Allegro ma non troppo, de Ion Minulescu, în premieră la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/allegro-ma-non-troppo-de-ion-minulescu-in-premiera-la-tnb/

Comedia „Allegro, ma non troppo”, de Ion Minulescu, în regia lui Răzvan Popa, va avea premiera oficială pe 16 şi 18 ianuarie, de la ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB).

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2015

Allegro ma non troppo” este o comedie sentimentală, cu încurcături amoroase şi suspansuri dramatice, o satiră de moravuri cu un milionar, o soţie şi un dramaturg, alături de alte personaje pitoreşti – o amantă, un samsar, o slujnică -, care va ţine publicul, timp de o oră şi jumătate, captivat de farmecul şi savoarea epocii interbelice, notează Mediafax.

Apariţii neaşteptate şi răsturnări de situaţie, un ingenios melanj între teatru şi realitate, un adulter care se comite sub ochii soţului, sub masca unei piese fictive, o pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viaţă sunt elementele care caracterizează spectacolul „Allegro, ma non troppo”.

Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926, Ion Minulescu (1881 – 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al „Romanţelor”.

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Cu toate că, în timpul vieţii, scriitorul credea că posteritatea îl va recunoaşte mai ales pentru piesele sale, istoria literaturii i-a ales un alt destin. Teatrul său merită a fi redescoperit şi astăzi, după decenii de la primele montări la Naţionalul bucureştean, pentru dialogurile vii, umorul alert, naturaleţea poveştii, verva intelectuală şi originalitatea scriiturii, se mai arată în comunicatul citat.

Printre piesele cele mai jucate se numără „Manechinul sentimental”, „Pleacă berzele”, „Amantul anonim” şi „Allegro, ma non troppo”, o comedie ce a fost reprezentată şi la Bratislava şi la Buenos Aires.

În distribuţia spectacolului, actori cunoscuţi prilejuiesc întâlnirea publicului cu savoarea personajelor şi a situaţiilor minulesciene: Gavril Pătru, Marius Rizea, Eugen Cristea, Costina Ciuciulică, Aylin Cadîr, Victoria Dicu, sub îndrumarea regizorală a lui Răzvan Popa.

Scenografia este semnată de Florilena Popescu-Fărcăşanu şi Maxim Corciova.

Această premieră inaugurează anul 2015 la Teatrul Naţional „I. L.Caragiale” din Bucureşti.

Foto: Allegro ma non troppo, Ion Minulescu – wikipedia, tnb

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

29
/10
/19

În cadrul Cursurilor de Măiestrie Artistică 2019, cinstind memoria Haricleei Darclée la 80 de ani de la trecerea sa la cele veşnice, manifestările din acest an au constituit în acelaşi timp o formidabilă pregătire pentru ediţia din 2020 a Festivalului şi Concursului Internaţional de Canto Hariclea Darclée, celebrând 25 de ani de remarcabile împliniri.

28
/10
/19

Eram mică, aveam 10 ani când v-am văzut pentru prima oară „în realitate”, la o măsuță mică pliantă, acoperită cu o mușama cu flori, într-o curte ce avea să ne fie tărâm de vacanță pentru două săptămâni.

28
/10
/19

Opera Națională București prezintă miercuri, 30 octombrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia şi coregrafia poartă semnătura lui Gheorghe Iancu, scenografia a fost realizată de către Luisa Spinatelli, iar lighting design-ul de către Camilla Piccioni. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

28
/10
/19

Cu o floare chiar se poate face primăvară! Sâmbătă, 26 octombrie, în performance-ul care a încheiat o săptămână de lucru inedită, Atelierul Central Park a dezvăluit magia adevăratei comunicări, a posibilităților infinite pe care le oferă reala comunicare dintre oameni. Publicul s-a lăsat purtat într-un univers al umanității de către o mână de oameni cum nu se poate mai diferiți, uniți în cel mai profund mod printr-un limbaj comun, pe care l-au descifrat împreună: dansul.

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

25
/10
/19

„Ideea care m-a urmărit este că şansa picturii mele a fost tocmai dezavantajul de a trăi în Est şi de a participa la toate coşmarurile acestei epoci, care mă urmăresc obsesiv în drama picturii mele.”

Page 20 of 854« First...10...1819202122...304050...Last »