Alexandru Teodorescu, 17 ani, “vedeta” concursului Național de Dramaturgie
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-teodorescu-17-ani-vedeta-concursului-national-de-dramaturgie/

O nouă ediţie a Concursului Naţional de Dramaturgie, CND 2015, a ajuns în etapa spectacolelor – lectură. Juriul compus din Nicolae Mandea, preşedintele juriului, Mihaela Michailov, Ioan Cocora, Dan-Marius Zarafescu şi Codruţa Popov, a selecţionat pentru etapa finală trei texte.

Un articol de Petre Ivan|22 aprilie 2015

Concursul National de Dramaturgie / Ca în fiecare an, regula primă a concursului este anonimatul dramaturgilor până după stabilirea pieselor finaliste.

Surpriza acestei ediţii o constituie faptul că două dintre cele trei texte, respectiv Prieteni şi monodrama Ego, aparțin aceluiași autor – Alexandru Teodorescu, un tânăr de 17 ani din Cluj.

Cel de-al treilea text pentru care a optat juriul CND este intitulat Avioane de hârtie şi aparține unei autoare care în ultimii ani se afirmă constant pe scena dramaturgiei românești – Elise Wilk.

Concursul Naţional de Dramaturgie reprezintă o importantă rampă de lansare şi de promovare a textului de teatru românesc contemporan.

Dacă anul trecut a readus în atenţia publicului un autor care a câştigat acest premiu şi în anul 2008, Carmen Dominte, iată că acest an confirmă prezența unei tinere autoare din ce în ce mai prezente în spațiul teatral românesc, Elise Wilk, și plasează un nume nou, despre care cu siguranţă se va mai auzi: Alexandru Teodorescu. Concursul National de Dramaturgie

Cele trei texte au fost prezentate marți, 21 aprilie, de la ora 11.00, la Galeria Calina, în lectura actorilor Teatrului Național din Timişoara.

Piesa Avioane de hârtie a fost prezentată de Ana Munteanu, Raul Bastean, Ionuț Iova, Raul Lăzărescu, Jasmina Mitrici și Cristina Varga (coordonator Mihaela Lichiardopol); iar lectura textului lui Alexandru Teodorescu, Prieteni, a aparținut actorilor Cristina Dumitru, Flavius Retea, Bogdan Spiridon, Roberta Popa Ionescu şi Ştefan Roman (coordonator Ion-Ardeal Ieremia); monodrama Ego fiind interpretată de actorul Romeo Ioan (coordonator Sabin Popescu).

În preambulul celor trei lecturi publice, managerul Teatrului Național, Ada Hausvater și Nicolae Mandea, președintele juriului, au lansat volumul apărut în colecția aTeNT a Teatrului Național, CND 2014, volum ce reunește cele trei texte finaliste ale anului trecut.

Foto: Concursul National de Dramaturgie – ro.tntimisoara.com

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.