „Constantin Nottara” din București în anul 2000, dar a renunţat repede la teatru în favoarea filmului. De-a lungul carierei sale, a jucat în filme precum „Trafic” (r. Cătălin Mitulescu), „Moartea domnului Lăzărescu” (r. Cristi Puiu), „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii” (r. Cătălin Mitulescu) și multe altele. Devenit cunoscut publicului larg datorită rolului din serialul „În derivă”, Bogdan Dumitrache a câştigat aprecierea criticilor pentru rolul lui Alex din filmul „Din dragoste, cu cele mai bune intenţii”, pentru care a primit Leopardul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Locarno în 2011. Acelaşi an îi aduce lui Bogdan Premiul GOPO pentru rolul Laurian Haşiu ,,Leu” din filmul „Portretul luptătorului la tinereţe”. Rolul din „Pororoca” i-a adus premiul pentru cel mai bun actor în cadrul Festivalului Internațional de Film de la San Sebastian în 2017.

„Un om la locul lui” este produs de 4 Proof Film, în co-producție cu Oblique Media Film, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Dafora, Mindshare Media, Romaqua Group, Star Foods, OMD, în colaborare cu Societatea Română de Televiziune. Distribuit de Domestic Film.

Detalii pe pagina oficială de Facebook.

Foto: Ionuț Macri

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.