Almodóvar combate criza economică printr-o comedie extravagantă
https://www.ziarulmetropolis.ro/almodovar-combate-criza-economica-printr-o-comedie-extravaganta/

„Los amantes pasajeros“ este cel mai „gay“ film al regizorului spaniol, după cum a declarat chiar el. Producţia va avea premiera în România pe 31 mai, la Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF)

Un articol de Adina Scorţescu|1 mai 2013

„Los amantes pasajeros“ este cel mai „gay“ film al regizorului spaniol, după cum a declarat chiar el. Producţia va avea premiera în România pe 31 mai, la Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Într-un interviu apărut în publicaţia britanică „The Observer“, Pedro Almodóvar vorbeşte despre „Los amantes pasajeros“ („Amanţii pasageri“), care pare o metaforă pentru Spania aflată în recesiune: „Am vrut să fie o comedie nebună, ceva escapist, dar este adevărat că sunt lucruri care rezonează cu vremurile în care trăim.“

Acţiunea se petrece într-un avion, de la defectarea acestuia şi până la aterizarea de urgenţă, timp în care pasagerii „dezbrăcaţi de iPhone-uri, filmulețe, Internet şi iPad-uri sunt condamnaţi să fie ei înşişi, înconjuraţi de necunoscuţi“, spune Almodóvar.

Poveştile nerealiste ale personajelor principale (ce includ un bancher corupt care fuge din ţară şi o tânără care pretinde că ar avea o casetă video compromiţătoare pentru rege) par să semene din ce în ce mai mult cu ceea ce spaniolii citesc zilnic în ziare. „După ce s-au terminat filmările, producţia a căpătat şi mai multă relevanţă metaforică“, spune regizorul, referindu-se la scandalurile legate de corupţie, în care au fost implicaţi primul-ministru spaniol Mariano Rajoy şi membrii familiei regale.

Avem limbi ascuţite, dar asta nu înseamnă că vrem pe bune ca persoanele cu care vorbim să păţească lucruri rele. Există o neobrăzată lipsă de inhibiţii în felul în care personajele se poartă şi vorbesc. Ţipă şi se scălămbăie, spunând exact ceea ce simt. Asta nu înseamnă că noi suntem mai sinceri decât britanicii sau că ei sunt mai ipocriţi. Înseamnă doar că noi nu prea suntem capabili să ne ţinem gura. Şi asta dă foarte bine într-o comedie.

Pedro Almodóvar,
regizor 

Deşi a luat Oscarul pentru „Cel mai bun film străin“ în 2000 (pentru „Totul despre mama mea“) şi, din nou, în 2003, pentru „Cel mai bun scenariu original“ (pentru „Vorbeşte cu ea“), compatrioţii încă îl consideră pe Almodóvar un excentric.

Un studiu făcut într-o universitate spaniolă arată că personajele din filmele lui sunt drogate sau în stare de ebrietate în 14% din timp și că 170 de personaje (majoritatea femei) consumă regulat droguri. Regizorul spune că studiul l-a lăsat cu „o senzaţie kafkiană de frică, dezgust, uimire, furie şi indignare“.

Scenarii care duc spre Hollywood

În rolurile pasagerilor din filmul „Amanţii pasageri“ apar câţiva dintre cei mai bine cotaţi  actori spanioli: Javier Cámara, Cecilia Roth, Hugo Silva. Doi dintre favoriţii lui Almodóvar – Penélope Cruz şi Antonio Banderas – au apariţii cameo. Pentru că i-a lansat cariera internaţională lui Penélope Cruz, regizorul primeşte cereri de a juca în filmele sale din partea a numeroase actriţe.

Toată viaţa mea, mari actriţe mi-au cerut roluri. Îşi dau seama că eu nu doar scriu roluri bune pentru femei, ci şi lucrez din greu cu ele. Marile actriţe sunt adesea condamnate la a lucra de unele singure la rol. Când staruri care nu vorbesc spaniolă îmi cer roluri, îmi imaginez că ele mă consideră un regizor care-şi petrece mai mult de jumătate din timp (la filmări şi în preproducţie) lucrând cu actorii. Îşi spun «Vreau pe cineva care mă forţează să lucrez, care mă face să sar fără paraşută şi care are grijă de siguranţa mea.» N-am făcut niciodată un film în engleză, dar o motivaţie ar fi aceea de a lucra cu unele dintre actriţele astea, pe care le ador.

Pedro Almodóvar,
regizor 

Almodóvar are câteva scenarii pe jumătate scrise, dintre care unul a cărui acţiune se petrece la New York.  Dar şansele de a-l filma sunt din ce în ce mai mici, crede el: „Sunt un pic cam bătrân pentru a-mi schimba limba şi cultura. S-ar putea să fie prea târziu ca să încep o treabă de genul ăsta.“

Filmul „Amanţii pasageri“ va fi lansat oficial pe marile ecrane din România pe data de 7 iunie.

Foto: tiff.ro

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

Pagina 1 din 27312345...102030...Ultima »